Ikea keuken laten plaatsen

02-10-2012 12:31 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een Ikea keuken kopen en laten plaatsen maar zie door de bomen het bos niet meer.

Wil hem niet door Ikea zelf laten plaatsen want er moet ook getegeld worden, gesausd en misschien stukjes leiding omgelegd en dat doen zij niet. Bovendien vind ik ze erg prijzig.

Nu ben ik aan het kijken om de klus uit te besteden. Maar hoe weet ik nu of iemand betrouwbaar is en goed?

Door de crisis bieden zelfs dakdekkers aan keukens te komen plaatsen...

Liefst zou ik ook willen dat degene die hem gaat plaatsen mee gaat om hem te bestellen, want ben bang om anders de mist in te gaan met verkeerd opmeten ofzo.. Maar dit is zeker niet gebruikelijk?

Kortom iemand ervaring hiermee of tips hoe e.e.a aan te pakken?

Bedankt vast en groetjes.
Stap 1; bekijk de bouwtekeningen van het huis. Daar staan alle maten, stopcontacten en leidingen exact op ingetekend.

Stap 2; vraag eens rond bij vrienden, familie, kennissen, buren, collega´s, er is altijd wel iemand die ervaring heeft met een klusjesman.

Stap 3; ga met de tekeningen naar de keukenboer, zij kunnen dat dan compleet intekenen.

Stap 4; ga met de tekening van de keukenboer langs bij de klusjesman.
Een advertentie op Werkspot plaatsen? Daar worden ook reviews gegeven door opdrachtgevers.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik heb het wel door een monteur van ikea laten doen, en hij kende weer iemand die goedkoop het leidingwerk en electra konden doen.

En anders idd Werkspot?
Vraag aan de klusjesman of ie ervaring heeft met ikea-keukens. schijnt een beetje anders te werken dan de gewone huis-tuin-en-keuken-keuken...
Ga er niet zomaar vanuit dat de bouwtekeningen kloppen hoor! Altijd zelf opmeten! Zou lullig zijn als je keuken 5 centimeter te breed of te smal is
Ik vind het een mooi stappenplan exes! Maar wat nettel zegt, de Ikea is geen keukenboer. Bij hen moet je het allemaal zelf doen.

En een Ikea keuken plaatsen is anders dan een keukenboerkeuken plaatsen en kan dus niet iedere willekeurige klusjesman.

Bovendien al rondgevraagd hier, maar geen klusjesmannen in de aanbieding helaas.

Wat werkspot betreft, zijn die reviews wel echt? Zou zelf mezelf volplempen met positieve reviews..

En kan je daar ook vragen of iemand mee gaat naar de Ikea of is dat zwaar debiel?

@Jorina

Dat geluk moet je dan net hebben.. :-)
Wat de bouwtekeningen van het huis betreft, de woning is zowat honderd jaar oud, denk niet dat deze nog erg accuraat en actueel zijn.. :-)
wij hebben sinds kort een Ikea keuken. Ook door ikea laten plaatsen. Is wel aan de prijzige kant, maar doordat de keuken en apparaturr zoveel malen goedkoper is als bij een keukenzaak zijn we nog steeds goedkoper uit.

Ikea besteed het plaatsen uit aan een 2-tal installatie bedrijven.

Bij ons kwam all-in geloof ik. Ze komen altijd eerst zelf meten, kijken of de keuken zoals je hem via Ikea hebt laten maken wel kan en welke evt aanpassingen er zijn. bij weinig aanpassingen zal de keuken gebracht worden en volgens afspraak geinstalleerd worden.

BIj het inmeten geven en tekenen ze ook op wat en hoe je qua leidingen moet laten verleggen. Voor deze klus hebben wij via werkspot een klusjesman gevonden.

Ook het sausen/stucen hebben wij laten doen door anderen.

LET OP! Stucwerk moet volledig droog zijn anders kan de ikea keuken niet worden geplaatst.

Wij zijn erg tevreden over de afhandeling en hebben nu een prachtige keuken met alles er op en eraan!

succes
@ratjetoe

Maar ik zie er zo tegenop om alle hoeken en gaten van mijn keuken op te gaan meten om dan vervolgens bij Ikea op die computer heel die keuken in te moeten gaan passen.

Pfff, weet wat ik wil qua ruimte en design en de rest zou ik graag door een ander willen laten doen.

Als de dood dat ik een keuken bestel die vervolgens niet blijkt te passen.

Ben er ook helemaal niet goed in, in meten. En heb er ook echt geen zin...
x
@nettel, dat vraag ik me dus ook af. Als je het er nu als Spaans benauwd van krijgt en geen handige figuur in de buurt hebt om je te helpen, waarom koop je dan geen andere keuken bij een zaak die het hele traject uitvoert?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
maar Februari dat is nu net het mooie als jet via Ikea doet, ze komen na een bestelling ALTIJD eerst zelf meten. Mochten er aanpassingen nodig zijn dan worden die gedaan voor dat de keuken geplaatst zal worden.

Bij ons waren er maar 2 aanpassingen en hoefden we niet terug naar ikea. De verkoper gaf aan dat mochten er na meten veel aanpassingen nodig zijn je weer naar ikea moet om de keuken opnieuw te bestellen, maar dan met de juiste inmeetgegevens.

Je hoeft dus echt niet bang te zijn dat je een keuken besteld die niet gaat passen. Je besteld altijd via een verkoper die je ook echt helpt met wat mogelijk is.
Als je geen zin hebt in meten (wat ik heel goed snap, ik zou zelf bang zijn het fout te doen), is het toch het beste om het door de Ikea te laten doen. Zij zijn er dan verantwoordelijk voor. Net als voor het plaatsen.

Het kost wel even extra, maar je bent wel overal vanaf! En zoals een ander al zei: je bespaart zoveel op de keuken zelf, dan misschien toch maar dat bedrag neertellen? Zou mij in ieder geval een goede nachtrust bezorgen:)

Veel mensen kunnen Ikea-keukens plaatsen, maar wat als er een dan kras op komt, deurtje verkeerd gemonteerd wordt, of een handgreep heel lelijk geplaatst wordt? Dan heb je pech...

Doet de Ikea het, dan is het hun probleem!
@ nettel

Omdat ik daar een keuken gezien heb die ik wil hebben en kan betalen.

@ ratjetoe

Dat wist ik niet!

Maar hoe gaat dat dan concreet in de winkel daar?

Heb de kastjes gezien die ik wil en het aanrechtblad, de apparaten en de kranen etc.

Heb geen verkoper gezien, maar wel veel p.c's waar je zelf je keuken in moet gaan tekenen. Pfffff...

Wil gewoon dat iemand me helpt met welke- en hoeveel kastjes gaan passen op welke plaatsen etc.

De rest weet ik zelf wel. De kleur, het blad en het design enzo zeg maar...
Als je in de buurt van de keukens een tijdje beteuterd blijft staan en je hand opsteekt ,komt er vanzelf een aardige mevrouw of meneer in een geel tshirt naar je toe. De helpt je vast

Ik zou inderdaad alles lekker uitbesteden aan ikea, het zelf-regelen is goedkoper maar zorgt voor veel gedoe. En 1 foutje kan je letterlijk duur komen te staan...
Ik heb ca. 3 jaar geleden een IKEA keuken gekocht en door ze laten plaatsen en ik ben er heel erg tevreden over!

Toen ik de keuken uit ging kiezen ben ik zo vroeg mogelijk naar IKEA gegaan en ze hebben alle tijd genomen om mij te helpen. Luisterden naar mijn wensen en gaven goed advies. Ik heb het ook door IKEA laten monteren en dat hebben ze heel goed gedaan. Ze hebben het volgens mij ook nog zelf bij mij opgemeten als ik het mij goed herinner.

Ik had ook eigen handgrepen die niet bij IKEA vandaan kwamen en ook die hebben ze er op geplaatst, wel omdat het dezelfde maat had als de IKEA handgrepen!

Ik zou gewoon eens bij IKEA binnen stappen met je wensen! Informeren kan altijd he!?
Onze Ikea keuken door Ikea zelf laten plaatsen, het was iets duurder dan door een klusbedrijf, iets duurder dan bij een andere keukenzaak maar wij zijn er wel heel tevreden over.

We hebben een paar apparaten die niet van Ikea zijn, en nog wat extra werkzaamheden laten doen, tegen meerprijs. Tegelen en leidingen verleggen horen daar niet bij overigens. De leidingen en aansluitingen moeten wel allemaal op de juiste plaats zitten. Of misschien kan dat ook wel als je er aparte afspraken over maakt. Geen idee, maar standaard hoort het er niet bij.

Je kunt, als je hem niet door Ikea wilt laten plaatsen volgens mij ook alleen laten opmeten door Ikea. Dan weet je zeker dat je alles juist bestelt.

Iemand meenemen naar Ikea zou ik niet doen. Je kunt op hun website al gaan stoeien met keukens tekenen, dat opslaan en dan in de winkel weer oproepen, wij zijn er een paar keer geweest om nog wat adviezen te vragen, niet alles wat er kan zit ook in het tekenprogramma.

Niet alle keukenverkopers bij Ikea bleken even vaardig maar je merkt snel genoeg of je met een ervaren iemand van doen hebt, maar wij troffen iemand met veel kennis en veel tips en hebben nu een hele mooie keuken.
Waar woon je? Ik kan wel wat aanraden.

Ik hrb 2x een Ikea keuken laten plaatsen door externe bedrijven dan waar ikea mee werkt.

Inrichten van de keuken kun je zelf proberen met dat 3d programma, het personeel van ikea is getraind om te helpen.
@ bliefjeblaf

omg 010
quote:ratjetoe2004 schreef op 02 oktober 2012 @ 13:50:

wij hebben sinds kort een Ikea keuken. Ook door ikea laten plaatsen. Is wel aan de prijzige kant, maar doordat de keuken en apparaturr zoveel malen goedkoper is als bij een keukenzaak zijn we nog steeds goedkoper uit.

Ikea besteed het plaatsen uit aan een 2-tal installatie bedrijven.

Bij ons kwam all-in geloof ik. Ze komen altijd eerst zelf meten, kijken of de keuken zoals je hem via Ikea hebt laten maken wel kan en welke evt aanpassingen er zijn. bij weinig aanpassingen zal de keuken gebracht worden en volgens afspraak geinstalleerd worden.

BIj het inmeten geven en tekenen ze ook op wat en hoe je qua leidingen moet laten verleggen. Voor deze klus hebben wij via werkspot een klusjesman gevonden.

Ook het sausen/stucen hebben wij laten doen door anderen.

LET OP! Stucwerk moet volledig droog zijn anders kan de ikea keuken niet worden geplaatst.Wij zijn erg tevreden over de afhandeling en hebben nu een prachtige keuken met alles er op en eraan!

succesbij mij duurde dat 3 (!!) weken door nat weer, dus vochtige lucht en een sierstrip die ik weer op het plafond wilde hebben. Ik was blij dat ik die keuken zelf ging plaatsen en dat ik dat ding gewoon ergens kon neerzetten in mijn huis.
quote:koekkie schreef op 03 oktober 2012 @ 20:50:

Ik heb ca. 3 jaar geleden een IKEA keuken gekocht en door ze laten plaatsen en ik ben er heel erg tevreden over!

Toen ik de keuken uit ging kiezen ben ik zo vroeg mogelijk naar IKEA gegaan en ze hebben alle tijd genomen om mij te helpen. Luisterden naar mijn wensen en gaven goed advies. Ik heb het ook door IKEA laten monteren en dat hebben ze heel goed gedaan. Ze hebben het volgens mij ook nog zelf bij mij opgemeten als ik het mij goed herinner.

Ik had ook eigen handgrepen die niet bij IKEA vandaan kwamen en ook die hebben ze er op geplaatst, wel omdat het dezelfde maat had als de IKEA handgrepen!Ik zou gewoon eens bij IKEA binnen stappen met je wensen! Informeren kan altijd he!?die handgrepen is gewoon 2 gaatjes boren. Je kunt je deurtjes nl. ook zonder handgreepgaatjes bestellen.
Mevrouw75,

Dat weet ik. Maar het installatiebedrijf werkte met een mal, die kwam overeen met de maat van de door mij gekochte handvatten daardoor konden ze het monteren. Was het niet gelijk aan hun mal, dan had ik zelf gaatjes nog moeten boren!
Hoi, mijn vriend is loodgieter, verplaast waterleidingen,gasen riool maar ook de rest verzocht hij allemaal. Hij heeft zijn eigen bedrijf. En hij plaatst ook keukens ook van ikea

Waar is het ???

Misschien kan hij je helpen

info@oosterom.nu

Stuur hem ee mailtje anders

Hoop dat je er wat aan hebt :Imao:

Gr Nic
Waarom koop je niet een keuken op een veilingsite?

https://www.bva-auctions. ... 3D%3D&__fp=kYBmMxVIiD4%3D

of de online veiling meester.

Dan heb je betere kwaliteit voor minder dan een ikea prijs.

Ik heb net een teak houten salontafel gekocht, voor minder dan de ikea prijs.

Leuk joh!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven