Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurvrouw woont naast haar schoonmoeder. Aan die kant heeft ze een bordje in de tuin met "Pas op hier waakt mijn schoonmoeder!" Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Carry_lm schreef:
03-09-2020 13:19
Ik kijk graag woonprogramma's maar snap niets van de Amerikaanse smaak. Altijd van dat vreselijke witte marmer met bruine keukens die mijn oma nog ouderwets vindt. En dan het liefst 2 of 3 slaapkamers maar wel met bij voorkeur 24 badkamers (liefst zoveel mogelijk), allemaal met wit marmer natuurlijk. Zelfs onze camper die we een paar jaar geleden huurden had hetzelfde ouderwetse interieur.
Jaaaa dit verbaast me ook altijd. In Amerika lijken er vrijwel geen woontrends te bestaan. Gewoon iedereen al 50 jaar dezelfde inrichting.
Alle reacties Link kopieren
huurvrouwtje schreef:
03-09-2020 13:17
Alles van Leen Bakker, Karwei, Action, Blokker, Xenos etc... echt WALGELIJK en zo mega armoedig veel mensen hebben echt geen smaak... Eigenlijk vind ik 90% van alle inrichtingen ongelovelijk lelijk!

Mn huis is echt heel gezellig, krijg er altijd complimenten over zelf van mannen lol en meerdere keren gevraagd voor verschillende magazines om me te intervieuwen over mn interieur.
Mn interieus kun je vergelijken met een mix van romy boomsma en huismuts. Je moet er van houden maar het is wel heel gezellig, chique, warm en huiselijk :)
Ik ben heel nieuwsgierig, heb je een (voorbeeld) foto ervan :)?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
03-09-2020 13:13
Beter dan die massaal verkochte grijze banken met een sjees of een hoek.
Jij hebt een mooie rode. Net als ik... ;)
Alle reacties Link kopieren
huurvrouwtje schreef:
03-09-2020 13:17
Alles van Leen Bakker, Karwei, Action, Blokker, Xenos etc... echt WALGELIJK en zo mega armoedig veel mensen hebben echt geen smaak... Eigenlijk vind ik 90% van alle inrichtingen ongelovelijk lelijk!

Mn huis is echt heel gezellig, krijg er altijd complimenten over zelf van mannen lol en meerdere keren gevraagd voor verschillende magazines om me te intervieuwen over mn interieur.
Mn interieus kun je vergelijken met een mix van romy boomsma en huismuts. Je moet er van houden maar het is wel heel gezellig, chique, warm en huiselijk :)
Ik vind dat de Karwei dus best wel leuke spullen heeft :cencored:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
03-09-2020 13:21
Jaaaa dit verbaast me ook altijd. In Amerika lijken er vrijwel geen woontrends te bestaan. Gewoon iedereen al 50 jaar dezelfde inrichting.
In de documentaire Coast Modern, zie je dat aan de westkust van Amerika wel smaakvolle interieurs bestaan, sinds de jaren 50 :). Maar dit zijn wel uitzonderingen.
Voor iedereen een groene tuin
amarna schreef:
03-09-2020 13:21
Jij hebt een mooie rode. Net als ik... ;)
Jaaaa, kleur. :love:
50 tinten grijs incl. antraciet.
Zorgvuldig gedrapeerde kussentjes zodat je zelf niet meer op de bank kunt zitten of eerst stapels kussens van je bed moet verwijderen.
Handpainted borden met "in dit huis..." -achtige kreten (maar de passief-aggresieve anti-colporteursversie die ik bij een voordeur heb gezien vond ik weer geweldig!).
Canvas uit een massaproductie aan de muur.
De complete inrichtingen uit "Uitstel van executie" en dat soort programma's.
Inrichtingen zonder een persoonlijk accent. Liever een chaotische inrichting vol foto's, boeken, souvenirs met persoonlijke verhalen er achter!
Actionaccessoires.
Whitewash. Ofwel net doen alsof iets héél oud en doorleefd is.

In de jaren negentig liep ik hardgillend weg van al die goudkoperaccenten met combi's van oudroze en bordeauxrood.

Mensen met dit soort inrichtingen moeten gewoon doen wat ze zelf leuk vinden. Zeker weten dat ze mijn interieur een bijeengeraapt zooitje troep vinden :-D (al dan niet met kreten als "chaos in je huis, chaos in je hoofd" en Marie Kondo-aanbevelingen) :-D
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
03-09-2020 13:22
Ik vind dat de Karwei dus best wel leuke spullen heeft :cencored:
Karwei is idd de betere bouwmarkt. Maar bij al die winkels kun je soms best iets leuks halen. Je moet alleen niet je hele huis ermee inrichten.
impala wijzigde dit bericht op 03-09-2020 13:23
0.69% gewijzigd
.
AnAppleADay schreef:
03-09-2020 13:22
Ik vind dat de Karwei dus best wel leuke spullen heeft :cencored:
Vind ik ook.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
03-09-2020 13:22
Ik vind dat de Karwei dus best wel leuke spullen heeft :cencored:
Ja Karwei (en Kwantum) hebben best leuke spullen :)
Voor iedereen een groene tuin
Cateautje schreef:
03-09-2020 13:17
Nou word ik wel heel nieuwsgierig naar de inrichting die jullie posters dan allemaal hebben.

Wij hebben een heel modern huis met grote ramen en we hebben daar onze inrichting wel op aangepast.
Ik heb vrij lang gedaan over onze inrichting met spullen bij elkaar zoeken die passen bij ons huis en onze stijl en die niet iedereen al heeft.
Daarbij ga ik ook wel naar de niet-alledaagse winkels en heb ik ook wat oudere meubels die ik wat heb aangepast, bijvoorbeeld een mooie oude secretaire die ik gekregen heb van iemand in de familie.
Alle reacties Link kopieren
Om Xenos en Action nou walgelijk te noemen gaat wel een beetje ver....
Bij mij zitten ze allebei om de hoek en ik loop er regelmatig een rondje.
Beiden hebben echt leuke dingen als je een beetje zoekt.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
03-09-2020 13:21
Ik ben heel nieuwsgierig, heb je een (voorbeeld) foto ervan :)?
Een mix van Romy Boomsma en een huismuts - ik ben ook wel heel benieuwd hoe dat eruit ziet!
Grijs is het nieuwe beige, ook zo'n verschrikkelijke kleur. Bij een tante was alles bèèèèège.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
03-09-2020 13:24
Om Xenos en Action nou walgelijk te noemen gaat wel een beetje ver....
Bij mij zitten ze allebei om de hoek en ik loop er regelmatig een rondje.
Beiden hebben echt leuke dingen als je een beetje zoekt.
Xenos maakt en ontwerpt ook zijn eigen meubels :). Ik heb er vroeger wel eens leuke kastjes gekocht bijv.
Voor iedereen een groene tuin
Carry_lm schreef:
03-09-2020 13:19
Ik kijk graag woonprogramma's maar snap niets van de Amerikaanse smaak. Altijd van dat vreselijke witte marmer met bruine keukens die mijn oma nog ouderwets vindt. En dan het liefst 2 of 3 slaapkamers maar wel met bij voorkeur 24 badkamers (liefst zoveel mogelijk), allemaal met wit marmer natuurlijk. Zelfs onze camper die we een paar jaar geleden huurden had hetzelfde ouderwetse interieur.
Maar bedoel je dan het originele interieur of na de make-over?
Ik kijk bijvoorbeeld graag “My lottery dream Home” maar echt die inrichting in het algemeen O_o Maar bijvoorbeeld bij “Property Brothers” vind ik het echt altijd prachtig geworden na de make-over.

Om maar te zwijgen over Amerikaanse badkamers :@@:
LAgirl82 schreef:
03-09-2020 13:24
Wij hebben een heel modern huis met grote ramen en we hebben daar onze inrichting wel op aangepast.
Ik heb vrij lang gedaan over onze inrichting met spullen bij elkaar zoeken die passen bij ons huis en onze stijl en die niet iedereen al heeft.
Daarbij ga ik ook wel naar de niet-alledaagse winkels en heb ik ook wat oudere meubels die ik wat heb aangepast, bijvoorbeeld een mooie oude secretaire die ik gekregen heb van iemand in de familie.
Heb je een foto?
Alle reacties Link kopieren
Nou, Frans van VT wonen mag hier best een dagje tekeer gaan!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Alles van Leen Bakker, Jysk, Ikea enz. niet mooi vinden?
En wie heeft dan een huis ingericht met allemaal unieke, speciaal voor haar/hem -hand-gemaakte spullen?

Vlgs mij hebben veel mensen een combi van van alles wat.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
AnAppleADay schreef:
03-09-2020 13:21
Jaaaa dit verbaast me ook altijd. In Amerika lijken er vrijwel geen woontrends te bestaan. Gewoon iedereen al 50 jaar dezelfde inrichting.
Tijdloze inrichting is niets mis mee. Overigens herken ik het niet hoor. Ook in de VS heb je heel veel verschillende inrichtingen en trends en bruine keukens? Staat mij niet bij hoor.
AnAppleADay schreef:
03-09-2020 13:22
Ik vind dat de Karwei dus best wel leuke spullen heeft :cencored:
Ik vind het dan net niet ofzo, en ja ik weet niet... dan staat het in de helf van alle huishoudes... Maar goed ieder zn smaak dat is ook zo ´leuk´ maar de mijne is het niet haha
Oh aan de muren hebben we vooral van foto's uit onze eigen collectie.
Bij puur toeval heb ik eens een hele mooie foto gemaakt in Zweden, die hangt uitvergroot in onze woonkamer.
Vind ik veel mooier dan een IKEA-schilderij.
Alle reacties Link kopieren
pos1980 schreef:
03-09-2020 13:25
Een mix van Romy Boomsma en een huismuts - ik ben ook wel heel benieuwd hoe dat eruit ziet!
Het interieur van Romy Boomsma:

Afbeelding
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
03-09-2020 13:26
Maar bedoel je dan het originele interieur of na de make-over?
Ik kijk bijvoorbeeld graag “My lottery dream Home” maar echt die inrichting in het algemeen O_o Maar bijvoorbeeld bij “Property Brothers” vind ik het echt altijd prachtig geworden na de make-over.

Om maar te zwijgen over Amerikaanse badkamers :@@:
Eigenlijk allebei. Vaak vind ik het na niet veel beter, maar daar zijn wel uitzonderingen bij. inderdaad, maar dan is het vaak weer absurd duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven