In welke stad wonen?

01-05-2014 20:37 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner en ik huren op het moment en zijn rond aan het kijken voor een koopwoning in Nederland. Ons budget is zo'n 175.000

Niet heel erg veel, maar er zijn genoeg nette appartementen en woning te koop voor dat bedrag én mijn vader is een hele handige klusser.

We zijn niet aan familie of werk gebonden en kunnen dus overal heen verhuizen.

Maar nu weten we helemaal niet waar we willen wonen.

Sowieso ergens in Noord-Holland, Zuid-Holland of Noord Brabant én in een stad. Niet in een dorp, ik hou van de drukte.

Het liefst verhuizen we naar Amsterdam, maar ergens anders krijg je natuurlijk veel meer huis voor je geld.

Wat is nou echt een leuke stad om te wonen met mijn partner en kindje? Of heeft iemand wellicht dé tip om een nette woning in Amsterdam te vinden binnen ons budget?
Wil je echt een grote stad? En wat vind je leuk? Meer studentikoos, of meer design...
Luxe trouwens dat je geen rekening hoeft te houden met werk.
Ik vind Amsterdam, Haarlem en Utrecht hele leuke steden.

Ik hou van van een stad met een charmant uiterlijk, maar de mensen moeten wel modern zijn.

Hoewel Volendam er hartstikke leuk uit ziet zou ik daar nog niet dood gevonden willen worden.

We zullen niet midden in de stad gaan wonen, maar ik vind het wel belangrijk om binnen een paar minuten met de auto of de trein in de stad te kunnen zijn en wat drukte en mensen om me heen te hebben.

We zijn zelfstandige en werken vanuit huis. Daardoor is ons budget wat kleiner maar hebben we wel enorme vrijheid wat betreft een woonplaats kiezen.
Rotterdam, er staan genoeg appartementen te koop in het centrum.
verba volant, scripta manent.
Utrecht is dan het goedkoopste maar je budget is voor de leukere wijken niet echt genoeg denk ik...
We hoeven niet in een grachtenpand te wonen of midden in het centrum. Maar ik wil wel lekker de auto, trein of fiets kunnen pakken om binnen no time in het centrum te zijn.

Omdat we veel vanuit huis werken moeten we er écht regelmatig uit om wat mensen en chaos om ons heen te hebben. Even achter de pc vandaan en je hoofd leeg maken.

Ik ga eens even op Rotterdam zoeken. Zijn dat een beetje leuke mensen?
quote:youcantsitwithus schreef op 01 mei 2014 @ 20:46:

We hoeven niet in een grachtenpand te wonen of midden in het centrum. Maar ik wil wel lekker de auto, trein of fiets kunnen pakken om binnen no time in het centrum te zijn.

Omdat we veel vanuit huis werken moeten we er écht regelmatig uit om wat mensen en chaos om ons heen te hebben. Even achter de pc vandaan en je hoofd leeg maken.

Ik ga eens even op Rotterdam zoeken. Zijn dat een beetje leuke mensen?

Ik ben héél leuk. Geboren en getogen in Rotterdam.

Misschien staat er nog een leuk appartement te koop in De Statendam, tegenover de bibliotheek, metro, tram, bus en trein, of in de nieuwe markthal, honderd meter verderop, aan de buitenkant daarvan zijn appartementen. Nog niet helemaal klaar, rond september.
Trovit heeft veel woningen in het centrum.
Ik stem voor Utrecht, 'lekker centraal' en fijne sfeer.
En net buiten Utrecht? Bv nieuwegein, IJsselstein, Vianen, houten? Of juist richting Vleuten, de Meern, leidsche rijn?

Wij wonen zelf in Vianen en heeft alles. Mooi, oud centrum, voldoende winkels voor de dagelijkse dingen, kwartiertje vanaf centrum van Utrecht ongeveer en toch ook de natuur vlakbij. In de zomer heerlijk langs de lek picknicken of zwemmen bij de put hier. Niet de drukte van de stad, maar wel het plezier ervan en niet zo duur als IJsselstein en Houten, daar liggen de prijzen net wat hoger. Nieuwegein is qua centrum ook goed bezig overigens! Wel heel modern, maar is goed opgeknapt en is ook wat goedkoper qua huizenprijzen.
Rotterdam zou ook mijn voorkeur hebben. Of iets kleiner, zoals Delft?
Rotterdammers zijn hele gezellige mensen!! Wel recht voor hun raap..! Hier kan je voor jou budget mooie appartementen (meestal 3 kamer, soms ook 4) vinden. Kijk naar blijdorp, liskwartier, kleiwegkwartier en eventueel kralingen. Beetje de jaren 30 sfeer. Met name de eerste 3 wijken.

Ik woon hier met veel plezier, maar ben dan ook wel een echte rotterdammert, ken je gelukkig ook niet horen hoor
Zoek je zoiets?

http://www.ikwil020wonen.nl/woning/?woningID=1604326

Op die site staan nog meer betaalbare woningen.
Den Bosch is heel leuk, vind ik.
Rotterdam! Ik woon er nu alweer bijna 6 jaar met veel plezier (verhuisd vanuit Twente). Zou er niet meer weg willen
Ik kom uit midden Nederland en in mijn studententijd wilde ik ook "iets heel anders" en ben ik naar Rotterdam gegaan, maar daar kon ik toch echt niet aarden hoor. En idem in Twente.

Wat bijzonder dat het jou helemaal nies uitmaakt in welke regio je gaat wonen.
Dit valt vast niet in goede aarde bij veel mensen:)..Ik heb altijd met heel veel plezier in Eindhoven gewoond. Niet echt een super stad om te zien. Maar wel fijn om te wonen. Moet er wel bij zeggen dat mijn vriend er indertijd al woonde..
Haarlem, Leiden, Utrecht. Rotterdam trekt mij dan weer helemaal niet.
Alkmaar vind ik een erg leuke stad.
Ik ben zelf een brabander en hoewel ik er altijd fijn heb gewoond wil ik wel echt wat anders nu.

Vond het altijd erg rustig en dorps als je het vergelijkt met noord holland bijvoorbeeld.

We wonen nu in het buitenland in een grote stad en we willen ook echt niet meer terug naar een dorpje. Vinden de drukte heerlijk.

Maar dat maakt het ook moeilijk, want eigenlijk vind ik elke stad wel iets leuks en interessants hebben en nu kunnen we niet kiezen.

Nouja, als ik heel veel geld had dan zou ik voor een heel mooi pand in Amsterdam gaan.
En Den Bosch?
Zwolle? Apeldoorn,decenter.

Amersfoort is ook heel leuk!

Ik zou persoonlijk voor Utrecht gaan maar dat is m'n hometown.
Leiden heeft erg veel te bieden: schoon, veilig, mooi centrum, goede sfeer, leuke horeca, veel musea, studenten, grachten, en dichtbij de kust!
Groningen!!!

Hele leuke stad, en voor dat geld kun je er een leuke eensgezins woning kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven