ik vertrouw het niet
woensdag 25 juli 2012 om 19:50
Ik woon in een flat, en nu is 1 woning in de flat helemaal dicht getimmerd. Mijn vader wees me hier laatst op, en dat is inderdaad zo. En aan de galerijkant zijn de gordijnen altijd dicht.
Dit is al zeker een paar maanden zo, en ik vertrouw het eigenlijk niet zo. Misschien is er wel niets aan de hand, maar het lijkt me niets om in een dichtgetimmerd huis te leven, tenzij je een zonneallergie hebt.
Nu deel ik de galerij niet met dat appartement, ik woon op een andere verdieping. Maar is het dan niet raar dat ik het niet vertrouw? terwijl de mensen van die verdieping er dagelijks langs lopen? Ben ik nou dan zo wantrouwend?
Maar wat moet ik hier nou eigenlijk mee? Moet ik een melding maken bij de politie? Ik wil eigenlijk ook niet voor niets bellen. Maar het is eigenlijk ook geen mooi aangezicht van onze flat.
Dit is al zeker een paar maanden zo, en ik vertrouw het eigenlijk niet zo. Misschien is er wel niets aan de hand, maar het lijkt me niets om in een dichtgetimmerd huis te leven, tenzij je een zonneallergie hebt.
Nu deel ik de galerij niet met dat appartement, ik woon op een andere verdieping. Maar is het dan niet raar dat ik het niet vertrouw? terwijl de mensen van die verdieping er dagelijks langs lopen? Ben ik nou dan zo wantrouwend?
Maar wat moet ik hier nou eigenlijk mee? Moet ik een melding maken bij de politie? Ik wil eigenlijk ook niet voor niets bellen. Maar het is eigenlijk ook geen mooi aangezicht van onze flat.
woensdag 25 juli 2012 om 21:01
Ah..het Durpenmentalitiet..pfff..kom er ook vandaan..ben blij dat ik nu in een stad woon waar ik eindelijk kan ademhalen zonder dat de buurman tussen de begonia's met verrekijker zit te gluren welke kleur sokken ik in mijn la heb liggen.
Komop..waar is je "gut"? neem desnoods iemand mee als het je zo hoog zit en het perse wil weten.
Komop..waar is je "gut"? neem desnoods iemand mee als het je zo hoog zit en het perse wil weten.
Hier waakt de enige echte Barones
woensdag 25 juli 2012 om 21:05
Hoezo een bemoeial? Er zijn kinderen jarenlang zwaar mishandeld door hun ouders, waar buren wel wat vreemds hadden opgemerkt, maar niemand de moeite nam om iets te doen. Mensen zijn doodgegaan omdat buurtbewoners zich nergens mee wilden bemoeien. Bel gewoon even de woningstichting oid en laat ernaar kijken, dan heb je tenminste niet de andere kant op gekeken als er wél iets aan de hand is. En als er criminele praktijken plaatsvinden, dan is het ook alleen maar goed dat er iets aan gedaan wordt. Je nergens mee bemoeien omdat je er zelf geen last van hebt, dat is wel héél erg de omgekeerde wereld.
woensdag 25 juli 2012 om 21:05
Pfff wat zit iedereen nou te zeuren over 'waar bemoei je je mee'.
Als er in het nieuws een bericht komt dat iemand al 3 jaar dood in zijn flat ligt, of dat iemand zijn dochter jarenlang in een kelder heeft opgesloten, of dat er iemand dood is geslagen dan zeurt iedereen over de individualisatie van de samenleving en het gebrek aan sociale controle!
Als er in het nieuws een bericht komt dat iemand al 3 jaar dood in zijn flat ligt, of dat iemand zijn dochter jarenlang in een kelder heeft opgesloten, of dat er iemand dood is geslagen dan zeurt iedereen over de individualisatie van de samenleving en het gebrek aan sociale controle!
woensdag 25 juli 2012 om 21:06
quote:aaquamarine schreef op 25 juli 2012 @ 21:05:
Hoezo een bemoeial? Er zijn kinderen jarenlang zwaar mishandeld door hun ouders, waar buren wel wat vreemds hadden opgemerkt, maar niemand de moeite nam om iets te doen. Mensen zijn doodgegaan omdat buurtbewoners zich nergens mee wilden bemoeien. Bel gewoon even de woningstichting oid en laat ernaar kijken, dan heb je tenminste niet de andere kant op gekeken als er wél iets aan de hand is. En als er criminele praktijken plaatsvinden, dan is het ook alleen maar goed dat er iets aan gedaan wordt. Je nergens mee bemoeien omdat je er zelf geen last van hebt, dat is wel héél erg de omgekeerde wereld.Ben blij dat er nog iemand zo over denkt als ik
Hoezo een bemoeial? Er zijn kinderen jarenlang zwaar mishandeld door hun ouders, waar buren wel wat vreemds hadden opgemerkt, maar niemand de moeite nam om iets te doen. Mensen zijn doodgegaan omdat buurtbewoners zich nergens mee wilden bemoeien. Bel gewoon even de woningstichting oid en laat ernaar kijken, dan heb je tenminste niet de andere kant op gekeken als er wél iets aan de hand is. En als er criminele praktijken plaatsvinden, dan is het ook alleen maar goed dat er iets aan gedaan wordt. Je nergens mee bemoeien omdat je er zelf geen last van hebt, dat is wel héél erg de omgekeerde wereld.Ben blij dat er nog iemand zo over denkt als ik
woensdag 25 juli 2012 om 21:06
quote:chihiro schreef op 25 juli 2012 @ 21:05:
Als er in het nieuws een bericht komt dat iemand al 3 jaar dood in zijn flat ligt, of dat iemand zijn dochter jarenlang in een kelder heeft opgesloten, of dat er iemand dood is geslagen dan zeurt iedereen over de individualisatie van de samenleving en het gebrek aan sociale controle!Ja eens maar sociale controle begint toch met vragen en niet met melden als je geen enkele overlast hebt.
Als er in het nieuws een bericht komt dat iemand al 3 jaar dood in zijn flat ligt, of dat iemand zijn dochter jarenlang in een kelder heeft opgesloten, of dat er iemand dood is geslagen dan zeurt iedereen over de individualisatie van de samenleving en het gebrek aan sociale controle!Ja eens maar sociale controle begint toch met vragen en niet met melden als je geen enkele overlast hebt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 25 juli 2012 om 21:09
Ik vind het ook een beetje bemoeierig overkomen, want ik hoor helemaal geen bezorgdheid of aanleiding hiertoe o.i.d., alleen dat ze het 'verdacht' vind, en geen mooi aangezicht.
Ehh ja dus? Iemand met bv een wietplantage zal dat waarschijnlijk niet zo opvallend maken, en verder heb je toch geen overlast ofzo? En als je de huurbaas gaat bellen, wat wil je dan hierover zeggen?
Ehh ja dus? Iemand met bv een wietplantage zal dat waarschijnlijk niet zo opvallend maken, en verder heb je toch geen overlast ofzo? En als je de huurbaas gaat bellen, wat wil je dan hierover zeggen?
woensdag 25 juli 2012 om 21:14
quote:Enn schreef op 25 juli 2012 @ 20:56:
[...]
Ja, nee, jij niet nee.... maar ik ga dan door jouw quote wel weer EAUSM in he? Die EAUSM meiden moet je niet té veel werk geven hoor want ze zijn echt veel leuker als ze buiten dat topic reageren. Geloof me
Nah..ik vind ze ook best aardig heur en ik zorg graag voor wat extra werk op zwoele zomeravonden zodat hun roseetje langer moet wachten
[...]
Ja, nee, jij niet nee.... maar ik ga dan door jouw quote wel weer EAUSM in he? Die EAUSM meiden moet je niet té veel werk geven hoor want ze zijn echt veel leuker als ze buiten dat topic reageren. Geloof me
Nah..ik vind ze ook best aardig heur en ik zorg graag voor wat extra werk op zwoele zomeravonden zodat hun roseetje langer moet wachten
woensdag 25 juli 2012 om 21:14
quote:aaquamarine schreef op 25 juli 2012 @ 21:05:
Hoezo een bemoeial? Er zijn kinderen jarenlang zwaar mishandeld door hun ouders, waar buren wel wat vreemds hadden opgemerkt, maar niemand de moeite nam om iets te doen. Mensen zijn doodgegaan omdat buurtbewoners zich nergens mee wilden bemoeien. Bel gewoon even de woningstichting oid en laat ernaar kijken, dan heb je tenminste niet de andere kant op gekeken als er wél iets aan de hand is. En als er criminele praktijken plaatsvinden, dan is het ook alleen maar goed dat er iets aan gedaan wordt. Je nergens mee bemoeien omdat je er zelf geen last van hebt, dat is wel héél erg de omgekeerde wereld.Eens.
Hoezo een bemoeial? Er zijn kinderen jarenlang zwaar mishandeld door hun ouders, waar buren wel wat vreemds hadden opgemerkt, maar niemand de moeite nam om iets te doen. Mensen zijn doodgegaan omdat buurtbewoners zich nergens mee wilden bemoeien. Bel gewoon even de woningstichting oid en laat ernaar kijken, dan heb je tenminste niet de andere kant op gekeken als er wél iets aan de hand is. En als er criminele praktijken plaatsvinden, dan is het ook alleen maar goed dat er iets aan gedaan wordt. Je nergens mee bemoeien omdat je er zelf geen last van hebt, dat is wel héél erg de omgekeerde wereld.Eens.
woensdag 25 juli 2012 om 21:15
quote:barones schreef op 25 juli 2012 @ 21:14:
[...]
Gelijk heb je!
[...]
Gelijk heb je!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 25 juli 2012 om 21:26
quote:barones schreef op 25 juli 2012 @ 20:51:
[...]
Joh..in tegenstelling tot de rest van het forum zal het aan me reet oxideren hoe iemand wat schrijft. Of het moet echt zo zijn dat ik alles moet gaan googlen..maar dat is nog niet voorgekomen.
Bepeken gemist?
[...]
Joh..in tegenstelling tot de rest van het forum zal het aan me reet oxideren hoe iemand wat schrijft. Of het moet echt zo zijn dat ik alles moet gaan googlen..maar dat is nog niet voorgekomen.
Bepeken gemist?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 25 juli 2012 om 22:34
Ik kan me voorstellen dat je gaat fantaseren over wat er allemaal aan de hand is, dat zou ik ook doen. Maar je kan natuurlijk ook gewoon aanbellen (en als je dat eng vindt dan neem je iemand mee of zet je iemand op de uitkijk) en vragen of je misschien de kurkentrekker mag lenen oid. Of je zegt gewoon dat je je zorgen maakte omdat alles zo dicht is of het wel goed gaat met de bewoner. Daar kan hij toch moeilijk boos om worden, en anders is ie gewoon een beetje raar. Of je geeft aan dat je diegene nooit naar buiten ziet komen en of je misschien een boodschap moet meenemen, want je gaat toch naar de super. Of je vraagt of zij ook zo'n raar zoemend geluid horen als in jouw appartement (en als ze willen komen luisteren is het irritante geluid opeens verdwenen). Als je er nog niet zo lang woont kan je zelfs aanbellen om je even voor te stellen. Er zijn 100 redenen te bedenken om even aan te bellen. Dan kan je even met de bewoner spreken en een indruk krijgen en misschien zelfs even naar binnen gluren. Mocht er nou nooit open gedaan worden, of je krijgt een hele rare indruk, dan kan je alsnog bij de woningbouw of een ander stichting je zorgen delen. En dan is het verder aan hun om er wel of niet iets mee te doen. Succes! En laat je het ons weten?
woensdag 25 juli 2012 om 22:40
@enn
"quote: spijk-er schreef op 25 juli 2012 @ 19:57 :
Want een lijk timmert bij gebrek aan doodskist zijn flat dicht?
Nou het leefde eerst, heeft bij leven getimmerd en is vervolgens een lijk geworden in de zelf getimmerde bunker. Zoiets zou ook mogelijk zijn toch?"
ja hoor tuurlijk. Why not? Toetachamon liet tenslotte ook zijn 3 puntige grafkist bouwen eer hij stierf. Dus waarom de buren dan niet?
"quote: spijk-er schreef op 25 juli 2012 @ 19:57 :
Want een lijk timmert bij gebrek aan doodskist zijn flat dicht?
Nou het leefde eerst, heeft bij leven getimmerd en is vervolgens een lijk geworden in de zelf getimmerde bunker. Zoiets zou ook mogelijk zijn toch?"
ja hoor tuurlijk. Why not? Toetachamon liet tenslotte ook zijn 3 puntige grafkist bouwen eer hij stierf. Dus waarom de buren dan niet?
woensdag 25 juli 2012 om 22:56
Blij dat er nog ergens sociaalbesef is. Iemand hoeft niet dood te zijn.er hoeft geen weedplantage te zijn maar het kan ook iemand zijn die psychische problemen heeft. Bel je woningbouwvereniging en zorg dat iemand het controleert. Bemoeizucht is niet hetzelfde als je zorgen maken over je medemens en je omgeving.
donderdag 26 juli 2012 om 01:00
@waterplant, als dat bij mij zou gebeuren zou ik liever hebben dat iemand zelf komt en dat aangeeft dat ze zich zorgen maken. Komt heel anders over dan als je meteen een peloton voor je deur hebt staan. Merk je daarna dat er echt iets niet pluis is, kun je altijd nog emergencies inschakelen. Eigenlijk zoals meissie87 het uitlegd..
donderdag 26 juli 2012 om 15:16
Woont er soms iemand die nachtdiensten draait en z'n huis probeert te verduisteren? Het gedeelte waar hij/zij slaapt met de houten planken (zodat er echt geen licht meer binnenkomt) en de rest met folie (tegen het meeste licht).
Althans, dit hebben wij jaren geleden in de flat gehad met onze buurman. Er was toen een buurvrouw die 2 etages lager woonde, niet even aangebeld bij hem of de buren om even te vragen hoe/wat, die hierover met de woningbouw had gebeld. Werd de arme man direct van een plantage verdacht en overdag door de politie van z'n bed gelicht (niet meegenomen, alleen flatinspectie). Hij was des duivels, en er was maar 1 buurvrouw die van kleur verschoot na dit incident, dus het was duidelijk welke buurvrouw.
Als ik jou was, zou ik toch even aanbellen, desnoods bij de buren van die flat. Ben nu wel heel benieuwd waarom jouw medebewoner(s) de ramen op die manier versieren....
Althans, dit hebben wij jaren geleden in de flat gehad met onze buurman. Er was toen een buurvrouw die 2 etages lager woonde, niet even aangebeld bij hem of de buren om even te vragen hoe/wat, die hierover met de woningbouw had gebeld. Werd de arme man direct van een plantage verdacht en overdag door de politie van z'n bed gelicht (niet meegenomen, alleen flatinspectie). Hij was des duivels, en er was maar 1 buurvrouw die van kleur verschoot na dit incident, dus het was duidelijk welke buurvrouw.
Als ik jou was, zou ik toch even aanbellen, desnoods bij de buren van die flat. Ben nu wel heel benieuwd waarom jouw medebewoner(s) de ramen op die manier versieren....