Inbreker met sleutel??

15-10-2012 10:38 604 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier even een vreemd verhaal...

Ik woon nu sinds een jaar bij mijn vriend in. Al vanaf het begin heb ik het idee dat er soms persoonlijke spullen worden verplaatst, ruik ik af en toe een (parfum/deo) luchtje als we thuiskomen wat niet van ons is en meer van dit soort rare dingen. Volgens vriend heeft niemand anders, behalve hijzelf, ik en zijn ouders een sleutel van het huis.

Nu zijn we afgelopen weekend een weekendje weggeweest en heeft de buurvrouw voor de kat gezorgd. Toen we gisteren terugkwamen en ik de buurvrouw ging bedanken en heb gevraagd of alles goed is gegaan, vertelde ze een raar verhaal.

We wonen in een appartementencomplex en toen de buurvrouw zaterdagavond gemorrel hoorde aan onze deur, heeft ze door het kijkgaatje gekeken en zag ze een klein vrouwtje met een sleutel aan onze deur zitten pielen. Ze zegt dat ze die persoon ook naar binnen heeft zien gaan. Toen ze haar eigen deur open wilde gaan doen (ze is nogal bang aangelegd en heeft daarom 6 sloten op haar deur, dus dat duurde even) was die persoon al weg.

Toen ze de volgende dag de kat weer wilde gaan verzorgen stond de balkondeur naar buiten open en de deur van onze inloopkast op de slaapkamer stond open...(deze is altijd dicht ivm de kat)

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat de kat uit verveling de deur van de inloopkast heeft open gemaakt maar dat de deur van het balkon openn stond is erg raar.

Toen we gisteren thuis kwamen stond de deur van de inloopkast weer open en lagen er allemaal (nogal persoonlijke ) op de grond. Mijn vriend was het opgevallen dat de dop van een parfumflesje wat van mij op tafel stond eraf was en er netjes naast lag.

We hebben na zitten denken over wie er toch nog een sleutel zou kunnen hebben en volgens mijn vriend is de enige zijn ex en/of haar moeder. Hij zegt dat die 2 nogal rare zijn en het maar zo zou kunnen dat ze hier aan het rondsnuffelen zijnn zonder dat wij het weten. Er komt nu natuurlijk een ander slot maar dat gebeurd pas aan het einde van de week. Tot die tijd wil ik de deur op de knip doen als we er zijn maar vriend wil diegene graag betrappen. Het toevallige is dat ik ons heb "ingecheckt" op facebook in het hotel dus het zou kunnen dat iemand wist dat we weg waren. We zaten eraan te denken om ons nog een keer ergens in te checken terwijl we gewoon thuis zijn en dan maar afwachten...Hebben jullie nog tips en ideeen hoe we erachter kunnen komen of er daadwerkelijk iemand hier binnen komt terwijl we weg zijn?

Beetje raar verhaal misschien maar hoop dat jullie kunnen helpen :-)
Zou het ook de oude bewoonster van jullie flatje kunnen zijn?

Raar verhaal hoor.. Brr!
quote:bammetjebamie schreef op 15 oktober 2012 @ 11:03:

En het is niet de buurvrouw zelf?

De buurvrouw heeft geen sleutel, toch, TO?

Het is ook niet de moeder van vriend?

Vind het verder een naar verhaal, ik zou me niet meer veilig voelen in m'n eigen huis!
quote:dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 10:53:

[...]

Zoiets had vriend ook bedacht maar ik weet niet hoe betrouwbaar zoiets is...misschien doet de wind oid iets waardoor die haar weggaat...Nou, er zijn wel meer trucs die je kunt gebruiken; als je een harde vloer hebt achter de voordeur strooi je er wat fijngemalen krijt, zodat voetstappen te zien zijn als er iemand binnen komt. Maar ik zou haar echt zelf willen betrappen, en dan was nog niet jarig.
Misschien heeft buurvrouw wel een extra sleutel,nog van de vorige bewoners?Of zijn de sloten vervangen toen je vriend in de flat ging wonen?
quote:jepss schreef op 15 oktober 2012 @ 11:12:

Misschien heeft buurvrouw wel een extra sleutel,nog van de vorige bewoners?Of zijn de sloten vervangen toen je vriend in de flat ging wonen?Ja dat dus, ik stel me een dementerend vrouwtje voor die perongeluk soms nogsteeds denkt dat ze in jullie huis woont.
quote:nettel schreef op 15 oktober 2012 @ 11:14:

[...]

Ja dat dus, ik stel me een dementerend vrouwtje voor die perongeluk soms nogsteeds denkt dat ze in jullie huis woont.

Maar toevallig wel alleen als TO en vriend niet thuis zijn?

En waarom gaat ze dan in de kasten snuffelen?
Aaaaaaaah, wat eng!!!

Doet me erg denken aan een film die ik gezien heb....iets met geesten.

Gatsie gatsie.....heel eng!
verdwaald op het nieuwe forum
quote:cosmopolitana schreef op 15 oktober 2012 @ 11:04:

Bah wat eng zeg! Kun je nog wel slapen s nachts? Ik zou dat niet kunnen denk ik...

Mijn plan van aanpak zou zijn, zoals eerder gezegd, een webcam of camera ophangen (de hele dag of alleen rond de tijdstippen waarop ze komt), en haar zo betrappen. Want je kunt de sloten vervangen en het verder laten rusten maar ik zou het willen weten als er iemand in mijn huis is terwijl ik er niet ben. En dan voornamelijk WIE het is. Denk dat dat heel belangrijk is, anders blijft dat denk ik toch door je hoofd spoken.

Daarnaast kun je ook foto's maken hoe bepaalde dingen zijn als je weggaat. Sowieso voor jezelf, en daarnaast ook voor een eventueel politie onderzoek.

Verder kun je allicht proberen je op Facebook in te checken bij het een of ander, en vervolgens thuis wachten of er iemand opduikt.

Heel veel sterkte en hopelijk is het snel opgelost!

we slapen snachts met de deur op de knip dus dan kan er niemand binnen komen, maar tis wel freaky idd...vriend is vooral heel erg boos en wil diegene gewoon betrappen...ik merk dat ik nog een beetje smoesjes zit te verzinnen voor mezelf, zoals dat de kat hier gewoon bezig is...

ik kan ook niet met zekerheid zeggen dat zij nog een sleutel hebben, vriend heeft natuurlijk al wat meer relaties gehad en iedereen kan natuurlijk een sleutel laten bij maken...
quote:Uncharted schreef op 15 oktober 2012 @ 11:08:

[...]

De buurvrouw heeft geen sleutel, toch, TO?

Het is ook niet de moeder van vriend?

Vind het verder een naar verhaal, ik zou me niet meer veilig voelen in m'n eigen huis!de buurvrouw heeft geen sleutel, tenzij ze die heeft laten bijmaken want ze heeft al eens vaker voor de kat gezorgd.
Praxis heeft erg leuke camera in de folder van deze week

Kun je via je smartfoon nog meekijken ook.
quote:floflo schreef op 15 oktober 2012 @ 11:14:

Aaaaaaaah, wat eng!!!

Doet me erg denken aan een film die ik gezien heb....iets met geesten.

Gatsie gatsie.....heel eng!

Paranormal Activity bedoel je denk ik

TO: kijk die maar even niet
quote:Uncharted schreef op 15 oktober 2012 @ 11:08:

[...]

De buurvrouw heeft geen sleutel, toch, TO?Het is ook niet de moeder van vriend?

Vind het verder een naar verhaal, ik zou me niet meer veilig voelen in m'n eigen huis!Dat zegt niks natuurlijk. Als jij haar je sleutel in bewaring geeft omdat zij op je kat moet passen, dan kan zij die heel simpel laten bijmaken. Ik zou in deze toch ook de buurvrouw zelf verdenken. En dan wordt het lastiger om haar te betrappen omdat zij natuurlijk precies weet en ziet of jullie weg zijn....Dan is de oplossing een camera ophangen. Of kun je door de voordeur weggaan (bepakt en bezakt met bagage zodat het lijkt alsof je dagen weggaat) en dan ergens door de achterdeur ofzo weer naar binnen sneaken?
quote:jepss schreef op 15 oktober 2012 @ 11:12:

Misschien heeft buurvrouw wel een extra sleutel,nog van de vorige bewoners?Of zijn de sloten vervangen toen je vriend in de flat ging wonen?de sloten zijn, voor zover ik weet, niet vervangen toen hij hier kwam wonen....de vorige bewoner heeft hier maar heel kort gewoond en de mensen die hier daarvoor woonden zijn verdwenen..
quote:Miss.Moneypenny schreef op 15 oktober 2012 @ 11:16:

[...]

TO: kijk die maar even niet haha toevallig was die afgelopen weekend op tv en heeft vriend de film gekeken in het hotel, ik ben gelukkig in slaap gevallen maar ik moest daar ook al aan denken haha
quote:Miss.Moneypenny schreef op 15 oktober 2012 @ 11:16:

[...]

TO: kijk die maar even niet Nee joh, niks engs aan. Het is gewoon een idiote nieuwsgierige (buur)vrouw die het leuk vind om door je spullen te struinen als je er niet bent. Nu alleen nog betrappen en flink te grazen nemen. Ze zou hier bij mij echt niet zomaar mee wegkomen.
Ik zeg echt gewoon de webcam aanzetten op skype en dan zelf om de hoek in de auto gaan zitten, ofzeau.
quote:dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 11:17:

[...]

de mensen die hier daarvoor woonden zijn verdwenen..Oeh nu wordt het dus echt spannend... Hoe verdwenen?
jeetje Dorentje, wat een vreemd verhaal!

Geluk bij een ongeluk is dat het om een oud vrouwtje gaat, dat zal niet snel eng of geweldadig worden denk ik? Maar alsnog, dat er iemand in jullie huis snuffelt...Ik zou inderdaad ook iets met een verborgen camera proberen!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Ja die bedoel ik Miss Moneypenny.

En idd, kijk die maar niet TO!
verdwaald op het nieuwe forum
Heel erg raar allemaal. Vooral ook omdat je zo nieuwsgierig wordt wie het kan zijn en vooral ook het grote waarom?

Camera mer bwegingsensor in de gang ophangen met zicht op de deur lijkt mij het beste resultaat te geven. Succes!
quote:mariekkk schreef op 15 oktober 2012 @ 11:16:

[...]

Dat zegt niks natuurlijk. Als jij haar je sleutel in bewaring geeft omdat zij op je kat moet passen, dan kan zij die heel simpel laten bijmaken. Ik zou in deze toch ook de buurvrouw zelf verdenken. En dan wordt het lastiger om haar te betrappen omdat zij natuurlijk precies weet en ziet of jullie weg zijn....Dan is de oplossing een camera ophangen. Of kun je door de voordeur weggaan (bepakt en bezakt met bagage zodat het lijkt alsof je dagen weggaat) en dan ergens door de achterdeur ofzo weer naar binnen sneaken?nee dat kan niet, of we moeten via het balkon weer omhoog klimmen en dat gaat niet echt...had vriend net aan de telefoon en we hadden het er nog even over...hij kan zich ook wel voorstellen dat de buurvrouw gewoon verhaaltjes aan het ophangen is...beetje mindfucken...maar dan nog blijft het raar dat er dingen verplaatst worden.
Maar als de buurvrouw-die-voor-de-kat-zorgt dezelfde beschrijving van die indringer geeft als een andere buurvrouw, kan het toch bijna niet de buurvrouw-die-voor-de-kat-zorgt zijn? Tenzij ze samen in een complot zitten.

Heb je die andere buuf zelf al gesproken?

Ik zou idd. voor een camera met bewegingsdetector kiezen en op FB aankondigen dat je dan-en-dan weg bent.
Ik snap dat het voor jullie echt heel vervelend is, maar stiekum vind ik dit wel het leukste topic van de maandagochtend. Ik ben fan van detectives en complottheorien.. Sorry, tis niet persoonlijk

Maar dus de feiten:

- twee buurvrouwen hebben iemand aan jullie deur gezien die naar binnen ging.

- de balkondeur stond ineens open

- het dopje was van je parfum af

- er laten (persoonlijke) spullen op de grond die er eerst niet lagen

Hieruit kan je wel concluderen dat er inderdaad iemand binnen is geweest. De kat kan toch geen dopje van je parfum af trekken.

Dus nu de vragen: Wie was het, en waarom ? En was dit eenmalig, of weten jullie zeker dat het meerdere keren heeft plaatsgevonden?
quote:laylalala schreef op 15 oktober 2012 @ 11:14:

[...]

Maar toevallig wel alleen als TO en vriend niet thuis zijn?

En waarom gaat ze dan in de kasten snuffelen?Die kasten begrijp ik, dat wanneer TO en vriend niet thuis zijn is inderdaad raar
[quote]dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 11:17:

[...]

de sloten zijn, voor zover ik weet, niet vervangen toen hij hier kwam wonen....de vorige bewoner heeft hier maar heel kort gewoond en de mensen die hier daarvoor woonden zijn verdwenen..[/quote]

Daar heb je je daders...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven