Ikea boxspringcombinatie

11-12-2011 13:39 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij denken erover om een idea boxspring combinatie aan te schaffen (die t beste uit de consumentenbond test komt) maar heb daarover nog een aantal vraagjes;

Wat heb je nog meer nodig behalve pootjes + matrasbodem + matras?

Alleen daarmee lijkt het zo kaal toch?

Hoe gaat het er toch luxe uitzien?

En zouden jullie voor 2x een 90x210 matras gaan of 1 grote 180x210.
Als je geen verstelbare bodem hebt zou ik altijd voor 1 matras gaan.

Moet er niet nog een topper op?
Ik zou voor 2x 90 gaan, omdat de man meestal een stuk zwaarder is dan de vrouw en de kans bestaat dat je in de loop van de tijd naar je man toe rolt met een 180 matras. Het is ook gemakkelijker op te maken.

Volgens mij verkoopt ikea ook hoofdborden waarmee je het een beetje leuk kunt maken. Kijk daar even naar.
Hier heb je de hoofdeinden.

http://www.ikea.com/nl/nl ... epartments/bedroom/19064/
Ik zou 2 aparte matrassen nemen i.p.v. 1 groot matras. En zeker een topmatras erbij nemen.

Een hoofdbord is eigenlijk wel een must, wil je een bed met een beetje uitstraling. Verder kun je zelf veel doen met mooie kussens, mooi beddengoed en een mooie sprei.
Ga voor 2 matrassen en evt een topper. Het matras waar jij het lekkerst op ligt, hoeft niet het matras te zijn waar jouw partner het lekkerst op ligt.
Heb ook een boxspring van de ikea + groot matras, 180 breed. Wat je dan sowieso krijgt is 2 matrassen van 90 breed met een hoes er omheen! Succes met de aankoop!
Let er ook op dat je een boxspring van 180cm niet altijd in je slaapkamer krijgt. Ik had met mijn toenmalige vriend een boxspring van 160cm en toen we gingen verhuizen kregen we die bak met geen mogelijkheid naar boven.

Uiteindelijk konden we dus een nieuw bed kopen.

Als ik nu zou moeten kiezen zou ik dus altijd 2 x 90cm nemen.
quote:layla1969 schreef op 11 december 2011 @ 13:55:

Let er ook op dat je een boxspring van 180cm niet altijd in je slaapkamer krijgt. Ik had met mijn toenmalige vriend een boxspring van 160cm en toen we gingen verhuizen kregen we die bak met geen mogelijkheid naar boven.

Uiteindelijk konden we dus een nieuw bed kopen.

Als ik nu zou moeten kiezen zou ik dus altijd 2 x 90cm nemen.

Het gaat toch over Ikea?

Maar ok, wel een hele goed etip asl het geen Ikea wordt!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Fame, welke goeie tip als t geen ikea wordt?

Denk vooral ivm budget aan ikea en die test van de consumentenbond dus
Boxspring van Ikea is super! Ik heb met stoffen hoofdboard en 2 nachtkastjes er naast. matrassen 2x90 en gewoon zo'n goedkoop dek van 180 er overheen. Gelijk matras hoeslaken en dekbedhoes enz. gekocht. Het ligt heerlijk!!
Ik had een boxspring met 2 matrassen en een grote topper. Iedere keer als mijn man zich omdraaide lag ik te stuiteren in bed. Achteraf bleek het door de topper de komen, die verbindt dan toch de 2 matrassen. Sinds ik 2 (1 pers) toppers heb, heb ik nergens meer last van van.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Persoonlijk zou ik, zodra de behoefte ontstaat om op twee apparte matrassen te gaan slapen, stoppen met mijn relatie.

Zo'n gat daar kan ik echt niet tegen.

Maar dat kan voor jou heel anders zijn.

Verder, ik heb ook zo'n Ikea boxspring met een traagschuim topper. Das echt prinsses op de erwt maar dan zonder erwt! :-)
quote:Mevrouwtje schreef op 11 december 2011 @ 14:06:

Fame, welke goeie tip als t geen ikea wordt?

Denk vooral ivm budget aan ikea en die test van de consumentenbond dusGEen idee! Ik lig op een boxspring van de wehkamp. 3 jaar geloof ik nu, ligt prima, heette student en was 400 euro. Dus of je aan mij een goeie hebt?
O, nou, de goeie tip is dat je wel op moet letten of je het door zaken als gangen, deuropeningen bochten en trapgat krijgt.
quote:Fame schreef op 11 december 2011 @ 14:00:

[...]

Het gaat toch over Ikea?

[afbeelding]

Maar ok, wel een hele goed etip asl het geen Ikea wordt!Het was een ikea boxspring idd, die grote bak van 160x200cm konden we niet uit elkaar halen, werd in 1 geheel geleverd. Misschien is het inmiddels veranderd, het is al bijna 20 jaar geleden.
quote:Fame schreef op 11 december 2011 @ 14:25:

O, nou, de goeie tip is dat je wel op moet letten of je het door zaken als gangen, deuropeningen bochten en trapgat krijgt.Precies, wij kregen hem met geen mogelijkheid door het dichte trapgat naar boven.
quote:jo12345 schreef op 11 december 2011 @ 14:24:

Persoonlijk zou ik, zodra de behoefte ontstaat om op twee apparte matrassen te gaan slapen, stoppen met mijn relatie.Zo'n gat daar kan ik echt niet tegen.

Maar dat kan voor jou heel anders zijn.

Verder, ik heb ook zo'n Ikea boxspring met een traagschuim topper. Das echt prinsses op de erwt maar dan zonder erwt! :-)En als je man nu 120 kilo weegt en jij 55? Op wiens gewicht stem je dan het matras af?
We hebben nu 1 matras, idd ik rol nu naar mijn man toe haha

Maar we liggen wel altijd gezellig tegen elkaar aan, ligt dat niet raar dan op 2 matrassen?
quote:Mevrouwtje schreef op 11 december 2011 @ 15:15:

We hebben nu 1 matras, idd ik rol nu naar mijn man toe haha

Maar we liggen wel altijd gezellig tegen elkaar aan, ligt dat niet raar dan op 2 matrassen?Niet als je zo'n lekker dik topmatras hebt.
quote:Tickel schreef op 11 december 2011 @ 14:18:

Ik had een boxspring met 2 matrassen en een grote topper. Iedere keer als mijn man zich omdraaide lag ik te stuiteren in bed. Ik voel het wel als man draait, maar meer ook niet. Hebben jullie nogal wat gewichtsverschil misschien?
quote:Ikbenanoniem schreef op 11 december 2011 @ 16:24:

[...]

Ik voel het wel als man draait, maar meer ook niet. Hebben jullie nogal wat gewichtsverschil misschien?Nee, dat niet, maar hij draait nogal "wild".
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/06010210/ matraswig? Zou dat helpen (voor de prijs hoeven we t niet te laten ¤3,99)

Dekmatras van ¤269,- komt er dus ook nog bij..

en een hoofdbord, dat is dus al over de ¤1000,-

En in t zwart hebben ze geen boxprings? Gewone simpel witte matrassen stralen ook niet echt luxe uit..

Iemand die misschien de testuitslagen van de consumentenbond weet? (via een link oid?)
Ikea heeft in ieder geval geen gekleurde boxsprings.

Wij hebben een zandkleurige en beide delen zijn gestoffeerd. Maar die komt niet van Ikea en was nog wel een stukje duurder dan over de 1000 euro. Maar goed, dat had ik voor een goed bed wel over.

Een matraswig is niet nodig als je een dik topdekmatras hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven