Ik wil een volautomatisch koffieapparaat. Maar welke?

24-01-2014 15:03 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje ben ik op zoek naar een volautomatisch koffieapparaat waarmee ik met een druk op een knop een kop koffie kan zetten. Ik vind Nespresso en Senseo geen lekkere koffie, dus ik zoek een machine die de bonen zelf maalt. Er is veel keuze op dat gebied en dat maakt het kiezen niet eenvoudiger. Wie heeft goede ervaringen met een dergelijke machine?
Alle reacties Link kopieren
quote:verhuisd schreef op 24 januari 2014 @ 16:26:

Ik! En die van mij is te koop wegens overbodig. Een Jura, met gratis onderhoudsspullen. Was een duur ding en werkt meer dan prima. Interesse? ( als je interesse hebt, hoor ik graag van je. Ik weet niet hoe directe berichten verstuurd moeten worden.dus dan moeten we even een oplossing vinden.)Je mag best wat meer info naar postvoorfelice@yahoo.com sturen, ben ons apparaat meer dan zat!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:felice71 schreef op 24 januari 2014 @ 16:36:

[...]





Je mag best wat meer info naar postvoorfelice@yahoo.com sturen, ben ons apparaat meer dan zat!Hi Felice ik mail je over een uurtje..nu mobiel. OK?
Alle reacties Link kopieren
Prima, kan toch pas later vanavond kijken dus doe rustig aan
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Delonghi Magnifica en wat mij betreft is de naam goed gekozen



Makkelijk apparaat, vergevingsgezind ook: ontkalken doe ik met azijn i.p.v. het dure spul, er heeft een stukje metaal klem gezeten in het maalgedeelte en we slepen dat apparaat zelfs mee op vakantie. Na 4 jaar 10-15 kopjes koffie per dag is er alleen een probleem geweest met de zetunit (dus niet het maalgedeelte), en daar heb ik online voor een paar tientjes een originele nieuwe unit voor gekocht. Apparaat loopt weer als een zonnetje.
Alle reacties Link kopieren
Ik. Ik heb een Siemens. EQ7 serie. Geen Jura omdat je de zetgroep niet zelf kan reinigen



De Siemens was 799
Alle reacties Link kopieren
O en die van mij maak ik iedere avond even schoon ( lekbakje etc ) ontkalken pas rond de 1500/2000 kopjes. Ik gebruik ook een waterfilter britta 1 x per week reinig ik de zetgroep
Alle reacties Link kopieren
quote:K.Ninchen schreef op vrijdag 24 januari 2014 16:21 Ik heb <a href="http://www.siemens-home.nl/TE706209RW.html" class="link">deze</a> Siemens, en er bepaald geen spijt van. Geweldig lekkere koffie/espresso/cappuccino/macchiato, wat je maar wil. Ik vind het een topding. Mooi ook trouwens. Onderhoud valt wel mee, kost natuurlijk een beetje tijd af en toe, maar je bespaart tijd bij het koffie maken op momenten dat het je niet uitkomt (je hebt bezoek, of moet snel weg.)

Voorheen hadden we een tweedehands Bosch, die is bij elkaar ~15 jaar meegegaan, en heel intensief gebruikt. Deze heb ik ook. Heel fijn apparaat
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Siemens! Ik heb de EQ5!! Superblij mee! Heb er. ¤499 voor betaald!
you are never fully dressed without a smile! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Jura 7. Ik wil nooit meer anders!
Alle reacties Link kopieren
Hier na lange twijfel en opletten mbt het schoonmaken een miele cm6300 gekocht. Fijne machine, veel instel mogelijkheden, lekkere koffie en heel erg gemakkelijk schoon te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een Saeco maar vond de koffie niet warm genoeg. 70 graden zou normaal zijn volgens Philips. Ding verkocht en een Delonghi Magnifica gekocht (best getest door consumentenbond). Hij zit nog id doos en ik twijfel of ik hem in gebruik ga nemen of toch maar terugstuur. Maar ik lees hier dat hij makkelijk schoon te maken is? Bij die Philips moest je ook iets invetten, daar ben ik niet aan toegekomen, maar lijkt me een rotklus. Hoe gaat dat met de Delonghi Magnifica ?
.
Alle reacties Link kopieren
Bij de magnifica hoef je niks in te vetten. De zetunit is al ingevet en die mag je dan ook niet met schoonmaakmiddelen te lijf gaan. Maar de magnifica is plug&play volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Hoef je die zetunit dan niet schoon te maken? Bij de saeco was hij ook al ingevet, maar dat moest je na schoonmaken opnieuw doen geloof ik. Ik wil wel weer graag lekkere koffie!
.
Alle reacties Link kopieren
Allen uit- of afspoelen met warm water.
Alle reacties Link kopieren
Dat is nog wel te doen ja, dank je. Ik ga m toch maar uitpakken dan. Het is het nieuwe model, de 21.117 (gek genoeg de opvolger van de 22.xxx.) Schijnt melk beter op te schuimen. Best getest door consumentenbond in nov 2013 (het oude model was ook al best gestest, maar dan eerder).

Voor wie er een zoekt: hij is nu in de aanbieding bij ics, als je een visacard hebt. 419 euro, inclusief een blik Illy-bonen, een waterfilter en twee dubbelwandige cappucino/macchiato glazen.

https://www.icscards.nl/i ... de-longhi-espressomachine
.
Alle reacties Link kopieren
De DeLonghi geinstalleerd, en ik ben helemaal blij. De koffie is beter dan die uit de Saeco. Warmer en ook voller van smaak. Hij maakt ook wat minder herrie bij het malen. Op dit nieuwe model zit trouwens wel een waarschuwingslichtje voor het waterniveau

Schoonmaken: de handleiding zegt 1x per maand de zetgroep 5 minuten onderdompelen in warm water en dan afspoelen. Thats it.



De Saeco die ik had, en die dus niet aan te raden is, was type HD8761/01.
.
Alle reacties Link kopieren
Jura hier. We gooien er mineraal water in omdat ons kraanwater veel kalk bevat. Daardoor hoeft 'ie niet zo vaak schoon gemaakt te worden. Het loont om te shoppen; in Duitsland was 'ie goedkoper en hij werd thuis bezorgd. Hier geen ander koffie zet apparaat meer.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ook hier een Jura. Sinds ik die heb, hoef ik niet eens meer elders een kop koffie te drinken! Zoooooooo lekker! Wij koken eerst water in de waterkoker voordat we hem vullen. Koffiebonen haal ik nu bij de HEMA, hartstikke prima. En ook bij de Simon Levelt kun je prima scoren, maar is wel stukken duurder.
Wij hebben trouwens bij de Simon Levelt de ontkalkings- en reinigingstabletten gekocht. Geen lastig klusje, een druk op de knop en klaar.
nespresso en senseo niet lekker? die zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Senseo is niet eens espresso koffie. Nespresso wel en uit veel onderzoeken blijkt dat maar weinig vol of halfautomaten aan de kwaliteit van nespresso kunnen tippen
Alle reacties Link kopieren
ok, ik heb al jaren de jura, maar wat is een zetunit?
Alle reacties Link kopieren
Zetgroep/zetunit/brouwunit:





Het zwarte, vierkante deel met de twee rode vlakjes aan de zijkant is de zetunit van de Delonghi Magnifica. De gemalen koffie wordt op dit deel geperst en dan perst het apparaat het hete water er doorheen. Die zetunit kun je er dus uit halen en moet af en toe afgespoeld worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven