Is mijn kat eenzaam?
donderdag 28 september 2017 om 09:25
Hallo allemaal,
Jaren geleden ben ik actief geweest hier onder de naam Rogue_22. Nu na jaren ben ik weer terug. Ik woon sinds bijna drie weken op mezelf in mijn eerste eigen huisje. Dat is tot nu toe helemaal top.
Omdat ik mijn hele leven al een kat wilde, heb ik er dus ook een genomen, die nu ook bijna drie weken bij me woont ( zie icon ). Van tevoren heb ik weken met zijn baasjes gemaild en alles uitgebreid besproken. Hij komt namelijk van straat, zij hadden hem gevonden met zijn halsband zo strak in zijn nekvel dat hij niet meer kon eten of drinken. Zijn vorige baas had hem op straat gegooid omdat hij geen zin in hem had. Nu vingen zij hem dus op en hij heeft bijna een jaar bij ze gewoond met drie andere katten en een hondje.
Omdat hij zo goed met andere katten kon besloot ik er een tweede bij te nemen zodat hij niet helemaal alleen is als ik op werk ben, ( ik werk parttime trouwens en ben heel veel thuis ) maar helaas klikte dat niet en moest de andere kat terug naar het pension.
Sinds hij weg is vraag ik me af of mijn kat niet een beetje uit balans is. Hij zoekt meer aandacht en knuffels en krabt soms aan de beneden deur. Ik woon in een twee onder een kap woning, en heb de bovenkant, dus alleen een balkon.
Ik merk dat hij graag naar buiten wil, bij zijn vorige eigenaar kwam hij soms op het balkon maar zij raadden me aan om hem binnen te houden, het eerste half jaar. Maar ik vraag me nu dus constant af of hij geen vriendje nodig heeft, hij lijkt zo rusteloos nu. Als ik thuis kom van werk mauwt hij best een tijdje. Hij is wel andere katten gewend. Zijn vorige baas denkt dat hij prima alleen kan maar ik heb twijfels. Ik wil niet dat mijn lieverd ongelukkig is. Die andere is pas drie dagen weg. Zou het gewoon wennen zijn of mist hij echt katten gezelschap?
Hij slaapt s'nachts bij mij op de slaapkamer, nou ja ik ben nogal wakker en hoop dat hij slaapt. Vond het zielig om hem alleen beneden te laten.
Maar ja wat te doen? Katten net kopen en het balkon afzetten? Tuigje kopen zodat hij buiten kan lopen, een vriendje halen of toch gewoon rustig afwachten en langer laten wennen? Ik ben nogal ongeduldig en snel neurotisch. Hij is 8 jaar trouwens en echt een enorme knuffel kont.
Alvast bedankt.
Jaren geleden ben ik actief geweest hier onder de naam Rogue_22. Nu na jaren ben ik weer terug. Ik woon sinds bijna drie weken op mezelf in mijn eerste eigen huisje. Dat is tot nu toe helemaal top.
Omdat ik mijn hele leven al een kat wilde, heb ik er dus ook een genomen, die nu ook bijna drie weken bij me woont ( zie icon ). Van tevoren heb ik weken met zijn baasjes gemaild en alles uitgebreid besproken. Hij komt namelijk van straat, zij hadden hem gevonden met zijn halsband zo strak in zijn nekvel dat hij niet meer kon eten of drinken. Zijn vorige baas had hem op straat gegooid omdat hij geen zin in hem had. Nu vingen zij hem dus op en hij heeft bijna een jaar bij ze gewoond met drie andere katten en een hondje.
Omdat hij zo goed met andere katten kon besloot ik er een tweede bij te nemen zodat hij niet helemaal alleen is als ik op werk ben, ( ik werk parttime trouwens en ben heel veel thuis ) maar helaas klikte dat niet en moest de andere kat terug naar het pension.
Sinds hij weg is vraag ik me af of mijn kat niet een beetje uit balans is. Hij zoekt meer aandacht en knuffels en krabt soms aan de beneden deur. Ik woon in een twee onder een kap woning, en heb de bovenkant, dus alleen een balkon.
Ik merk dat hij graag naar buiten wil, bij zijn vorige eigenaar kwam hij soms op het balkon maar zij raadden me aan om hem binnen te houden, het eerste half jaar. Maar ik vraag me nu dus constant af of hij geen vriendje nodig heeft, hij lijkt zo rusteloos nu. Als ik thuis kom van werk mauwt hij best een tijdje. Hij is wel andere katten gewend. Zijn vorige baas denkt dat hij prima alleen kan maar ik heb twijfels. Ik wil niet dat mijn lieverd ongelukkig is. Die andere is pas drie dagen weg. Zou het gewoon wennen zijn of mist hij echt katten gezelschap?
Hij slaapt s'nachts bij mij op de slaapkamer, nou ja ik ben nogal wakker en hoop dat hij slaapt. Vond het zielig om hem alleen beneden te laten.
Maar ja wat te doen? Katten net kopen en het balkon afzetten? Tuigje kopen zodat hij buiten kan lopen, een vriendje halen of toch gewoon rustig afwachten en langer laten wennen? Ik ben nogal ongeduldig en snel neurotisch. Hij is 8 jaar trouwens en echt een enorme knuffel kont.
Alvast bedankt.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 08:09
0.00% gewijzigd
donderdag 28 september 2017 om 09:33
Wat boft ie met jou! Je zou je balkon af kunnen zetten met een net zodat hij toch naar buiten kan. Als het niet klikte met die andere kat zou ik gewoon even een tijd aankijken of het minder word. Je kan over een paar maanden misschien een kitten erbij zetten; die worden vaak wel geaccepteerd door volwassen katten. Je kat heeft in korte tijd best veel meegemaakt, hij geeft misschien gewoon tijd nodig om tot rust te komen.
donderdag 28 september 2017 om 09:43
Ja precies, dat dacht ik ook al. Hij heeft heel veel veranderingen gehad in korte tijd. Weg uit zijn oude omgeving, een nieuwe baas en een nieuwe kat die nu ook ineens weer weg is. Snap best dat hij even tot rust moet komen , maar ben gewoon bang dat hij het alleen niet leuk gaat vinden en dat hij misschien beter af is bij een gezin op een boerderij ofzo waar hij lekker naar buiten kan. Op zich vraagt hij niet de hele dag om naar buiten te kunnen maar ik vraag het me toch af. Balkon afzetten is zeker een goed plan.
Ik zal wel te ongeduldig en bezorgd zijn.
Ik zal wel te ongeduldig en bezorgd zijn.
donderdag 28 september 2017 om 10:14
Eens met Springtouw: laat dat beest even. Je bent te ongeduldig (niet per sé te bezorgd). Kat heeft in korte tijd veel meegemaakt en is nu een paar dagen alleen.
Een tweede kat erbij kan altijd nog hè, dat hoef je niet vandaag te beslissen.
Balkon afzetten zou ik wel doen, lijkt me voor elke kat fijn. Wij hebben er twee, één echte buitenkat en één die in het zonnetje op de dichtstbijzijnde tuinstoel liggen erg fijn vindt maar afhaakt zodra het regent, te hard waait, te koud is of te eng ofzo. Die laatste zou voorgoed binnen zijn waarschijnlijk best trekken, maar ze is toch blij met de mogelijkheid af en toe. Als je dat relatief simpel kunt regelen: doen!
Een tweede kat erbij kan altijd nog hè, dat hoef je niet vandaag te beslissen.
Balkon afzetten zou ik wel doen, lijkt me voor elke kat fijn. Wij hebben er twee, één echte buitenkat en één die in het zonnetje op de dichtstbijzijnde tuinstoel liggen erg fijn vindt maar afhaakt zodra het regent, te hard waait, te koud is of te eng ofzo. Die laatste zou voorgoed binnen zijn waarschijnlijk best trekken, maar ze is toch blij met de mogelijkheid af en toe. Als je dat relatief simpel kunt regelen: doen!
The owls are not what they seem
donderdag 28 september 2017 om 10:15
Mijn kat is 7 jaar geleden bij mij gekomen en dat was een boerderijkat
ze is sinds ze bij mij is niet buiten geweest. Soms voel ik me daar wel schuldig over, maar na een tijdje wil ze niks liever dan in de zon voor het raam slapen 
Ik heb tijdelijk bij mijn ouders moeten wonen dus in 2 jaar heeft ze 3 huizen gezien en pas toen we hier een jaar woonden zag ik haar echt tot rust komen. Ik snap je ongeduld maar geef hem gewoon lekker aandacht en knuffels.
Ik heb tijdelijk bij mijn ouders moeten wonen dus in 2 jaar heeft ze 3 huizen gezien en pas toen we hier een jaar woonden zag ik haar echt tot rust komen. Ik snap je ongeduld maar geef hem gewoon lekker aandacht en knuffels.
donderdag 28 september 2017 om 10:25
Bedankt voor jullie adviezen dames. Ik weet dat ik te ongeduldig ben. Zal hem gewoon wat meer tijd geven, ga straks een katten net voor hem bestellen. Ben nu twee dagen vrij dus ga nergens heen, hij wordt helemaal in de watten gelegd en krijgt de hele dag knuffels en spelletjes. Hoop dat hij dan wat tot rust komt. Hij is niet druk hoor, hij ligt meestal tevreden op een stoel of in de vensterbank, maar sinds die andere weg is lijkt hij wel wat rusteloos.
Tweede kat erbij hoeft van mij niet maar als hij echt niet happy is na een paar maanden doe ik dat wel voor hem.
Een kitten hoef ik niet zo nodig.
Tweede kat erbij hoeft van mij niet maar als hij echt niet happy is na een paar maanden doe ik dat wel voor hem.
Een kitten hoef ik niet zo nodig.
donderdag 28 september 2017 om 10:31
Wij hebben 2 katten, komen gewoon buiten via de luikjes. Hebben niet echt een superband samen. De ene houdt van rust rust en nog meer rust, de andere is speel speel, knuffel knuffel. Dus blijven ze op gepaste afstand van 1 m bij elkaar vandaan. Behalve als ze staan te wachten voor het eten, aan het eten zijn, de tuin samen verdedigen of samen zielig in de mand naar dierenarts of pension.
Pension trouwens komen ze ook niet buiten, komen daar vaker en weten daar niet eens dat er een buiten is. En voor zover ik weet, liggen ze daar in de grote ruimte met een 10 andere katten een beetje niks te doen.
Dus voor jou TO een beetje geduld, poes vind vanzelf zijn weg.
Pension trouwens komen ze ook niet buiten, komen daar vaker en weten daar niet eens dat er een buiten is. En voor zover ik weet, liggen ze daar in de grote ruimte met een 10 andere katten een beetje niks te doen.
Dus voor jou TO een beetje geduld, poes vind vanzelf zijn weg.
fietsen varen vrouwelijk doen
donderdag 28 september 2017 om 10:36
donderdag 28 september 2017 om 11:56
Zeefietser, bij het pension waar ik hem vandaan had konden ze wel naar buiten via deurtjes. Was echt heel mooi en luxe. Ik zal mijn best doen om meer geduld met hem te hebben. Jaime ligt nu lekker op bed te slapen terwijl ik beneden zit.
Eigenlijk zou ik hem liever buiten mijn slaapkamer houden, omdat ik bijna niet meer slaap zo maar vrees dat het niet zo makkelijk zal gaan nu hij drie nachten bij mij geslapen heeft.
Kan de deur dicht doen, dan kan hij beneden slapen of op zolder voor de deur. Kan het proberen, toen die andere er nog was sliepen ze ook beneden en dat ging zonder gezeur.
Femmie, dat is op zich een goed idee maar mijn onderburen hebben katten hatende honden die vaak in de tuin zijn waar Jaime dan zou lopen. Dat vind ik geen fijn idee. Balkon zou het eind station zijn voor hem. Volgens zijn oude baasje vind hij dat leuk genoeg.
Maar bedankt voor het meedenken.
Eigenlijk zou ik hem liever buiten mijn slaapkamer houden, omdat ik bijna niet meer slaap zo maar vrees dat het niet zo makkelijk zal gaan nu hij drie nachten bij mij geslapen heeft.
Kan de deur dicht doen, dan kan hij beneden slapen of op zolder voor de deur. Kan het proberen, toen die andere er nog was sliepen ze ook beneden en dat ging zonder gezeur.
Femmie, dat is op zich een goed idee maar mijn onderburen hebben katten hatende honden die vaak in de tuin zijn waar Jaime dan zou lopen. Dat vind ik geen fijn idee. Balkon zou het eind station zijn voor hem. Volgens zijn oude baasje vind hij dat leuk genoeg.
Maar bedankt voor het meedenken.
donderdag 28 september 2017 om 13:23
Onze katten komen ook op bed, aan het voeteneind. En hebben op de slaapkamer ook een stoel, want het bed is maar van 1 kat. Dan ligt die ander dus op die stoel. Leuk detail 20 jaar geleden stond die stoel bij mijn ouders en lagen de katten daar ook al op. 20 jaar daarvoor zat opa op die stoel.
Tja en s'nachts wil het spul nog wel eens vervelend zijn, dan lok ik ze naar beneden (want eten) snel weer omhoog en de deur dichtdoen.
Kijk anders ook eens in het "wat men niet verteld heeft over huisdieren topic"topic.
Tja en s'nachts wil het spul nog wel eens vervelend zijn, dan lok ik ze naar beneden (want eten) snel weer omhoog en de deur dichtdoen.
Kijk anders ook eens in het "wat men niet verteld heeft over huisdieren topic"topic.
fietsen varen vrouwelijk doen
vrijdag 29 september 2017 om 11:18
Afgelopen nacht ging het al veel beter, heb de kamer deur toch opengelaten voor hem. Kreeg het niet over mijn hart om hem buiten te sluiten. Had hem wel de hele namiddag en avond wakker gehouden met spelen en extra eten. Hij en ik hebben als roosjes geslapen, gelukkig. Hij ligt nu lekker boven op bed te doezelen en lijkt al veel rustiger en tevreden met het alleen zijn. Naar buiten gaan heeft hij niet meer om gevraagd.
Mauwen jouw katten dan als je de deur dicht doet? Dat klinkt super schattig, dat verhaal over die stoel.
Dat topic is trouwens echt fantastisch. Lach me suf.
Mauwen jouw katten dan als je de deur dicht doet? Dat klinkt super schattig, dat verhaal over die stoel.
Dat topic is trouwens echt fantastisch. Lach me suf.
vrijdag 29 september 2017 om 11:23
Een kat alleen die ook nog eens regelmatig alleen thuis is, moet je niet uit de slaapkamer weren. Doe je dat wel, dan heeft ie maar heel weinig uren gezelschap.
Ik zou gaan voor een kitten. De kans dat het met een kitten goed gaat, is veel groter dan met een volwassen kat. Als je toch een volwassen kat wilt proberen, dan is het zeker ook niet een kwestie van "kijk eens wie hier is" en hup in de kamer loslaten, maar zorgvuldig aan elkaar laten wennen (uitwisseling van geuren, lange tijd apart houden).
Ik zou gaan voor een kitten. De kans dat het met een kitten goed gaat, is veel groter dan met een volwassen kat. Als je toch een volwassen kat wilt proberen, dan is het zeker ook niet een kwestie van "kijk eens wie hier is" en hup in de kamer loslaten, maar zorgvuldig aan elkaar laten wennen (uitwisseling van geuren, lange tijd apart houden).
vrijdag 29 september 2017 om 11:42
Hij is niet regelmatig alleen thuis, ik werk vaak maar drie of vier korte dagen en ben al mijn overige tijd wel thuis. Ben een huismus en heb geen druk sociaal leven. Voorlopig heb ik helemaal geen behoefte aan een kitten.
Mijn kat vond de vorige die ik had al te druk, die was anderhalf. Ik betwijfel of hij een kleintje leuk zal vinden. Voor nu hou ik het even zo.
Als ik merk dat hij echt eenzaam wordt verzin ik wel wat. Op zich is het wel een sociale kat. Hij blies de eerste dagen naar die andere maar van zijn kant ging het daarna wel.
Mijn kat vond de vorige die ik had al te druk, die was anderhalf. Ik betwijfel of hij een kleintje leuk zal vinden. Voor nu hou ik het even zo.
Als ik merk dat hij echt eenzaam wordt verzin ik wel wat. Op zich is het wel een sociale kat. Hij blies de eerste dagen naar die andere maar van zijn kant ging het daarna wel.
maandag 9 oktober 2017 om 13:29
Nou we zijn nu twee weken verder en ik vind het nog steeds zo ontzettend moeilijk te bepalen of hij zich nou wel of niet verveeld. Als ik thuis kom van werk mauwt hij een uur lang naar me toe en is hij niet weg te slaan bij me. Hij wil vaak de hele dag spelen met me en lijkt beledigd als ik weg ga. Ik zit toch te denken er nog een kitten bij te nemen puur voor hem. Van mij hoeft het eigenlijk niet maar ik wil dat mijn beest gelukkig is. Heb toch het idee dat hij best een speelkameraadje zou willen voor als ik wel weg ben.
Iedere keer als ik naar werk moet voel ik me rot dat ik hem alleen moet laten. Slaat misschien nergens op maar ik voel dat zo.
Maar goed stel dat ik een kitten neem, een kater of poes doen? En hoe pak je dat aan? Ze gescheiden houden lijkt me lastig en ik moet natuurlijk ook naar werk. Dan is er niemand om de kitten op zijn gemak te stellen. Kan wel wat vakantie-uren opnemen maar vanwege de verhuizing moet ik eigenlijk wel werken.
Advies gevraagd svp.
Iedere keer als ik naar werk moet voel ik me rot dat ik hem alleen moet laten. Slaat misschien nergens op maar ik voel dat zo.
Maar goed stel dat ik een kitten neem, een kater of poes doen? En hoe pak je dat aan? Ze gescheiden houden lijkt me lastig en ik moet natuurlijk ook naar werk. Dan is er niemand om de kitten op zijn gemak te stellen. Kan wel wat vakantie-uren opnemen maar vanwege de verhuizing moet ik eigenlijk wel werken.
Advies gevraagd svp.
dinsdag 10 oktober 2017 om 08:03
Maar wat dan wel? Een jonge poes? Of kater? Hij is nog behoorlijk speels hoor, wil de hele dag achter die bal aan rennen.
Ik weet ook even niet wat ik moet doen, vind het zo jammer dat hij niemand heeft en stiekem, hoeveel ik ook van hem hou, baal ik een beetje dat ik er niet twee uit hetzelfde nest genomen heb. Alhoewel, nu hij zo bij me ligt te spinnen in bed smelt ik weer. Hij is zo lief. Voor geen goud zou ik hem willen missen.
Er woont hier een lief katertje in de buurt van 2 jaar, ga daar vandaag even bij kijken.
Ik weet ook even niet wat ik moet doen, vind het zo jammer dat hij niemand heeft en stiekem, hoeveel ik ook van hem hou, baal ik een beetje dat ik er niet twee uit hetzelfde nest genomen heb. Alhoewel, nu hij zo bij me ligt te spinnen in bed smelt ik weer. Hij is zo lief. Voor geen goud zou ik hem willen missen.
Er woont hier een lief katertje in de buurt van 2 jaar, ga daar vandaag even bij kijken.
dinsdag 10 oktober 2017 om 08:13
Zou het kunnen dat hij JOU mist of gewoon blij is om je te zien?
Mijn ouders hadden vroeger twee katten, dus eenzaam waren ze niet. Maar als ik (of een ander mens) thuis kwam, ging een van beide ook zo erg miauwen. Vervolgens lag hij dan de hele middag spinnend op schoot
Ik zou er persoonlijk ook geen nieuwe kat bijzetten, je leest er meer slechte dan goede verhalen over. Heeft hij speelgoed waar hij overdag in zijn eentje mee kan spelen?
Mijn ouders hadden vroeger twee katten, dus eenzaam waren ze niet. Maar als ik (of een ander mens) thuis kwam, ging een van beide ook zo erg miauwen. Vervolgens lag hij dan de hele middag spinnend op schoot
Ik zou er persoonlijk ook geen nieuwe kat bijzetten, je leest er meer slechte dan goede verhalen over. Heeft hij speelgoed waar hij overdag in zijn eentje mee kan spelen?
Live with what you cannot change.
dinsdag 10 oktober 2017 om 08:15
Ik zou geen kat erbij nemen omdat dit ontzettend veel stress oplevert, vooral als de kat al wat ouder is. Is het geen kwestie van tijd? Toen onze eerste kat was overleden, kon de tweede (we hebben er twee) ook ontzettend lang miauwen en krabben aan de deuren. Dit is na ongeveer 3 à 4 maanden over gegaan. Nu miauwt ze nog steeds regelmatig, maar niet heel lang of heel veel meer.
dinsdag 10 oktober 2017 om 08:31
Een veel gemaakte fout is dat je na een een week oid besluit dat je kat niet samen kan met een andere kat. In de meeste gevallen is het samen wonen van twee katten in een huis, niet meer dan een gewapende vrede en meestal heeft het tijd nodig.
Wij hebben een tijd drie katten gehad en de laatste kwam uit het asiel. Een van de twee anderen had toen een half jaar nodig om te ontdekken dat die derde niet meer wegging (tot die tijd negeerde ze de derde volledig..waarschijnlijk in de hoop dat het beest weer weg zou gaan oid) en na dat half jaar hebben ze een paar keer flink gevochten en toen was het goed. Ze wisten wie de baas was en dat was voldoende.
Mensen willen niet dat katten vechten maar zo zitten die dieren in elkaar. Ze moeten de ruimte krijgen de rangorde te bepalen en soms duurt dat een tijdje. Een huis of appartement is meestal groot genoeg voor meerdere katten om een eigen plekje te hebben. Zo lang ze zich kunnen terugtrekken is dat eigenlijk nooit een kwestie.
Verder kunnen katten gezelschap wel waarderen maar in het wild leven ze alleen dus eenzaamheid is een gevoel wat katten niet ervaren. Honden kunnen wel eenzaam zijn omdat die van nature in groepen leven, maar katten zijn eenlingen.
Wij mensen hebben de neiging menselijke emoties te projecteren op dieren maar eenzaamheid is een nutteloze emotie voor een dier wat van nature alleen leeft. Het helpt je niet te overleven.
Katten hebben alleen "eenvoudige" emoties. Angst, tevredenheid, nieuwsgierigheid..dingen als jaloezie, eenzaamheid, boosheid, liefde en dergelijke..voelen ze niet. Ze hebben wel de affectie voor hun kittens uiteraard maar liefde voor een ander levend wezen ervaren ze niet. Het zijn namelijk dingen die in de natuur geen nut hebben.
Wij hebben een tijd drie katten gehad en de laatste kwam uit het asiel. Een van de twee anderen had toen een half jaar nodig om te ontdekken dat die derde niet meer wegging (tot die tijd negeerde ze de derde volledig..waarschijnlijk in de hoop dat het beest weer weg zou gaan oid) en na dat half jaar hebben ze een paar keer flink gevochten en toen was het goed. Ze wisten wie de baas was en dat was voldoende.
Mensen willen niet dat katten vechten maar zo zitten die dieren in elkaar. Ze moeten de ruimte krijgen de rangorde te bepalen en soms duurt dat een tijdje. Een huis of appartement is meestal groot genoeg voor meerdere katten om een eigen plekje te hebben. Zo lang ze zich kunnen terugtrekken is dat eigenlijk nooit een kwestie.
Verder kunnen katten gezelschap wel waarderen maar in het wild leven ze alleen dus eenzaamheid is een gevoel wat katten niet ervaren. Honden kunnen wel eenzaam zijn omdat die van nature in groepen leven, maar katten zijn eenlingen.
Wij mensen hebben de neiging menselijke emoties te projecteren op dieren maar eenzaamheid is een nutteloze emotie voor een dier wat van nature alleen leeft. Het helpt je niet te overleven.
Katten hebben alleen "eenvoudige" emoties. Angst, tevredenheid, nieuwsgierigheid..dingen als jaloezie, eenzaamheid, boosheid, liefde en dergelijke..voelen ze niet. Ze hebben wel de affectie voor hun kittens uiteraard maar liefde voor een ander levend wezen ervaren ze niet. Het zijn namelijk dingen die in de natuur geen nut hebben.
dinsdag 10 oktober 2017 om 08:41
Dat zou kunnen, dat hij mij mist. Hij is niet weg te slaan bij me als ik thuis kom van werk. Ja hij heeft muizen, balletjes, touwtjes en krabpalen om mee te spelen. Niet dat hij die ooit gebruikt, de bank is een fijne krabpaal.Moraine schreef: ↑10-10-2017 08:13Zou het kunnen dat hij JOU mist of gewoon blij is om je te zien?
Mijn ouders hadden vroeger twee katten, dus eenzaam waren ze niet. Maar als ik (of een ander mens) thuis kwam, ging een van beide ook zo erg miauwen. Vervolgens lag hij dan de hele middag spinnend op schoot![]()
Zoals gezegd hoef ik er niet perse nog een, de eerste keer twee was stressvol genoeg ook voor mij. Maar dat knagende gevoel dat ik tekort schiet en hij beter af is met een tuin of een vriendje blijft maar aan me eten. Zou er ook niet vandaag een bij nemen hoor, geef hem nog een maand om te wennen.
dinsdag 10 oktober 2017 om 08:45
Ja de stress is ook een reden voor mij om het niet te doen, het is zo rustig in huis nu. Heb gewoon soms het gevoel dat ik de verkeerde kant gekozen heb omdat hij niet naar buiten kan en wel een buitenkat is van oorsprong. De vorige eigenaar zei dat hij gewend was binnen te blijven en soms op het balkon. Maar hij zit vaak uren naar buiten te turen naar andere katten. Soms denk ik dat hij beter een ander baasje kan zoeken met tuin. Maar ik wil hem zo graag houden.LilyP schreef: ↑10-10-2017 08:15Ik zou geen kat erbij nemen omdat dit ontzettend veel stress oplevert, vooral als de kat al wat ouder is. Is het geen kwestie van tijd? Toen onze eerste kat was overleden, kon de tweede (we hebben er twee) ook ontzettend lang miauwen en krabben aan de deuren. Dit is na ongeveer 3 à 4 maanden over gegaan. Nu miauwt ze nog steeds regelmatig, maar niet heel lang of heel veel meer.
Zou goed een kwestie van wennen kunnen zijn ja. Hij krijgt ook nog meer tijd.
dinsdag 10 oktober 2017 om 09:06
Dat hij naar buiten tuurt zegt niks. Wij hebben twee poezen, een echte buitenpoes en één die bij de eerste druppel of een temperatuur onder de 15 graden bij de deur besluit dat binnen voor vandaag ook helemaal prima is. Toch ligt ook zij vervolgens uren op de bankleuning naar buiten te kijken, waar andere poezen en honden en weet ik veel wat voor interessants voorbij komt. De deur staat dan open, maar ze wil gewoon alleen kijken. Ik denk toch echt dat je teveel invult voor je kat.
The owls are not what they seem