Indeling voor korflades in de keuken?

07-10-2010 20:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week hebben we een nieuwe keuken en voor het eerst hebben we nu de beschikking over 4 korflades.

Nu is mijn vraag hoe deel je deze makkelijk in?

Heb tot nu toe 1 la met de borden (in van die bordenhouders van de ik*ea). Maar hoe kan je het beste de pakjes/zakjes etc opruimen zonder dat ze bij iedere keer dat je die la opentrekt alles erdoorheen vliegt?

is alles volbouwen met c*urver dozen de enige oplossing?

Ik hoop dat ik hier wat goede tips kan krijgen!
ben ik heel dom als ik vraag wat dat zijn.. korflades?
Ook geen idee wat het zijn, heeft de ikea geen mooie oplossingen?
Bij Ikea kun je ook ladeverdelers kopen, die kun je zelf verstellen. Deze dus:

http://www.ikea.com/PIAimages/0107300_PE256916_S3.JPG

Ook hebben ze een soort bubbeltjesfolie dat je onderin de lade kunt leggen, waardoor de inhoud niet heen en weer schuift.
The time is now
ben wel beniewd.. kan iemand vertellen wat t is?
Of ze bedoeld een apothekerskast of ze bedoelt gewoon grote lades i.p.v. kastjes.
korflades, is dat geen grieks gerecht?
Zweedse bubbeltjesfolie in de lades is erg makkelijk onder bijvoorbeeld pannen en kopjes.

Pakjes en zakjes heb ik in zweedse plastic bakken tyoe Samla, ladeverdelers pasten niet omdat ik geen zweedse keuken heb.

Het is een beetje zoeken....
dat zijn lades, niet massief maar gekorfd, zoals in je wasmachine.
quote:Jala5 schreef op 07 oktober 2010 @ 20:49:

dat zijn lades, niet massief maar gekorfd, zoals in je wasmachine.het plaatje op google zegt iets anders.. ik korflade gewoon niet bedacht door keukenmannen loeuk voor in het verkooppraatje?
Wat ik bedoel zijn inderdaad brede lades die ook dieper zijn dan normale lades (dus een "korf" model).

Wij hebben ook geen zweedse keuken dus die ladeverdelers passen niet (onze lades zijn 90 cm breed).

Zweeds bubbelfolie hadden we inderdaad ontdekt voor onder de borden en pannen.

Iemand nog andere creatieve ideeen voor de pakjes en zakjes?
Ook bij de ikea: van die insteekbakken die je in de laden kan doen. En de blokker voorziet ook in doosjes waar je pakjes en zakjes in kan doen.

Curver heeft ook van die bestekbakken in allerlei maten die je in elkaar kan haken. Als je daar wat grote van neemt, kun je best een paar pakken macaroni in zo'n grote bestekbak zetten.

Wij hebben van onze keukenboer begrepen dat je korflades hebt met een fatsoenlijke dichte bodem (dus gewoon een diepe lade), maar ook kastjes met uitschuifbare draagmanden... wat in mijn optiek just korven zouden zijn... maar goed.
@ amygdala: ja die keukenboeren kunnen er wat van he? Echt ik viel steil achterover van alle dingen waar we uit konden kiezen.

Ik ga van het weekend wel eens even de blokker etc leegroven
Wij hebben bij de 'keukenboer' een lade-indeelsysteem gekocht. Duur! Maar wel erg praktisch. We hebben ook eerst aangerommeld met bakjes en Ikea-dingen die niet zo goed passen in een niet-Ikeakeuken. Maar dit is zoveel fijner. Het past perfect, staat mooi en is superhandig. Zie: http://www.orgalux.com voor het hele assortiment. Volgens mij past dit op alle Blum-systemen, die in bijna alle keukenmerken gebruikt worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven