Inbreker met sleutel??

15-10-2012 10:38 604 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier even een vreemd verhaal...

Ik woon nu sinds een jaar bij mijn vriend in. Al vanaf het begin heb ik het idee dat er soms persoonlijke spullen worden verplaatst, ruik ik af en toe een (parfum/deo) luchtje als we thuiskomen wat niet van ons is en meer van dit soort rare dingen. Volgens vriend heeft niemand anders, behalve hijzelf, ik en zijn ouders een sleutel van het huis.

Nu zijn we afgelopen weekend een weekendje weggeweest en heeft de buurvrouw voor de kat gezorgd. Toen we gisteren terugkwamen en ik de buurvrouw ging bedanken en heb gevraagd of alles goed is gegaan, vertelde ze een raar verhaal.

We wonen in een appartementencomplex en toen de buurvrouw zaterdagavond gemorrel hoorde aan onze deur, heeft ze door het kijkgaatje gekeken en zag ze een klein vrouwtje met een sleutel aan onze deur zitten pielen. Ze zegt dat ze die persoon ook naar binnen heeft zien gaan. Toen ze haar eigen deur open wilde gaan doen (ze is nogal bang aangelegd en heeft daarom 6 sloten op haar deur, dus dat duurde even) was die persoon al weg.

Toen ze de volgende dag de kat weer wilde gaan verzorgen stond de balkondeur naar buiten open en de deur van onze inloopkast op de slaapkamer stond open...(deze is altijd dicht ivm de kat)

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat de kat uit verveling de deur van de inloopkast heeft open gemaakt maar dat de deur van het balkon openn stond is erg raar.

Toen we gisteren thuis kwamen stond de deur van de inloopkast weer open en lagen er allemaal (nogal persoonlijke ) op de grond. Mijn vriend was het opgevallen dat de dop van een parfumflesje wat van mij op tafel stond eraf was en er netjes naast lag.

We hebben na zitten denken over wie er toch nog een sleutel zou kunnen hebben en volgens mijn vriend is de enige zijn ex en/of haar moeder. Hij zegt dat die 2 nogal rare zijn en het maar zo zou kunnen dat ze hier aan het rondsnuffelen zijnn zonder dat wij het weten. Er komt nu natuurlijk een ander slot maar dat gebeurd pas aan het einde van de week. Tot die tijd wil ik de deur op de knip doen als we er zijn maar vriend wil diegene graag betrappen. Het toevallige is dat ik ons heb "ingecheckt" op facebook in het hotel dus het zou kunnen dat iemand wist dat we weg waren. We zaten eraan te denken om ons nog een keer ergens in te checken terwijl we gewoon thuis zijn en dan maar afwachten...Hebben jullie nog tips en ideeen hoe we erachter kunnen komen of er daadwerkelijk iemand hier binnen komt terwijl we weg zijn?

Beetje raar verhaal misschien maar hoop dat jullie kunnen helpen :-)
Ze komt toch wel langs vandaag?
TO moet volgens mij vandaag werken? Haar vriend is vandaag thuis en zou wat trucjes toepassen. We moeten afwachten dus! Nog spannender....
verdwaald op het nieuwe forum
Nou hoop ik niet dat mevrouw de insluipert ook het viva forum leest...
Hier ook een zere vinger van het F5 en.
Hier ben ik weer...ik ben vandaag inderdaad aan het werk en vriend is thuis. We hebben vannacht geslapen met de deur op de knip....vriend is dus onverwachts thuis vandaag en heeft wat valletjes gezet. Dat slot wordt gewoon vervangen maar we willen toch wel heel graag weten wie het is...de verdenking valt bij mij eigenlijk steeds meer op de buurvrouw...dat zij misschien nog een sleutel heeft van de vorige bewoners en dat ze gewoon aan het rondsnuffelen gaat als we weg zijn...zij hoort het natuurlijk als we weg gaan...ik kan me echt niet voorstellen dat het de moeder van zijn ex is...die moet dan altijd gaan posten voor het gebouw om te weten dat we allebei weg zijn...lijkt me zo onwaarschijnlijk
De buurvrouw die de insluiper meldde bedoel je?
quote:lilyofthevalley schreef op 16 oktober 2012 @ 11:22:

De buurvrouw die de insluiper meldde bedoel je?Nee de andere buurvrouw...die dat verhaal een jaar verleden had verteld...het is wel gek dat allebei de buurvrouwen dezelfde beschrijving geven maar ik zie haar er wel voor aan...misschien dat ze dat verhaal heeft verzonnen om zichzelf in te dekken ofzo...wel vreemd hoor allemaal maar je gaat toch van alles bedenken nu
Maar waarom zou de buurvrouw die de insluiper nu gezien heeft dan een verkeerde omschrijving geven? Want als buurvrouw 1 inderdaad degene was die in jullie huis was, zou buurvrouw 2 haar toch niet omschrijven als klein en met zwarte krullen?
Hallo?!
En buurvrouw denkt ook dat je vriend weg is?
verdwaald op het nieuwe forum
Spannend.... Ik ben benieuwd.
quote:_Doortje_ schreef op 16 oktober 2012 @ 13:03:

Maar waarom zou de buurvrouw die de insluiper nu gezien heeft dan een verkeerde omschrijving geven? Want als buurvrouw 1 inderdaad degene was die in jullie huis was, zou buurvrouw 2 haar toch niet omschrijven als klein en met zwarte krullen?dat is waar, maar misschien heeft ze het niet goed gezien ofzo...
quote:floflo schreef op 16 oktober 2012 @ 13:16:

En buurvrouw denkt ook dat je vriend weg is?ja, heb vriend net gesproken maar er is nog niets gebeurd...
quote:dorentje schreef op 16 oktober 2012 @ 13:27:

[...]

dat is waar, maar misschien heeft ze het niet goed gezien ofzo...Maar buurvrouw 2 ziet er toch heel anders uit? Hoe kan ze die persoon dan totaal anders omschrijven? Ik zou het niet in de buurvrouwenhoek gaan zoeken.
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 16 oktober 2012 @ 13:29:

[...]

Maar buurvrouw 2 ziet er toch heel anders uit? Hoe kan ze die persoon dan totaal anders omschrijven? Ik zou het niet in de buurvrouwenhoek gaan zoeken.buurvrouw 2 ziet er anders uit ja, geen zwart haar maar grijs haar...ik zoek het in de buurvrouwenhoek omdat ik me gewoon niet kan voorstellen dat er iemand zo verknipt is om te gaan zitten posten voor het gebouw en dan naar binnen gaat....maar goed, er zijn natuurlijk ontzettend veel gekken.
Ja, maar je had toch 's avonds ook wel eens gerommel aan de deur gehoord.

Weet je wat ik denk? Die persoon gaat er gewoon onopvallend langs, checkt of jullie er zijn, rommelt wat bij de deur en gaat dan weer. En als ze merkt dat jullie er niet zijn, sneakt ze naar binnen.

Maar ja, dat zou natuurlijk ook gaan opvallen op een gegeven moment.... Pffft, eng hoor.
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 16 oktober 2012 @ 13:37:

Ja, maar je had toch 's avonds ook wel eens gerommel aan de deur gehoord.

Weet je wat ik denk? Die persoon gaat er gewoon onopvallend langs, checkt of jullie er zijn, rommelt wat bij de deur en gaat dan weer. En als ze merkt dat jullie er niet zijn, sneakt ze naar binnen.

Maar ja, dat zou natuurlijk ook gaan opvallen op een gegeven moment.... Pffft, eng hoor.dat zou ook kunnen...we hebben gecheckt of je ons hoort praten als wij in de woonkamer zitten als je aan de deur staat en dan hoor je ons...dus het zou inderdaad kunnen dat hij of zij eerst even luistert of we er zijn en dan pas naar binnen gaat...
Misschien rommelt die persoon wel even omdat je wilt dat je haar hoort. Even laten weten dat ze er nog is. Dat zou ook nog kunnen.

Een buurvrouw kan dat natuurlijk makkelijk even doen zonder dat het opvalt. Dat is ook weer waar. Maar het blijft raar dat twee mensen dezelfde omschrijving geven van de insluiper, dat zou die twee toch moeten uitsluiten...

Bovendien, buurvrouw 2 zou buurvrouw 1 toch gewoon herkend hebben door haar kijkgaatje. Een bekende valt dan toch direct door de mand.
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 16 oktober 2012 @ 13:43:

Misschien rommelt die persoon wel even omdat je wilt dat je haar hoort. Even laten weten dat ze er nog is. Dat zou ook nog kunnen.

Een buurvrouw kan dat natuurlijk makkelijk even doen zonder dat het opvalt. Dat is ook weer waar. Maar het blijft raar dat twee mensen dezelfde omschrijving geven van de insluiper, dat zou die twee toch moeten uitsluiten...

Bovendien, buurvrouw 2 zou buurvrouw 1 toch gewoon herkend hebben door haar kijkgaatje. Een bekende valt dan toch direct door de mand.ja inderdaad, dat zou die 2 buurvrouwen moeten uitsluiten...het is gewoon een raar verhaal. Ik ga vandaag sowieso even naar die ene buurvrouw van dat oude verhaal een jaar geleden...mocht zij het toch zijn weet ze dat wij nu weten dat er iemand bij ons binnen loopt en dan zou je toch moeten zeggen dat ze zich betrapt voelt en het niet meer doet...
Maar buurvrouw 1 was toch zelf ook een weekend weg afgelopen weekend? Die kan het toch helemaal niet geweest zijn?

Of verdenk je haar ervan dat ze zegt dat ze een weekend weg gaat, maar stiekem thuis blijft zodat de verdenking niet op haar valt?

Dat vind ik zelf wel erg omslachtig en riskant hoor!
Getver eng vind ik het maar.

Hoewel ik een soortgelijk verhaal ken maar dan van iemand die particulier huurde. Verhuurder wilde de huurder weg hebben en ging dan telkens allerlei meubels/dingen verplaatsen als huurder niet thuis was. Puur treiteren dus in dit geval.
quote:Liezze schreef op 16 oktober 2012 @ 14:00:

Maar buurvrouw 1 was toch zelf ook een weekend weg afgelopen weekend? Die kan het toch helemaal niet geweest zijn?

Of verdenk je haar ervan dat ze zegt dat ze een weekend weg gaat, maar stiekem thuis blijft zodat de verdenking niet op haar valt?

Dat vind ik zelf wel erg omslachtig en riskant hoor!het is wel vergezocht maar ik zie haar daar wel voor aan...ze is echt een beetje erg vreemd.
Heb je nog contact gehad met de politie voor advies?
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 16 oktober 2012 @ 14:07:

Heb je nog contact gehad met de politie voor advies?ja, die vonden het ook een vreemd verhaal en adviseren de sloten te veranderen....
[quote]dorentje schreef op 16 oktober 2012 @ 11:14:

Hier ben ik weer...ik ben vandaag inderdaad aan het werk en vriend is thuis. We hebben vannacht geslapen met de deur op de knip....vriend is dus onverwachts thuis vandaag en heeft wat valletjes gezet. Dat slot wordt gewoon vervangen maar we willen toch wel heel graag weten wie het is...de verdenking valt bij mij eigenlijk steeds meer op de buurvrouw...dat zij misschien nog een sleutel heeft van de vorige bewoners en dat ze gewoon aan het rondsnuffelen gaat als we weg zijn...zij hoort het natuurlijk als we weg gaan...ik kan me echt niet voorstellen dat het de moeder van zijn ex is...die moet dan altijd gaan posten voor het gebouw om te weten dat we allebei weg zijn...lijkt me zo onwaarschijnlijk[/quote]

Ja, ik denk ook de buurvrouw, maar anders kan het wel degelijk je vriend zijn ex schoonloeder zijn, als die via facebook kan zien waar jullie uithangen, dan kan zij evengoed binnensluipen toch? Misschien kan zij via het account van haar dochter lezen wat jij erop zet?

Buurvrouw is wel het meest aannemelijk omdat die precies weet wanneer jullie weggaan. Maar ze weet dan weer niet voor hoe lang er niemand is en kan dus altijd betrapt worden, dat lijkt mij een reden om niet zomaar binnen te sluipen. Ik denk daarom dat zij dat alleen doet als ze zeker weet dat jullie wat langer weg zijn en zij voor de kat moet zorgen. Ze heeft dan als het ware al een alibi om binnen te zijn mochten jullie onverwachts binnenvallen.

Het zou dan ook moeten werken wanneer je doet alsof er niemand thuis is en je zegt een pakketje te verwachten. Dan zou ze toch de verleiding niet moeten kunnen weerstaan om je huis in te gaan....dus laat je vriend nog effe verdekt opgesteld zitten.
quote:mariekkk schreef op 16 oktober 2012 @ 14:20:

[quote]dorentje schreef op 16 oktober 2012 @ 11:14:

Hier ben ik weer...ik ben vandaag inderdaad aan het werk en vriend is thuis. We hebben vannacht geslapen met de deur op de knip....vriend is dus onverwachts thuis vandaag en heeft wat valletjes gezet. Dat slot wordt gewoon vervangen maar we willen toch wel heel graag weten wie het is...de verdenking valt bij mij eigenlijk steeds meer op de buurvrouw...dat zij misschien nog een sleutel heeft van de vorige bewoners en dat ze gewoon aan het rondsnuffelen gaat als we weg zijn...zij hoort het natuurlijk als we weg gaan...ik kan me echt niet voorstellen dat het de moeder van zijn ex is...die moet dan altijd gaan posten voor het gebouw om te weten dat we allebei weg zijn...lijkt me zo onwaarschijnlijk[/quote]

Ja, ik denk ook de buurvrouw, maar anders kan het wel degelijk je vriend zijn ex schoonloeder zijn, als die via facebook kan zien waar jullie uithangen, dan kan zij evengoed binnensluipen toch? Misschien kan zij via het account van haar dochter lezen wat jij erop zet?

Buurvrouw is wel het meest aannemelijk omdat die precies weet wanneer jullie weggaan. Maar ze weet dan weer niet voor hoe lang er niemand is en kan dus altijd betrapt worden, dat lijkt mij een reden om niet zomaar binnen te sluipen. Ik denk daarom dat zij dat alleen doet als ze zeker weet dat jullie wat langer weg zijn en zij voor de kat moet zorgen. Ze heeft dan als het ware al een alibi om binnen te zijn mochten jullie onverwachts binnenvallen.

Het zou dan ook moeten werken wanneer je doet alsof er niemand thuis is en je zegt een pakketje te verwachten. Dan zou ze toch de verleiding niet moeten kunnen weerstaan om je huis in te gaan....dus laat je vriend nog effe verdekt opgesteld zitten.voor zover ik weet heeft de ex van mijn vriend geen facebook meer maar ik weet natuurlijk niet met wie zij allemaal kan meekijken. de buurvrouw is wel het meest aannemelijk inderdaad omdat zij het hoort wanneer we weggaan...ik wil gewoon de persoon betrappen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven