inrichtdilemma

donderdag 2 september 2010 om 11:16
ik heb zo'n soort woonkamer (dit is niet mijn woonkamer maar is wel even groot) en een groot dilemma. ik heb het ongeveer ook zo ingericht, al is mijn tafel een stuk groter, even als mijn bank.
de bank kan ook in 2 delen, zo heb ik het nu. (andere deel staat tegen raam/deur naar tuin)
tegen mekaar vind ik prettiger al denk ik dat dat dus niet helemaal past, dan zit 1 deel tegenover de tafel zeg maar......
beetje ingewikkeld maar wat denken jullie? bank in tweeen of niet?
donderdag 2 september 2010 om 11:25

donderdag 2 september 2010 om 11:29
heb ik geen plaatje van. niet per se L-opstelling,
gewoon 2 losse delen. heb het uiteraard al es geprobeerd, tijdje zo gehad maar toch weer teruggezet. het kan wel is ook wel leuk.
die bank is alleen zo lang dat ie bijna tot de deur naar de gang komt. ook staat er dan dus 1 deel tegenover de tafel en dat vind ik een beetje vreemd.....
gewoon 2 losse delen. heb het uiteraard al es geprobeerd, tijdje zo gehad maar toch weer teruggezet. het kan wel is ook wel leuk.
die bank is alleen zo lang dat ie bijna tot de deur naar de gang komt. ook staat er dan dus 1 deel tegenover de tafel en dat vind ik een beetje vreemd.....

donderdag 2 september 2010 om 11:31
Hee, dat zijn ook mijn bank en stoel! De bank is met chaise longue. Wij hebben het gewoon uitgeprobeerd. Dat is een voordeel van Ikea. Gewoon alles uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Schuiven maar, net zo lang tot je het leuk vindt. Uiteindelijk hebben wij het zo: de chaise longe staat parallel aan het raam, de bank tegen de muur. En de stoel midden in de kamer, net als op het plaatje.
Succes.
Succes.
zondag 5 september 2010 om 21:31
Staat de bank als hij in L-vorm is ook bijna tot de deur/tegenover de tafel?
Ik zou gewoon verschillende opties proberen, tijdje laten staan en foto's maken van de opstelling. Zowel de meubels als de vloer/muren zijn heel neutraal, dus ik denk niet dat je zo snel een foute combinatie kan maken, hooguit een onpraktische.
Bank tegen de muur is ruimtelijk en veilig, gedeeltelijk dwars verdeelt de kamer duidelijker in een eet- en zitgedeelte.
Ik zou gewoon verschillende opties proberen, tijdje laten staan en foto's maken van de opstelling. Zowel de meubels als de vloer/muren zijn heel neutraal, dus ik denk niet dat je zo snel een foute combinatie kan maken, hooguit een onpraktische.
Bank tegen de muur is ruimtelijk en veilig, gedeeltelijk dwars verdeelt de kamer duidelijker in een eet- en zitgedeelte.
This is an unacceptable timeline