Is dit scheefwonen of..?

27-02-2011 20:33 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
quote:Avaeyebrow schreef op 27 februari 2011 @ 21:46:

Als ze in Amsterdam woont en ze neemt een sociale huurwoning aan van de woningbouw in onderhuur en ze komen er achter dan heeft ze een probleem. Ze zijn tegenwoordig erg aan het speuren en als er achter komen dat je onderhuurt krijgt de persoon die onder verhuurd een boeten en kan nooit meer aan een sociale huurwoning komen en de huurder ook niet meer. Worden dan op een soort zwarte lijst gezet. Normaal gesproken moet je hier in Amsterdam tussen de 8-12 jaar wachten op een fatsoenlijke woning.

Dat speuren valt wel mee, ze zijn vooral op zoek naar de huisjesmelkers. Die 10 illegalen op een woning zet, en waar buren last van hebben. Ik heb jarenlang in de onderhuur gezeten, netjes huur betaalt, nette bewoner geweest en niemand stond aan de deur. En zelfs al hadden ze er gestaan, wie zegt dat ik niet mag logeren op een bepaald adres?

Ik heb trouwens uiteindelijke een sociale huurwoning gekregen zonder op een lijst te staan. Gewoon legaal. Er zijn zoveel zijwegen en connecties die je kunt hebben, die ook legaal zijn. Maar dan moet je ook een beetje mazzel hebben.
jaaa dit mag gewoon als je een woonvergunning krijgt. Als je via een particulier een klein huisje huurt, dan valt dat onder de sociale woningvoorraad op grond van het puntensysteem. Het staat niet op een lange lijst met huizen van woningcorporaties, maar wordt direct aan jou verhuurd. De verhuurder mag dan kiezen wie hij wil, maar de bewoner moet wel een woonvergunning krijgen. Krijg je dat, dan zit je goed. Been there, stond ook pas 3 jaar op wachtlijst met nog eeuwenlang te gaan toen een aardige verhuurder me een kleine huurwoning aanbood, gewoon doordat ik langsfietste, een verhuizing spotte, even stond te kletsen en vroeg of er eigenlijk al een nieuwe bewoner gevonden was. Mooie mazzel dus, ook voor je vriendin!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven