Intercontinentaal verhuizen met dieren

05-08-2012 11:18 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

De topic titel zegt het al. Over een maand of drie zullen man en ik verhuizen vanuit Azie naar Europa. We hebben hier een aantal jaren gewoond en hebben besloten dat we terug willen naar Europa. Inmiddels hebben we ook een kat en een hond erbij. Ze hebben de nodige vaccinaties en bloedonderzoeken e.d al gehad en ze zijn beide gechipt. Het proces is dus in gang gezet.

Ik vroeg me echter af of er hier mensen zijn die me tips kunnen geven vooral met betrekking tot de reis zelf. Hoe kan ik het voor hond en kat zo makkelijk mogelijk laten verlopen, zonder al te veel stress?

Heeft er iemand ervaring in intercontinentaal vliegen met huisdieren?

Wat zou beter zijn voor de kat, in het ruim of bij ons in de cabine? Weet er iemand huis-tuin en keuken middeltjes om ze te kalmeren?

Hoe lang duurt het ongeveer voor ze aan hun reiskooien gewend zijn in jullie ervaring?

Kortom, tips en ervaringen gevraagd!
@Elninjoo: ja dat moet ik nog maar afwachten.

Moet waarschijnlijk met 2 verschillende (niet samenwerkende) maatschappijen vliegen. Dus dat betekent zelf bagage ophalen (alles dus, bah!), en opniuew inchecken... Wordt ik niet blij van, maar misschien voor de 2 muppets wel fijner. We zullen zien!
Kun je vanaf waar je woont geen rechtstreekse vlucht boeken? Of zit je met 'n binnenlandsvluchtje waar je niet onderuit kan?
Waarschijnlijk niet en moet ik eerst een binnenlandse vlucht nemen. Dan natuurlijk (lang) wachten op de volgende airport, dus hopelijk kan ik ze dan even uitlaten, althans de hond. De kat zal hooguit even geknuffeld moeten worden, maar no way dat ik haar uit een bakje laat als ze er eenmaal in zit haha!

Er zijn maatschappijen die rechtstreeks vliegen vanaf hier maar die nemen niet allemaal dieren mee.
Ik vraag me af waar (bijvoorbeeld op Schiphol) er plekken zijn om je hond uit te laten, zeker als je binnen de airport moet blijven (en niet weer door de douane gaat/opnieuw in moet checken).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En een van jullie met de trein met de beesten tot het international airport?
Himalaya, ik moet dus wel door de douane, dus ik kan er wel even uit. Niet ideaal om een hond daar uit telaten maar dan kan ze in ieder geval haar benen even strekken en geknuffeld worden.

Elninjoo, dat gaat niet, er rijden hier geen treinen

Dan moeten we eerst met de bus, (5uur) en dan met de (nacht) trein, nog eens zo'n 12 uur. Ook geen pretje... Tja groot land dit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven