In Boxtel gaan wonen. Leuk?
zaterdag 27 oktober 2012 om 21:33
Haalo ladies,
Wij overwegen om vanuit de Randstad naar Brabant te verhuizen. Wij komen beiden uit Brabant maar zijn door studies in de Randstad terechtgekomen en blijven plakken. We hebben inmiddels kinderen. De vraag alleen is waar. De voorkeur gaat uit naar de driehoek Tilburg, Eindhoven, Den Bosch. Den Bosch vinden we leuk maar erg duur. We kijken nu naar dorpen in de buurt. Nu hebben we wat leuks gezien in Boxtel maar ja is Boxtel leuk? We zijn al twee x gaan kijken maar kunnen het lastig inschatten. Anyone??!!
Wij overwegen om vanuit de Randstad naar Brabant te verhuizen. Wij komen beiden uit Brabant maar zijn door studies in de Randstad terechtgekomen en blijven plakken. We hebben inmiddels kinderen. De vraag alleen is waar. De voorkeur gaat uit naar de driehoek Tilburg, Eindhoven, Den Bosch. Den Bosch vinden we leuk maar erg duur. We kijken nu naar dorpen in de buurt. Nu hebben we wat leuks gezien in Boxtel maar ja is Boxtel leuk? We zijn al twee x gaan kijken maar kunnen het lastig inschatten. Anyone??!!
zondag 28 oktober 2012 om 11:05
Inderdaad een mooi nieuwbouwproject!. Zelf woon ik in de grootste, wel wat oudere wijk van Boxtel.
Wil je meer weten over uitgaan/ de kroegjes?
Overdag kan het op de markt een beetje stilletjes zijn, hoewel de terrassen in de zon wel bezoekers trekken, maar ' s avonds is het overal wel gezellig druk. Ik kom er niet, maar onze kinderen ( 18 - 20) wel. Er komt een gemengd publiek van alle leeftijden.
Winkels inderdaad voldoende aanbod.
Houden je kinderen van natuur, dat is er voldoende om lekker in te wandelen, te fietsen en te spelen.
Er is ook een heel leuk oermuseum. Ik ben leerkracht en ga daar ook elk jaar met mijn groep heen.
Wil je meer weten over uitgaan/ de kroegjes?
Overdag kan het op de markt een beetje stilletjes zijn, hoewel de terrassen in de zon wel bezoekers trekken, maar ' s avonds is het overal wel gezellig druk. Ik kom er niet, maar onze kinderen ( 18 - 20) wel. Er komt een gemengd publiek van alle leeftijden.
Winkels inderdaad voldoende aanbod.
Houden je kinderen van natuur, dat is er voldoende om lekker in te wandelen, te fietsen en te spelen.
Er is ook een heel leuk oermuseum. Ik ben leerkracht en ga daar ook elk jaar met mijn groep heen.
maandag 29 oktober 2012 om 08:00
maandag 29 oktober 2012 om 08:47
Ik heb er gewoond, vond het werkelijk verschrikkelijk.
Boers, klein, als je een scheet laat weet iedereen het gelijk, en daarbij vond ik ook niet dat je echt makkelijk ''tussen de mensen'' komt daar. Ruim 4 jaar gewoond en toen had ik het wel weer gezien.
Ik snap best dat mensen het er naar hun zin hebben hoor, maar voor mij is het niet leuk geweest. Zal ook met de wijk te maken hebben gehad gok ik zo.
Wat wel een plus is: de ligging, je bent overal in no-time.
Boers, klein, als je een scheet laat weet iedereen het gelijk, en daarbij vond ik ook niet dat je echt makkelijk ''tussen de mensen'' komt daar. Ruim 4 jaar gewoond en toen had ik het wel weer gezien.
Ik snap best dat mensen het er naar hun zin hebben hoor, maar voor mij is het niet leuk geweest. Zal ook met de wijk te maken hebben gehad gok ik zo.
Wat wel een plus is: de ligging, je bent overal in no-time.
maandag 29 oktober 2012 om 09:05
Ik begrijp wat je bedoelt. Wij dachten dat Boxtel iets minder ons-kent-ons zou zijn gezien de grote van het dorp. Een heel klein Brabants dorp zien wij ook niet zitten. Boxtel heeft wel veel voorzieningen dat trekt ons aan. Vught hebben we ook nog overwogen maar de voorkeur gaat uit naar nieuwbouw en daar is momenteel niets wat ons trekt. Rosmalen staat ook nog op ons lijstje. Beiden op fietsafstand van Den Bosch. Project Sparrenlaene is alleen wel prachtig....maar misschien is de overgang Randstad-Boxtel te groot. Wij wikken en wegen wat af.
maandag 29 oktober 2012 om 09:12
Nou ik kwam uit een dorp net zo groot, maar man wat een verschil. (Mijn geboorte-''stad'' was ook niet leuk, daar niet van) Ik had echt de indruk dat Boxtel een gezellig Brabants dorp zou zijn, maar heb daar weinig van gemerkt. Ik kwam er in ieder geval niet tussen, ik was echt de vreemde eend in de bijt.
Nu woon ik in een stad met 150.000 inwoners en het bevalt me prima. Mensen zijn hier anders, je komt er makkelijker tussen, daarnaast let niet iedereen zo op je.
Ook minder bemoeizucht hier.
Ik zou voor geen goud meer terug willen in ieder geval. Maargoed, dat is natuurlijk een heel persoonlijke mening.
Nu woon ik in een stad met 150.000 inwoners en het bevalt me prima. Mensen zijn hier anders, je komt er makkelijker tussen, daarnaast let niet iedereen zo op je.
Ook minder bemoeizucht hier.
Ik zou voor geen goud meer terug willen in ieder geval. Maargoed, dat is natuurlijk een heel persoonlijke mening.