Ikea keuken ervaring
donderdag 23 augustus 2018 om 19:20
Wij zijn wel gaan kijken. Maar mijn ervaring is fat je erg vast zit aan vaste maten. En er weinig maatwerk mogelijk is bij specifieke wensen.
Ook moesten we heel veel zelf doen. Dus zelf alles opmeten en zelf tekenen. In de winkel (waar je ook niet echt rustig kunt zitten met al dat winkelend publiek) geven ze wel wat tips maar er is beperkt de tijd. Dat is dus niets voor ons.
Bij de keukenzaak hebben we uren gezeten (meerdere afspraken). En is alles in 3d getekend en op onze wensen aangepast. Ook kwamen ze vooraf inmeten en plaatsen.
Mijn ervaring met Ikea meubels is redelijk. Maar je kunt geen super kwaliteit of uitstraling verwachten voor het budget. Dat wilde ik voor een keuken wel.
Ook moesten we heel veel zelf doen. Dus zelf alles opmeten en zelf tekenen. In de winkel (waar je ook niet echt rustig kunt zitten met al dat winkelend publiek) geven ze wel wat tips maar er is beperkt de tijd. Dat is dus niets voor ons.
Bij de keukenzaak hebben we uren gezeten (meerdere afspraken). En is alles in 3d getekend en op onze wensen aangepast. Ook kwamen ze vooraf inmeten en plaatsen.
Mijn ervaring met Ikea meubels is redelijk. Maar je kunt geen super kwaliteit of uitstraling verwachten voor het budget. Dat wilde ik voor een keuken wel.
donderdag 23 augustus 2018 om 19:25
En zelf in elkaar zetten zou ik afraden.
2 collega's hebben dat gedaan. 1 heeft er een week vakantie voor opgenomen. De ander is in de avonduren en het weekend ruim 2 weken bezig geweest.
Ikea gaf aan dat de garantie verviel bij schade door plaatsingsfouten! En om eerlijk te zijn zag ik direct dat ze het zelf hadden gedaan (voor de eerste keer)... Echt zonde. Maar ja wel lekker goedkoop!
Mijn keukens zijn in een dag in geplaatst door 2 ervaten manen(overdag). Aan iets dat zo lang meegaat geef ik graag extra uit.
2 collega's hebben dat gedaan. 1 heeft er een week vakantie voor opgenomen. De ander is in de avonduren en het weekend ruim 2 weken bezig geweest.
Ikea gaf aan dat de garantie verviel bij schade door plaatsingsfouten! En om eerlijk te zijn zag ik direct dat ze het zelf hadden gedaan (voor de eerste keer)... Echt zonde. Maar ja wel lekker goedkoop!
Mijn keukens zijn in een dag in geplaatst door 2 ervaten manen(overdag). Aan iets dat zo lang meegaat geef ik graag extra uit.
donderdag 23 augustus 2018 om 20:54
In zes jaar tijd vier keer je keukenfrontjes verven?! Het is maar waar je je tijd mee wil vullen zeg.Mumzul schreef: ↑23-08-2018 17:01Ik weet uit ervaring dat ikea keukenkastjes zich heel goed laten verven! Mijn ouders hebben naar alle tevredenheid al 6 jaar een ikea keuken, en zijn nu ongeveer 4 kleuren verder! Als je de juiste verf neemt, de kastjes iets opschuurt en ze netjes afverft dan zijn ze als nieuw en in de gewenste kleur. Je ziet er niet aan af dat het geen originele kleuren zijn. (Met hoogglans wordt dit iets lastiger natuurlijk :p)
donderdag 23 augustus 2018 om 21:11
Ik vond het in elkaar zetten juist heel makkelijk en het is echt heel strak geworden al zeg ik het zelf. Bijna al onze vrienden hebben het ook zelf gedaan en dat is ook heel netjes. Als je een beetje handig bent is het prima te doen.evelien2010 schreef: ↑23-08-2018 19:25En zelf in elkaar zetten zou ik afraden.
Wij hebben wel wat maatwerk dingen en dat doen we ook zelf. (Blad op maat zagen, wilden andere plinten dus hebben daar zelf stukken voor op maat gemaakt). Voor die maatwerk dingen moet je wel handig zijn idd.