Ikea matras

07-01-2020 12:37 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er de laatste tijd een matras bij Ikea gekocht? Wij hebben er een gehad..en die is 12 jaar meegegaan (pocketvering) nu versleten en we hebben de emma matras nu als proef thuis maar ik vind deze niet fijn liggen en ik krijg er rugpijn van. We hebben hem nu 2 maanden dus hij kan nog retour. We willen nu weer bij Ikea gaan kijken maar er zijn nu natuurlijk andere modellen dan 12 jaar geleden. Welke ervaring hebben jullie? We zijn allebei wat zwaarder (ik 87 kilo, man 110)
We gaan natuurlijk testen in de winkel maar ben ook benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb de 2 duurste van Ikea uitgeprobeerd en het is rotzooi. Lag binnen de kortste keren in een diepe kuil.
Oei..dat klinkt niet goed..kon je ze nog retourneren?
Ik heb 10 jaar op de Sultan lijn gelegen en we hebben net weer een nieuw IKEA matras gekocht. Je hebt 10 jaar garanatie op een matras dus als er te snel kuilen in komen dan stuur je hem weer terug.

Overigens, dat duurste matras van IKEA kon bij ons maar net aan naar boven door het trapgat (wel formaat 180 X 200) iets om rekening mee te houden.
Wij hebben een paar jaar terug een ikea matras gehad. Op zich lag het prima, we hebben inmiddels een nieuw bed en daar ook nieuwe matrassen bij van de beddenwinkel.

Ons logeerbed heeft wel een ikea matras. Onlangs hadden we logees en zij zeiden dat het goed sliep.
Wij hadden poos terug 2 duurdere Ikea matrassen gekocht voor de kinderen, maar ze bleken heel erg te stinken. (lijm of bepaalde spray voor vervoer). Dus weer terug gebracht na paar dagen. Er bleken meer klachten te zijn over de geur.
Voor iedereen een groene tuin
Groezeltje schreef:
07-01-2020 12:43
Oei..dat klinkt niet goed..kon je ze nog retourneren?
Het eerste wel en voor het prijsverschil kreeg ik een tegoedcard, geen geld terug. Het tweede matras heb ik niet kunnen retourneren, omdat het koudschuim is en de kuilen niet tonen als je er niet op ligt, dus men geloofde mijn niet. Nou had ik er een hele toestand van kunnen maken, maar heb gekozen voor een koudschuimmatras bij opmaatmatras.nl en dat bevalt heerlijk.
Mijn dochter van 15 heeft een Ikea matras en vindt hem geweldig liggen, maar ik weet niet precies welke. Wel heb ik gehoord dat wanneer je wat zwaarder bent, er snel een kuil in komt.
Ik heb een paar maanden geleden een Hovag gekocht met Tussoy dekmatras en hij ligt heerlijk. Ik ben ook zwaar maar wilde niet meer een heel stevig matras, dus heb gekozen voor een middelharde.
Tjezus, wat vals
Kaaaaaaatje welke matras heb je? Wij willen de 160x200 hoop dat die door t trapgat past.
We hebben vorig jaar alle 6 matrassen vervangen. En slapen erg goed op de Hamarvik. We zijn echt heel tevreden. Hadden daarvoor 12 jaar lang de Sultan
Mijn zoon slaapt op een ikea matras. Hij slaapt goed. Ik vind het niets. Als je naar de rand rolt rol je er zo uit. Zoon weegt denk ik 40 kilo en heeft een kuiltje in het matras. Ik weet niet meer welk matras het is maar het is zeler niet de goedkoopste. Wij hebben auping matrassen. Ligt heerlijk. Kan ook prima op het randje slapen zonder eruit te rollen.
Ik heb een Ikea matras (naam weet ik zo gauw niet, dan moet ik thuis kijken) maar heb er wel een goede topper op liggen (ook van Ikea) en ik weeg 48 kilo. Ik lig er heerlijk op en er geen kuil te bekennen. Volgens mij heb ik het matras nu 9 jaar. (1 persoons)
het is beter voor je lichaam om 2 losse matrassen te kopen ipv 1 tweepersoonsmatras.

ga 's morgens proef liggen, aan het einde van de dag ligt alles lekker.

Wij zijn uiteindelijk bij BeterBed terecht gekomen. Vriend en ik zijn ongeveer even lang en even zwaar. Toch hebben we 2 totaal verschillende matrassen. Ik heb het altijd warm, draai heel erg veel en lig het liefste op een heel hard matras. Vriend is precies het tegenovergestelde. Beide nu een matras waar we heel tevreden over zijn. Gewoon huismerk. Verkoopster gaf ons goed advies.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Groezeltje schreef:
07-01-2020 13:53
Kaaaaaaatje welke matras heb je? Wij willen de 160x200 hoop dat die door t trapgat past.
We hebben de hidrasund (https://www.ikea.com/nl/nl/p/hidrasund- ... -40372692/)

Uiteindelijk hebben we hem dubbel gevouwen en met spanbanden een beetje vast gezet en toen erdoorheen gekregen. Niet helemaal de bedoeling, maar je moet wat ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven