Invriezen

10-12-2019 11:26 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Tegenwoordig heb je to good to go pakketten. En pas geleden heb ik er 1 gehaald. Dit zijn pakketten met allemaal spullen met een houdbaarheidsdatum van de datum van die dag. Nu heb ik een hoop in de vriezer gestopt. Hoelang kan je iets gebruiken als het uit de vriezer haalt en in de koelkast stopt? Bv filet american, vlees, groente, leverkaas enzovoort. Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Als ik iets uit de vriezer haal, eet ik het binnen 24 uur op, als het inderdaad in de koelkast daarna heeft gelegen.
Met kip, maar ook filet american zou ik minder lang wachten.
Alle reacties Link kopieren
Filet americain uit de vriezer? Is dat na ontdooien nog lekker dan?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
10-12-2019 11:29
Filet americain uit de vriezer? Is dat na ontdooien nog lekker dan?
Wordt zelfs geadviseerd om filet altijd eerst in te vriezen om de kans op voedselvergiftiging te verminderen. Ik doe het trouwens niet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
AeonOfWinter schreef:
10-12-2019 11:29
Filet americain uit de vriezer? Is dat na ontdooien nog lekker dan?
Lijkt me niet. M'n moeder deed dit ook altijd, maar het zag er heel onsmakelijk uit.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
10-12-2019 11:31
Lijkt me niet. M'n moeder deed dit ook altijd, maar het zag er heel onsmakelijk uit.
Ik vind het er sowieso al onsmakelijk uit zien :sick: (en eet het daarom dus niet)
Oudblond schreef:
10-12-2019 11:31
Wordt zelfs geadviseerd om filet altijd eerst in te vriezen om de kans op voedselvergiftiging te verminderen. Ik doe het trouwens niet.
Maar dan wordt er denk ik ook nog rekening mee gehouden dat het nog wel een paar dagen goed is, en niet op de houdbaarheidsdatum zelf in de vriezer wordt gestopt. Niet dat ik weet of dat iets uitmaakt uiteindelijk. Ik zou het sowieso niet meer durven eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet filet americain enkel van de slager. Niet van de supermarkt. Hij maakt het elke dag vers en dan eet ik het nog een dag of 3 á 4, wat mijn zus echt bespottelijk vind, maar ik ben er nog nooit ziek van geworden.
Ik kan me niet voorstellen dat het dan nog lekker is, maar als het er nog lekker uitziet (1), lekker ruikt (2) en goed smaakt wanneer ik een klein beetje proef (3), dan zou ik het gewoon nog opeten hoor.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
AeonOfWinter schreef:
10-12-2019 11:29
Filet americain uit de vriezer? Is dat na ontdooien nog lekker dan?
Ja.
Irish_Wasser_Woman schreef:
10-12-2019 11:34
Ik vind het er sowieso al onsmakelijk uit zien :sick: (en eet het daarom dus niet)
Ik vind heel veel dingen er niet smakelijk uitzien eerlijk gezegd, bijna alle vlees bijvoorbeeld. En filet heeft ook nog eens een heel raar kleurtje. Ik at het vroeger wel, maar elk jaar zie je weer zoveel berichten dat er wat mis mee is. Zeker toen ik zwanger was zag ik het heel veel voorbij komen. Uiteraard at ik het niet tijdens m'n zwangerschap, maar sindsdien durf ik echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
10-12-2019 11:39
Ik vind heel veel dingen er niet smakelijk uitzien eerlijk gezegd, bijna alle vlees bijvoorbeeld. En filet heeft ook nog eens een heel raar kleurtje. Ik at het vroeger wel, maar elk jaar zie je weer zoveel berichten dat er wat mis mee is. Zeker toen ik zwanger was zag ik het heel veel voorbij komen. Uiteraard at ik het niet tijdens m'n zwangerschap, maar sindsdien durf ik echt niet meer.
ik ben ook geen fan van ingevroren vlees, gooi wel eens iets in de vriezer maar om eerlijk te zijn wordt dat met de periodieke schoonmaak alsnog net zo hard weg gedonderd. Vlees eet ik liever vers.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
10-12-2019 11:31
Wordt zelfs geadviseerd om filet altijd eerst in te vriezen om de kans op voedselvergiftiging te verminderen. Ik doe het trouwens niet.
Oh, had ik serieus nog nooit van gehoord. Heb het dus ook nog nooit gedaan.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal weleens 's ochtends vlees uit de vriezer om het die dag te eten en bewaar het dan in de koelkast, maar besluit dan om het de dag er na pas te eten. Dus dat is meer dan 24 uur later dat ik het dan eet en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Let wel dit gaat om vlees wat ik nog bak/kook/braad/oveneer, filet american eet je altijd rauw dus zou ik niet meer durven eten na invriezen op de dag van de houdbaarheidsdatum.
Het voedingscentrum heeft een bewaarwijzer, vul een product in en je krijgt een advies

https://www.voedingscentrum.nl/nl/thema ... waren.aspx
Vlees kan je prima invriezen, maar in de koelkast laten ontdooien en dezelfde dag opeten. Ik laat vlees maximaal 3 maanden in de vriezer.
Groente kan je (na blancheren) ook invriezen. Hoewel niet alle groente daarvoor geschikt is, dat kan je op internet wel vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven