Inbreker met mijn sleutel?

08-01-2016 21:28 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou hier komt hij dan. Een tijd geleden een sleutel gegeven aan een buurvrouw, omdat ik geen familie in de buurt heb en ik mij nogal eens buitensluit. Sta ik de ramen te wassen knalt de deur dicht en ligt de sleutel nog op het aanrecht, omdat ik even snel een nieuw sopje wilde maken.

Ik had echt geen enkel twijfel aan de betrouwbaarheid van deze buurvrouw, maar nu is er iets vreemds gebeurd. Ik had nog een volle kaart voor dat dure bestek van de AH. Wilde een scharenset gaan halen, maar dacht dat doe ik wel als ik terugkom in het nieuwjaar was een paar dagen weg.

Ik stop de volle kaart onder een boek en leg dat boek op de wasmachine. Echt ik ben er 100% zeker van dat ik die spaarkaart onder dat boek heb gestopt. Dit deed ik niet in een reflex, maar doelbewust. Natuurlijk begon ik aan mezelf te twijfelen en heb ik overal gezocht. Sindsdien voelt het soms alsof er iemand is binnen geweest. Die kaart kan ik niet meer terugvinden........

Je zou denken wat moet iemand nou met die volle spaarkaart.

Maar goed ik wil de sleutel niet terugvragen, want wat is mijn uitleg daarvoor. En een ander slot wil ik ook niet, dan maar een camera. Hij ligt al klaar ik ga hem morgen installeren, als dat lukt.......

Misschien ben ik aan het dementeren, maar verder ben ik redelijk 'normaal' .

Ik weet niet of dit een spannend verhaal gaat worden, heb eigenlijk liever niet dat de buurvrouw in mijn huis snuffelt als ik naar mijn werk of elders ben. Misschien kom ik vroeg of laat (waarschijnlijk als de actie over is.......) de kaart ergens anders tegen. Tot die tijd heb ik camera bewaking, misschien gewoon ook een 'veilig' idee.
Help iedereen een handje
quote:Wittelelie143 schreef op 09 januari 2016 @ 00:36:

Ik zou de sleutel terugvragen of je je nou vergist of niet. Je hebt er blijkbaar geen gerust gevoel meer bij dat buurvrouw de sleutel heeft. Dus ik zou gewoon vragen of je de sleutel terug mag.

Ooit kreeg ik de sleutel van een vriendin. Op een gegeven moment zat die vriendschap mij niet lekker en liet ik het min of meer doodbloeden, maar ik zat wel met die sleutel opgezadeld. Die wilde ik teruggeven, maar ik wist niet hoe. Uiteindelijk voelde zij de afstand em vroeg ze de sleutel met een lullig smoesje. Van mij had ze er niet zo moeilijk over hoeven doen.

Deze situatie heeft mij geleerd dat ik nooit meer zomaar iemands huissleutel aanneem, dat ikmikn huissleutel niet zomaar bij iemamd achterlaat en als ik het wel gerf, gewoon zonder smoes ook terugvraag.

Je kan jezelf misschien sommige gewoontes aanleren om je minder vaak buiten op te sluiten. Leer jezelf aan om de deur op slot te doen als je weggaat ipv de deur dicht te trekken.

Een koord om je nek als je buiten wat doet kan een goede oplossing zijn. Of iets in de deur opening zetten, zodat het niet dichtvalt.

In het uiterste geval kan je een reservesleutel in je schuur bewaren misschien.Allemaal goede tips dank je wel, ik ga toch even wachten en de camera beelden bekijken.
Help iedereen een handje
quote:krullenbol1966 schreef op 08 januari 2016 @ 23:55:

[...]

Je hebt niets fout geschreven, ik las het ook sarcastisch. Beetje lollig reageren op een serieus probleem.

Eens met Moiren. Aluhoedje is nodig.
quote:krullenbol1966 schreef op 09 januari 2016 @ 00:41:

[...]

Was dat maar waar......

[img]http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1937 ... -cross.jpg[/img]

[img]http://www.vervanguwslot.nl/xcart/image ... 20logo.jpg[/img]

Nou mag schijnbaar geen plaatjes plakken.........Weet niet welke je hebt maar die bovenste is gewoon te koop hoor. Oplegslot heet het.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:petra123456 schreef op 09 januari 2016 @ 00:32:

Ik heb ergens in mijn voortuin een sleutel. Simpelweg omdat ik de buren onvoldoende ken om ze een sleutel te geven.

Nee niet bij dat randje. Nee ook niet in die pot, en nee ook niet daar onder de mat. Geen logische plek. Geen herkenbaar iets. Maar iemand die 18 m2 voortuin tien centimeter diep omploegt tijdens een inbraak.. Die zou hem kunnen vinden.

Ik heb een sleutel in de auto, in de fietstas, in elke gewone tas en in elke jas. Mijn man heeft er een in de auto, zijn werktas en in de telefonhoes.

Dingen die hier voorbij zijn gekomen aan een regenpijp geplakt met een reclamesticker. In een glazen pot met steen erop in de tuin. In een spaarpot op een plankje aan de buitenmuur. In een ziplock met een steen erin in de regenton. Aan de schuttingpaal in een hoekje. In een naamplaatje dat je blind bevestigt. Onder de tegel van de vensterbank aan de buitenkant getaped. Thermometer, vogelhuisje, vijver, stoeptegel, buitenlamp.

Wil je even de kap van de buitenlamp losdraaien en de sleutel eruit pakken? Die moet de woningbouw straks hebben? Huh wat, goeie plek dacht ik toen..

Half nederland haalt nu verstopte sleutels uit hoeken en gaten..Ik heb hier bij mijn appartement zeer weinig plekken waar ik de sleutel zou kunnen verbergen. Onder de mat, maar dat lijkt mij niet echt een veilige plek
Help iedereen een handje
quote:Tickel schreef op 09 januari 2016 @ 00:46:

[...]

Weet niet welke je hebt maar die bovenste is gewoon te koop hoor. Oplegslot heet het.

Ik heb er zo een als de onderste, dan is het gat te groot voor de sloten die je tegenwoordig hebt.

Had er al onderzoek naar gedaan. Wil uiteindelijk ook een goede deur, maar nu even geen geld voor.
Help iedereen een handje
quote:krullenbol1966 schreef op 09 januari 2016 @ 00:49:

[...]

Ik heb er zo een als de onderste, dan is het gat te groot voor de sloten die je tegenwoordig hebt.

Had er al onderzoek naar gedaan. Wil uiteindelijk ook een goede deur, maar nu even geen geld voor.

Ik denk dat jij je vergist. Die cilinder is gewoon een cilinder insteekslot én makkelijk te vervangen. Je moet alleen even weten hoe lang de cilinder moet zijn. Hier zit er ook ruimte om de cilinder in de deur.

Daarna doe je er een rozet op met een kerntrekbeveiliing.

Zoiets
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Van alle verstopplekken (waarom wen verstopplek voor een spaarkaart) kies je voor de meest onlogische. Een boek op de wasmachine? En onder dat boek de kaart?

In ons huis liggen overal boeken, soms zelfs in de koelkast, maar niet in de badkamer (want vochtig). In de koelkast ook. Ik snap het al.

Net zo verstrooid, dus een spaarkaart is zo kwijt geraakt. No problemo.
Ik werd wakker en ineens was iedereen allergisch, vooral voor ware balans.
quote:Kritispurelaif schreef op 09 januari 2016 @ 00:57:

Van alle verstopplekken (waarom wen verstopplek voor een spaarkaart) kies je voor de meest onlogische. Een boek op de wasmachine? En onder dat boek de kaart?

In ons huis liggen overal boeken, soms zelfs in de koelkast, maar niet in de badkamer (want vochtig). In de koelkast ook. Ik snap het al.

Net zo verstrooid, dus een spaarkaart is zo kwijt geraakt. No problemo.

Zoals ik het begrepen heb was het geen verstopplek, maar een plek om te onthouden dat 'ie daar ligt omdat TO vaak dingen kwijtraakt. Bij de wasmachine kom je sowieso wel 1-2 keer per week, dus als je hem daarop legt is de kans klein dat je hem kwijtraakt.
quote:Goede-Fee schreef op 09 januari 2016 @ 00:45:

[...]

Eens met Moiren. Aluhoedje is nodig.Meid het is allang bedtijd voor je geweest, weet je moeder dat je nog op bent?
Help iedereen een handje
quote:Tickel schreef op 09 januari 2016 @ 00:57:

[...]

Ik denk dat jij je vergist. Die cilinder is gewoon een cilinder insteekslot én makkelijk te vervangen. Je moet alleen even weten hoe lang de cilinder moet zijn. Hier zit er ook ruimte om de cilinder in de deur.

Daarna doe je er een rozet op met een kerntrekbeveiliing.

ZoietsMmm ik ben denk ik gewoon niet zo handig met deuren en sloten...
Help iedereen een handje
quote:Wittelelie143 schreef op 09 januari 2016 @ 00:36:

Ik zou de sleutel terugvragen of je je nou vergist of niet. Je hebt er blijkbaar geen gerust gevoel meer bij dat buurvrouw de sleutel heeft. Dus ik zou gewoon vragen of je de sleutel terug mag.

Ooit kreeg ik de sleutel van een vriendin. Op een gegeven moment zat die vriendschap mij niet lekker en liet ik het min of meer doodbloeden, maar ik zat wel met die sleutel opgezadeld. Die wilde ik teruggeven, maar ik wist niet hoe. Uiteindelijk voelde zij de afstand em vroeg ze de sleutel met een lullig smoesje. Van mij had ze er niet zo moeilijk over hoeven doen.

Deze situatie heeft mij geleerd dat ik nooit meer zomaar iemands huissleutel aanneem, dat ikmikn huissleutel niet zomaar bij iemamd achterlaat en als ik het wel gerf, gewoon zonder smoes ook terugvraag.

Je kan jezelf misschien sommige gewoontes aanleren om je minder vaak buiten op te sluiten. Leer jezelf aan om de deur op slot te doen als je weggaat ipv de deur dicht te trekken.

Een koord om je nek als je buiten wat doet kan een goede oplossing zijn. Of iets in de deur opening zetten, zodat het niet dichtvalt.

In het uiterste geval kan je een reservesleutel in je schuur bewaren misschien.Ik zou mijn sleutel nooit aan vriendinnen geven denk ik . Alleen aan mijn moeder, en als ik echt hele betrouwbare buren heb ook aan hen. Maar verder niemand, zelfs niet mijn vriend. Niet dat ik hen niet vertrouw, maar het is geen prettig idee dat mensen zomaar mijn huis binnen zouden komen.
quote:pommiaan schreef op 09 januari 2016 @ 01:12:

[...]

Ik zou mijn sleutel nooit aan vriendinnen geven denk ik . Alleen aan mijn moeder, en als ik echt hele betrouwbare buren heb ook aan hen. Maar verder niemand, zelfs niet mijn vriend. Niet dat ik hen niet vertrouw, maar het is geen prettig idee dat mensen zomaar mijn huis binnen zouden komen.Dat besef ik mij nu ook.
Help iedereen een handje
Als ik de ramen ga lappen of iets anders doe buiten zet ik vaak een oude schoen tussen de deur, dan kan de deur ook niet dichtvallen.

Marindah, ik kan me echt niet voorstellen dat ik het voor lief zou nemen als mensen rond gingen neuzen in mijn huis, maar ik kan me ook echt niet voorstellen dat mensen die drang hebben.
Mijn sleutel ligt bij wel 6 mensen: de oppasmeiden, de schoonmaakster, opa's en oma's (voor als ze kind uit school halen) en vrienden (die katten voeren bij afwezigheid).

Uiteraard gebruikt geen van hen de sleutel als ik thuis ben.

Ik ben nooit iets kwijt...
Als ik ramen ga lappen steek ik de sleutel aan de binnenkant in het slot, doe de deur open en draai de sleutel om. Doordat de schoot dan uitsteekt, kan de deur nooit dichtwaaien De sleutel blijft daar zitten tot ik weer naar binnen ga!

En dat doe ik ook als ik, in de voortuin werk, mijn auto was, mijn boodschappen uit de auto sjouw, de kliko aan de weg zet etc.
Je bent vergeetachtig en druistig dikke kans dat je die kaart daar niet hebt opgeborgen (wat een rare plek) of dat de kaart is gevallen. Wanneer je buiten iets gaat doen stop dan de sleutel in je broek- of jaszak dan sta niet elke keer buiten wanneer de deur dicht waait. Wanneer de buuf een inbreker zou zijn heb je dan niets waardevollers wat je mee kunt nemen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tvp
Ik zou een PI inhuren.
Ik dacht nu komt een spannend verhaal, maar het gaat om een spaarkaart.
Waarschijnlijk vergeet je ook regelmatig om de deur echt op slot te doen wanneer je weg gaat dus met flipperen ben je ook zo binnen. Heb je verder helemaal geen bezoek gehad?

Bewaar je altijd belangrijke spullen op de wasmachine? Waarom niet in een laatje of een bakje?

Heeft de wasmachine gedraaid? Beste een kans dat spullen ervan af trillen. Heb je de kaart niet in het boek gedaan ipv er onder?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Kritispurelaif schreef op 09 januari 2016 @ 00:57:

Net zo verstrooid, dus een spaarkaart is zo kwijt geraakt. No problemo.Hele rare plek en dan komt de buurvrouw stiekem binnen en gaat dan de spaarkaart zoeken onder een boek op de wasmachine.
Beste TO, trek je niets aan van de mensen in dit topic die je voor gek verklaren. Het is totaal NIET raar dat zo'n spaarkaart gestolen wordt. Je bent maandenlang aan het sparen voordat je zo'n ding een keer vol krijgt dus het is best een gewild iets. En en spaarkaart is JUIST iets om mee te nemen voor zo'n buuf, omdat het inderdaad niet echt opvalt. Je gaat aan jezelf twijfelen, precies als wat er in dit topic naar voren komt. Als een laptop verdwenen is merk je dat natuurlijk meteen, maar een spaarkaart? Nee, daar wordt niemand van verdacht... En daarom kan ze het juist gestolen hebben. En dat zal vast niet doelbewust gebeurd zijn, maar min of meer toevallig toen ze aan het rondneuzen was. Wil je ons op de hoogte houden van eventuele bijzonderheden die de camera registreert?
Omg

Ik zou niet graag de beschuldigde buurvrouw zijn .

Jij geeft haar de sleutel voor als jij niet naar binnen kan .

En nu wordt op een forum beschuldigd van het meenemen van een spaarkaart.
quote:Helpmij86 schreef op 09 januari 2016 @ 09:27:

Beste TO, trek je niets aan van de mensen in dit topic die je voor gek verklaren. Het is totaal NIET raar dat zo'n spaarkaart gestolen wordt. Je bent maandenlang aan het sparen voordat je zo'n ding een keer vol krijgt dus het is best een gewild iets. En en spaarkaart is JUIST iets om mee te nemen voor zo'n buuf, omdat het inderdaad niet echt opvalt. Je gaat aan jezelf twijfelen, precies als wat er in dit topic naar voren komt. Als een laptop verdwenen is merk je dat natuurlijk meteen, maar een spaarkaart? Nee, daar wordt niemand van verdacht... En daarom kan ze het juist gestolen hebben. En dat zal vast niet doelbewust gebeurd zijn, maar min of meer toevallig toen ze aan het rondneuzen was. Wil je ons op de hoogte houden van eventuele bijzonderheden die de camera registreert?Het is echt wel raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven