In welke stad wonen?
donderdag 1 mei 2014 om 20:37
Mijn partner en ik huren op het moment en zijn rond aan het kijken voor een koopwoning in Nederland. Ons budget is zo'n 175.000
Niet heel erg veel, maar er zijn genoeg nette appartementen en woning te koop voor dat bedrag én mijn vader is een hele handige klusser.
We zijn niet aan familie of werk gebonden en kunnen dus overal heen verhuizen.
Maar nu weten we helemaal niet waar we willen wonen.
Sowieso ergens in Noord-Holland, Zuid-Holland of Noord Brabant én in een stad. Niet in een dorp, ik hou van de drukte.
Het liefst verhuizen we naar Amsterdam, maar ergens anders krijg je natuurlijk veel meer huis voor je geld.
Wat is nou echt een leuke stad om te wonen met mijn partner en kindje? Of heeft iemand wellicht dé tip om een nette woning in Amsterdam te vinden binnen ons budget?
Niet heel erg veel, maar er zijn genoeg nette appartementen en woning te koop voor dat bedrag én mijn vader is een hele handige klusser.
We zijn niet aan familie of werk gebonden en kunnen dus overal heen verhuizen.
Maar nu weten we helemaal niet waar we willen wonen.
Sowieso ergens in Noord-Holland, Zuid-Holland of Noord Brabant én in een stad. Niet in een dorp, ik hou van de drukte.
Het liefst verhuizen we naar Amsterdam, maar ergens anders krijg je natuurlijk veel meer huis voor je geld.
Wat is nou echt een leuke stad om te wonen met mijn partner en kindje? Of heeft iemand wellicht dé tip om een nette woning in Amsterdam te vinden binnen ons budget?
vrijdag 2 mei 2014 om 10:39
Als je in het buitenland in een grote stad woont, dan zou ik voor Rotterdam gaan, de enige echte stad van Nederland. Utrecht is leuk, maar het heeft toch wat klein en dorps -zeker het centrum. Ook vond ik het lastig om als niet-student te aarden.
Amsterdam is tof, maar om de een of andere reden vind ik dat ook weer wat dorps hebben. Of anders gezegd, een agglomeratie van dorpen. Bovendien heb ik daar bij elke sociale gelegenheid het idee dat ik op een netwerkevent ben: "wie ben je, wat heb ik aan je, heb je al gezien hoe gaaf ik ben".
Eindhoven vind ik in Nederland een grote verrassing. Ruimte, industrieel uiterlijk, open karakter, no nonsense instelling gecombineerd met Brabantse gezelligheid.
Amsterdam is tof, maar om de een of andere reden vind ik dat ook weer wat dorps hebben. Of anders gezegd, een agglomeratie van dorpen. Bovendien heb ik daar bij elke sociale gelegenheid het idee dat ik op een netwerkevent ben: "wie ben je, wat heb ik aan je, heb je al gezien hoe gaaf ik ben".
Eindhoven vind ik in Nederland een grote verrassing. Ruimte, industrieel uiterlijk, open karakter, no nonsense instelling gecombineerd met Brabantse gezelligheid.
vrijdag 2 mei 2014 om 10:49
Ik vond het juist jammer om van de stad die nog een beetje reuring heeft door de studenten naar een wat degelijkere stad te verhuizen, Haarlem. Als je dus hip en happening en echt stads zoekt moet je niet in Haarlem gaan wonen. Ik woon hier prima hoor, ik pas hier ook echt, maar ik kan me best voorstellen dat echte stedelingen het hier een beetje saai vinden.
Haarlem is ook niet veel goedkoper dan Amsterdam.
Haarlem is ook niet veel goedkoper dan Amsterdam.