Ik zoek het ideale bed..Tips?

01-05-2008 08:26 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn huidige bed is een énorme miskoop. Twee jaar oud, maar wat een spijt. Gekocht bij de B**dump, maar verkeerd voorgelicht. Zit nu opgescheept met een bed met schuivende matrassen (en daardoor een enorme spleet tussen de matrassen) die ook nog eens in hoogte verschillen. Ik moet me dus omhoog wurmen om naast mn lief te kruipen.

Kortom: slapen is belangrijk, ik wil een nieuw bed! Liefst een Hastens maar dat kan ik niet betalen. Iemand andere suggesties?
Is het kopen van goede nieuwe matrassen geen optie?
Ik heb perfecte matrassen van... IKEA!

Niet idioot duur, wel zalig!

Ik zou inderdaad ook alleen voor het bed gaan!
je hebt van die matrasspleetopvullers en oplegmatrassen , misschien is dat wat ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Das ook de bedoeling, nieuwe matrassen. De boxsprings zijn wel ok.

Maar die spleet,grrr.. Daar helpt geen zgn lovebridge tegen. Opdekmatras is misschien wel een idee, maar door het hoogte verschil niet dé oplossing denk ik/

Vinyl, welke matras heb jij van Ikea?
Ehm.... ehm..... ik zou het zo niet weten! Ik dacht de Sultan Hustad.

Maar ze hebben nogal veel en het is vrij persoonlijk, misschien eens proberen?

Die de beste koop was volgens de consumentengids vond ik dus niks!

Ik heb nu een pocketveringsmatras en dit vind ik zelf erg fijn, maar dat is wel persoonlijk denk ik...
Cocomat bedden zijn ook héérlijk! (tegenhanger van Hastens, maar wat betaalbaarder)
Sinds ik het genot van het waterbed heb ontdekt wil ik nooit meer anders Slaapt heerlijk. Ook mijn kat ligt er graag op, en ondanks het gevaar van zijn scherpe nagels in 10 jaar tijd maar 1 keer een klein lekje gehad die we zelf konden lijmen.

Dus, kies voor een waterbed, heeeeerlijkkk!!!
Ik heb matrassen van Ikea, liggen heerlijk. Je kunt er proefliggen, dus ik zou vooral eens gaan testen

Qua kwaliteit prima en betaalbaar. Als je op zich tevreden bent over je bed (vorm, uiterlijk, stijl) zou ik gaan voor nieuwe matrassen.

*voelt een haiku in de lucht hangen over matrassen*
Peas on earth!
waarom een hastens?

een hele tijd terug was er bij ik geloof kassa een matrassen test en die hastens was helemaal zo verschrikkelijk goed niet.

matrassen zijn heel persoonlijk, gewoon naar een beddenzaak gaan uit leggen wat je wilt en proef draaien
bij ikea kan je drie maanden proberen. Vind je t niks, krijg je je geld terug.

Wij hebben ons bed en matrassen er ook gekocht. Weet de naam niet meer van de matrassen maar ze zijn heel erg dik en ze liggen heerlijk. Wel ook een (kleine) spleet er tussen maar dat vinden we niet erg.
Hier nog een tevreden Ikeabed ligger. We hebben de Malm, met daarin lattenbodem Mane, daarop 2 Sultan Hedfors van 80*200, daaroverheen 1 dekmatras Tormso 160*200. Slaapt heerlijk!

Geen spleet tussen de matrassen en een heel erg stevig matras.

Ze hebben meer matrassen en ook wel zachtere maar omdat wij allebeide vrij zwaar zijn was de de beste keus.
Voordeel van deze oplossing is, we waren voor de matrassen en het dekmatras nog geen ¤400 kwijt. Mochten we over een paar jaar zeggen, het bevalt niet meer, zijn we niet zoveel geld kwijt.

Een Hastens is wel even een stukje duurder!
Hier ook een Ikea matras! Ook de sultan nogwattes...(hebt er verschillende types nog van geloof ik). Slapen prima!
Wij hebben Auping matrassen. Liggen echt heerlijk!

Zit zo'n matraswig tussen, maar daar heb ik geen last van.
Beste mensen,

even voor de gene die nog een bed en of matras of matrastopper of matraswig willen kopen

Ik heb onlangs een bed gekocht bij de Beddenreus een boxspring met topcare matrassen. De verkoper wees mij erop dat de topcare van Beddenreus ongeveer gelijk staat aan de kwaliteit van de M-line matrassen van beterbed. Daar Beterbed en de Beddenreus 1 organisatie zijn ga ik ervan uit dat ze dat wel weten. het ligt heerlijk slapen is wel wennen omdat ik nooit zo lekker heb gelegen :-)

Het scheelt enorm veel geld in elk geval m-line of topcare

daarnaast heb ik dus ook 2 losse topcare matrassen voor the record de 7375 model heb ik. ik ben ook is rond gaan kijken voor die spleet probleem. ik werd gek van de prijzen voor zo een topper 160x200 met een kern van traagschuim rond de 4 cm minimaal 200 euro kost. En dat via een onbekende internetzaak die ik dus niet vertrouw!

En ja daar komt het toen kwam ik bij de leen bakker die matraswig van hun is ongeveer 20 a 25 cm breed gewoon van dat matras spul en lig als een huis tussen de 2 matrassen in echt solide! 13 euro. die van de beddenreus was misschien 10 cm breed scheelt een hoop. Daarnaast verkoopt de leen bakker ook toppers voor een traagschuim topper van 160x200 betaal je nu 110 euro.

met die topper voel je die matraswig helemaal niet meer en lig je nog steviger door da traagschuim !!

voor even kijken 123 euro ben je van je naad probleem af en de 180x200 is 120 euro!!!

voor de potjes met rubbertjes onder de pootjes glij die geen millimeter op laminaat spreek uit ervaring heb dat namelijk hier ook.

ik snap niet dat bij sommigen die matrassen zoveel verschuiven zeker een beest in bed want de mijne blijven liggen en heb geen antislip martiaal ertussen.

maargoed ik hoop dat ik een beetje heb geholpen:)

gr,

Cema
ik heb een boxspring met een matras van 160x200, wilde persse één matras ivm het uitelkaar schuiven.

daarbij heb ik een topping van koudschuim dat aan je lichaam vormt.

het was een goedkoop bed maar ik slaap heeeerlijk.

was ook bij een beddendump. Ik ben veel gaan liggen en uitleg gaan vragen (omdat ik last van mijn rug heb) en kwam zo goed uit..
quote:kaetje schreef op 02 mei 2008 @ 22:45:

bij ikea kan je drie maanden proberen. Vind je t niks, krijg je je geld terug.

Wij hebben ons bed en matrassen er ook gekocht. Weet de naam niet meer van de matrassen maar ze zijn heel erg dik en ze liggen heerlijk. Wel ook een (kleine) spleet er tussen maar dat vinden we niet erg.Euhm en wat doet ikea dan met de al 3 maanden belegen matrassen?? Verkopen? Wie weet hoeveel mensen er dan al 3 maanden op geslapen hebben? Iemand die dit weet? Denk er ook over om een ikea matras aan te schaffen maar met deze gedachte moet ik er nog maar even over denken
Ik meen me te herinneren dat ik eens gelezen heb dat Ikea die naar arme landen stuurt ofzo?
Peas on earth!
Hmm als dit zo zou zijn is het erg nobel maar dan maakt ikea wel veel verlies (okay is een megabedrijf en misschien is het in vergelijking wel 0,0001% maar toch) Vind het ook vreemd dat bij bepaalde modellen staat:

De matrasmaat 180 cm bestaat uit 2 binnenveringsmatrassen van 90 cm breed en een 180 cm brede overtrek.

Te completeren met een lattenbodem of matrasbodem.

Ik heb nl die maat nodig en wil dus per se 1 matras.

@RosaP, ik heb in ikea op de Sultan hagavik gelegen, heerlijk! Een vriendin van me heeft m ook en is erg tevreden.
Een matras uit één geheel nemen. En een goeie kwaliteit boxspring.
Auping met een spiraalbodem slaapt heerlijk en je dromen worden nog mooier.
Auping.

kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Ik heb van geen enkele cent spijt gehad.
M-line.

Ook niet goedkoop maar prima prijs/kwaliteit-verhouding.
Waar kom je vandaan? Ik ken een zaak in Amsterdam (ze hebben ook een filiaal in Alphen a/d Rijn, maar ze bezorgen natuurlijk ook gewoon). Ze hebben goede merken en nemen écht de tijd voor een goed advies.

Bedvisie Amsterdam

Rijnstraat 6-8

1078 RA Amsterdam

Tel. 020-6626969

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven