Ja hoor, ik ben er een...

25-08-2010 10:33 55 berichten
Gisteravond realiseerde ik het me opeens: ik ben er zo een! Zo een die, als Z. in de regen voor het raam naar buiten staat te kijken en aangeeft dat ze eigenlijk wel buiten wil spelen, alleen maar denkt aan de viezigheid die daarna mee naar binnen komt.

Zo een die nee roept als Z. met iets speelt wat niet voor haar bedoeld is, in een poging consequent te zijn. Maar het stiekem heel slim en ontdekkend vind (wie wist dat oordopjes zo leuk konden zijn? En elastiekjes?)

Zo een die alleen maar gezond eten geeft, en heel misschien een a twee snoepjes per dag.

Zo een die baalt dat het zakje snoepjes dan gejat wordt door Z. en aan de andere kant van de kamer teruggevonden wordt. De stilte zegt alles.

Zo een die dan stiekem toch aan iedereen vertelt dat Z. zo slim was om zelf de snoepjes te pakken.

Zo een die opspringt bij het eerste teken van ongemakkelijkheid en verveling en daardoor Z. tot op het bot toe verwend, met haar speelt en haar bezighoudt.

Zo een die stiekem zelfs dubbel ligt om alle streken die ze uithaalt.

Zo een die haar voert als ze aangeeft honger te hebben.

Zo een die dolgelukkig is als ze op mijn schoot in slaap valt.

Zo een waarvan de vriend klaagt dat Z. soms meer aandacht krijgt dan hij.

Zo een die de vriendjes van Z. eigenlijk ook heel lief vind.

Ja, gisteravond bedacht ik me, dat ik met mijn 20 jaar heftig loop te moederen over een kat. Een kat die Zorro heet en die naam eer aandoet. Oeps .
Alle reacties Link kopieren
Leuk TO!!!

Heerlijk toch huisdieren, ik zou mijn hond niet meer kunnen missen!
Leuk!

Zo een ben ik er ook....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Daar kwam ik een aantal jaar geleden ook met schok achter. Ja, het was een behoorlijke schok.

Soms denk ik wel eens, als ik nu al zo poezemoeder, hoe moet het ooit met mensenkinderen?
Ik dacht al, oordopjes, elastiekjes? Daar laat je een klein kind toch niet mee dóórspelen?

Leuk!!
quote:Tanneketoverhex schreef op 25 augustus 2010 @ 10:44:

Ik dacht al, oordopjes, elastiekjes? Daar laat je een klein kind toch niet mee dóórspelen?

Een kat midden in de nacht ook niet, geloof me Het stomme beest had vannacht de oordopjes achter een lijstje vandaan gejat. Alsof ze nog aantrekkelijker werden!
quote:Mevrouw75 schreef op 25 augustus 2010 @ 10:44:

Soms denk ik wel eens, als ik nu al zo poezemoeder, hoe moet het ooit met mensenkinderen?Daar maakt mijn vriend zich ook zorgen over. Hij vindt het verbazingwekkend dat ik, als ambitieuze carrieretijger, wel zo moeder.
Heb je trouwens al genoeg knuffels gescoord, je motto loopt straks helemaal uit de hand, he
Heel leuk en lief tegelijk!!!

Ik kijk enorm uit naar de komende jaren met *mijn puppy....hond dan!

* puppy was voor de kids.......

maar wie is er het gekst mee?

wie is er bezorgd dat er iets gebeurd met hem?

wie kan niet van hem afblijven?

en het belangrijkste: wie verzorgd hem?

Idd ik, ik, ik en nog eens ik
quote:Tanneketoverhex schreef op 25 augustus 2010 @ 10:48:

Heb je trouwens al genoeg knuffels gescoord, je motto loopt straks helemaal uit de hand, he Knuffels zeker genoeg, alhoewel meer altijd welkom zijn En ach, mochten ze erom gaan vechten, dan mag er niemand meer in!

(mag dit als blog genomineerd worden?)
Ik ben er ook zo een. Zo een die tegen mijn kattenbeest praat. Die het beest soms behandeld als een surrogaat baby. Ik denk dat het nog erger is geworden sinds mijn beide kinderen naar school gaan. Bij gebrek aan klein grut thuis maar een beetje lopen moederen op het beest.

Ik probeer het praten tegen het beest zoveel mogelijk te beperken, probeer in ieder geval niet tegen beest te praten in de aanwezigheid van derden. Maar kindlief zei laatst ook tegen mij: 'Mam, waarom praat je tegen een beest, hij verstaat je echt niet hoor'.
Geweldig geschreven!

Ik ben er ook zo een hihi...

Deze blog moet wel genomineerd worden ja!
quote:Guinevieve schreef op 25 augustus 2010 @ 10:57:

Ik ben er ook zo een. Zo een die tegen mijn kattenbeest praat. Die het beest soms behandeld als een surrogaat baby. Ik denk dat het nog erger is geworden sinds mijn beide kinderen naar school gaan. Bij gebrek aan klein grut thuis maar een beetje lopen moederen op het beest.

Ik probeer het praten tegen het beest zoveel mogelijk te beperken, probeer in ieder geval niet tegen beest te praten in de aanwezigheid van derden. Maar kindlief zei laatst ook tegen mij: 'Mam, waarom praat je tegen een beest, hij verstaat je echt niet hoor'.Ik praat ook tegen haar! Misschien maar eens toevoegen aan de OP Vooral de zinnetjes als "Lig je lekker, schatje? " en "Ga je even lekker buitenspelen dan" zijn uit mijn mond te horen...
anoniem_67791 wijzigde dit bericht op 25-08-2010 11:00
Reden: Had onze poes tot een kater omgetoverd.
% gewijzigd
Doe verder, er zijn miljoenen dieren op de wereld die nooit liefde krijgen .

Ik probeer het praten tegen het beest zoveel mogelijk te beperken, probeer in ieder geval niet tegen beest te praten in de aanwezigheid van derden. Maar kindlief zei laatst ook tegen mij: 'Mam, waarom praat je tegen een beest, hij verstaat je echt niet hoor'.Hoe meer je tegen een huisdier praat, hoe meer ze verstaan, daar zou je versteld van staan.

Maar kindlief zei laatst ook tegen mij: 'Mam, waarom praat je tegen een beest, hij verstaat je echt niet hoor'.Ik praat ook wel eens vaak tegen onze hond.

Maar die praat ook wel terug, een beetje dan.

Ze ken in iedergeval het verschil tussen. uit, bos, auto en brokjes

Als ze er echt heel veel zin in heeft blaft ze misschien wel (een beetje ofzo) Tis niet zo'n herriemaker.

Een andere hond, die mijn vriend eerder had, kon heerlijk ouwehoeren of mopperen als ze in de auto moest maar nog niet uit gespeeld was. Zelfs mijn moeder die het echt niet op honden heeft vond dat erg grappig.
quote:roef schreef op 25 augustus 2010 @ 11:03:

[...]

Hoe meer je tegen een huisdier praat, hoe meer ze verstaan, daar zou je versteld van staan.Goed om te weten! Wordt die van mij toch steeds slimmer
onze kat heeft net een van zijn pootjes eraf, en hompeld dus op 3 pootjes door ons huis

ik heb 3 kids maar ik ben meer bezig met of hij wel lekker ligt en of ie geen pijn heeft

ik til hem de hele dag op en van de bank, zet hem op de kattenbak en loop de hele dag tege hem te praten

dussse ja ik denk dat ik er ook zo-eentje ben
quote:bordie2 schreef op 25 augustus 2010 @ 11:19:

onze kat heeft net een van zijn pootjes eraf, en hompeld dus op 3 pootjes door ons huis

ik heb 3 kids maar ik ben meer bezig met of hij wel lekker ligt en of ie geen pijn heeft

ik til hem de hele dag op en van de bank, zet hem op de kattenbak en loop de hele dag tege hem te praten

dussse ja ik denk dat ik er ook zo-eentje benAgossie! Geef hem ook maar een knuffel van mij!
Hee zo een ben ik er ook! Trots dat T. (om in stijl te blijven) helemaal zelf op de keukenkastjes is geklommen, terwijl hij eigenlijk niet eens op het aanrecht mag. En dat Z. zo lekker kan jagen terwijl me dat wel mijn planten, fotolijstjes en andere in de weg staande objecten kost. En dat ik de hele dag tegen ze aanpraat en echt geloof dat ze me verstaan (ik vertel ze ook altijd wanneer ik terugkom als ik wegga dat is toch wel heel erg bedenk ik nu).

Dusse... zullen we een groepje worden? Heb altijd al graag in een groepje gezeten

Ik wilde trouwens een van mijn katten ook Zorro noemen, maar nadat ik hem een dag in huis had, bleek het zó geen Zorro te zijn dat ik hem een andere naam gegeven heb.
ik ben er ook zo 1 , mijn kat was op het begin heel erg ziek....hij heeft 7 maanden bij mij in mn armen in bed geslapen.....en toen wassie al verpest

hele dag tegen hem praten, buiten achter me aan rennen en voor min fiets springen als ik boodschappen wilde gaan doen...het liefst nam ik hem dan mee....maar dat staat zo vreemd als je door de appie loopt en er een zwarte kat in mn mandje zit....denken ze dalijk nog dat ik van erggg exotisch koken hou....
quote:UCchick1990 schreef op 25 augustus 2010 @ 10:33:

De stilte zegt alles.

Herkenbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven