Installatie slimme meter huurwoning verplicht?
donderdag 5 april 2018 om 16:28

zaterdag 7 april 2018 om 19:11
Ik kan het niet overzien en ik voel me al overgereguleerd. En al die apparatuur waar je steeds maar mee bezig moet. Heb ook nog andere dingen te doen.MinkeDeWit schreef: ↑07-04-2018 18:50Wat is erop tegen? Ik vind het juist leuk om regelmatig mijn verbruik te zien, met grafiekjes en zo.
Of zijn jullie achterdochtig ivm privacy?

zaterdag 7 april 2018 om 19:15
Je hoeft niks met je energiemeter. Als je een slimme hebt hoef je zelfs je meterstanden niet meer door te geven. Dus je hoeft nog minder.

zaterdag 7 april 2018 om 19:18
Ik denk dat je wel aan de bak moet om te checken of je slimne meter ook echt slim is. En als je overstapt moet je zorgen dat de oude meter weggaat. Die dingen.Pippelottaa schreef: ↑07-04-2018 19:15Je hoeft niks met je energiemeter. Als je een slimme hebt hoef je zelfs je meterstanden niet meer door te geven. Dus je hoeft nog minder.

zaterdag 7 april 2018 om 19:22
Hoezo? Als je het leuk vindt kan je in een kant en klare grafiek je verbruik zien. Maar dat is niet verplicht. Qua wat je doen moet is het enige dat verandert dat je niet meer je meterstanden hoeft door te geven. Dus je hoeft niets.

zaterdag 7 april 2018 om 19:28
Ik hoef het niet maar als een ander er blij mee is, prima.Pippelottaa schreef: ↑07-04-2018 19:22Hoezo? Als je het leuk vindt kan je in een kant en klare grafiek je verbruik zien. Maar dat is niet verplicht. Qua wat je doen moet is het enige dat verandert dat je niet meer je meterstanden hoeft door te geven. Dus je hoeft niets.

zaterdag 7 april 2018 om 19:34
Prrcies dat heb ik ook.
Ik probeer juist zo weinig mogelijk gebruiksaanwijzingen door te hoeven spitten.
Eigenlijk zit ik er dus niet op te wachten.
Alleen on verwachte kosten later neem ik die nieuwe flauwekulmeter.
zaterdag 7 april 2018 om 19:58
Precies dit. Achter de voordeur ga ik voor maximale privacy, dus ik heb de slimme meter ook geweigerd.
Het is/was ook geen behoefte om vanuit de energiemaatschappij 'gevolgd' te kunnen worden in mijn verbruik.
En ik hoef geen grafiekjes te zien van het verbruik van mijn buren om mijzelf mee te vergelijken; ik weet niet hoe vaak zij douchen, hoe hoog de verwarming daar staat, of er zieken in huis zijn, of zij een waterbed of zonnebank hebben.....wat moet ik er mee?
Al sinds ik op mezelf woon, loop ik één keer per maand naar de meterkast om de standen te noteren. Klaar.
Dat is ook beter voor de beweging : - )

zaterdag 7 april 2018 om 19:59
Als je hem alleen wil voor het gemak van het doorgeven dan hoef je niet zo veel nee.Pippelottaa schreef: ↑07-04-2018 19:33Ik vind dat prima. Maar gebruik dan niet als argument dat je dingen moet met de meter en daarom de oude houdt. Want dat is niet zo.
Maar ik geloof niet dat het daar voor bedoeld was.