Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
quote:Lotte35 schreef op 16 juni 2012 @ 17:01:

Ik maak schilderijtjes voor geboortes.

Dit is er bijvoorbeeld eentje.Dat ziet er echt supermooi uit! Ik vind dit geen 'geknutsel' meer hoor, maar eerder kunst.
Die is inderdaad ontzettend leuk Lotte!!

Ik ben nu bezig met een heksje van Fimo... Ben er nog niet achter of het helemaal gaat lukken, maar we zullen zien!
Lotte, Linnes & Dubbelvla:

Da's geen geknutsel meer!

Dubbelvla, zoiets zou ik ook weleens willen maken (lees: ik dat dat nog binnen mijn mogelijkheden ligt ). Vind het mooi, maar vooral ook leuk omdat je dus je eigen tekst er op kunt zetten.

Ook leuk als persoonlijk cadeau!

Ikzelf schilder (laag niveau, haha) ik vind het leuk om iets uit het universum te schilderen.

Daarnaast naai ik graag.

Maar tijdgebrek is kloten....
Kun je echt mooi tekenen holyhell??

Ik heb op school ook eindexamen gedaan in tekenen, maar ik kan dus totaaaaaal niet écht tekenen.

Ik ben dus maar over gestapt op abstracte kunst en heb daar altijd goeie punten voor gehaald

Ik vond schilderen wat dat betreft heerlijk om te doen hoor!! Maar tekenen, nee, dat kan ik niet.
Op Pinterest (online prikbord) verzamel ik allemaal plaatjes en linkjes met dingen die ik kan doen met mijn dochter, bijvoorbeeld met vinger-, hand- en voetafdrukken.

Dochter is twee, dus ze kan nog niet zo veel, maar dat komt vanzelf!
Ja, ik klei ook :-D

Ik maak sieraden van fimo / polmeerklei. Heel erg leuk om te doen en heel veelzijdig omdat je het ook met andere materialen kunt mixen (glitters, verf, inkt, etc).
Hier ook zo'n muts. Ik haak/brei tasjes met Zpagetti, ik borduur, naai en doe aan pixelen. Geen goedkope hobby's maar dat is een avondje uit ook niet
Pixelen, wat is dat?
quote:sitka schreef op 17 juni 2012 @ 10:49:

Dat ziet er echt supermooi uit! Ik vind dit geen 'geknutsel' meer hoor, maar eerder kunst.

Dank je wel!

Nog eentje dan, om het af te leren

Voor op de slaapkamer van twee jongetjes, zoontjes van een vriendin.
quote:sitka schreef op 17 juni 2012 @ 11:21:

Pixelen, wat is dat?Kijk maar even op de site van pixelhobby, je kunt ook je eigen foto's pixelen
quote:Marels schreef op 17 juni 2012 @ 11:05:

Kun je echt mooi tekenen holyhell??

.

I wishhhh. Nee alles op laag niveau. Maar ik heb er wel heel veel plezier van.

Ik vind het heerlijk om voor een doek te staan en mijn fantasie de vrije loop te laten.
quote:Lotte35 schreef op 17 juni 2012 @ 11:25:

[...]

Dank je wel!

Nog eentje dan, om het af te leren

Voor op de slaapkamer van twee jongetjes, zoontjes van een vriendin.Ooooh, je maakt echt leuke dingen!!
Zeg, zijn er mensen die knutselen met leer enzo?

Ik heb mijn kast opgeruimd en er komt een olijfgroen suede jasje uit met scheur. Is er iemand die dat kan gebruiken voor de hobby, anders pleur ik 'm weg!
quote:holyhell schreef op 17 juni 2012 @ 11:54:

[...]

Ooooh, je maakt echt leuke dingen!!Eensch!
quote:quatsch schreef op 17 juni 2012 @ 11:12:

Ja, ik klei ook :-D

Ik maak sieraden van fimo / polmeerklei. Heel erg leuk om te doen en heel veelzijdig omdat je het ook met andere materialen kunt mixen (glitters, verf, inkt, etc).

Ik dus nog niet...

Doe jij alleen sieraden of ook figuurtjes?

Ben eigenlijk pas net begonnen met fimo-en en ik vind het superleuk. Sieraden maken ziet er maar moeilijk uit, dus dat laat ik over aan de kenners.

Ik zal wel straks mijn allereerste creatie Harrie de Kabouter uploaden

Mijn muisjes en kikker zijn eigenlijk leuker maar die staan op het werk.
Nou.. eh.. bonsai dus

En fotograferen, tekenen, schilderen, priegelen met kraaltjes (dit zou de tijd zijn voor diverse enkelbandjes, die het helaas altijd maar één zomer volhouden, maar het is te koud ) en eigenlijk vind ik vooral het kópen van knutselspulletjes heel erg leuk, heb een kast vol

De strijkkralen heb ik inmiddels weg gedaan (kunnen doen, ik wilde er eigenlijk nog zoveel mee ) dat scheelde een hoop ruimte ..

Mijn nadeel: Ik maak er gewoon nooit tijd voor. Zit meer achter de pc (ja, hier dus) een aantal dingen doe ik dan nog wel voor de tv. Maar gebrek aan inspiratie vind ik ook lastig.
Later is nu
quote:Marels schreef op 17 juni 2012 @ 11:55:

Eensch!

Dank jullie wel!

Er zijn inmiddels al meer dan 40 kinderkamers in Nederland waar iets van mij hangt. En ook een paar in Duitsland!

Deze heb ik net afgemaakt. Kindje is vrijdag geboren.
Die is ook leuk Lotte!!

Echt super! Dat soort dingen kan ik echt niet dus
Het verhaal van Dreamer is het mijne op het bonsai-boompje na

Heb vorige zomer een kamer tot hobbykamer omgetoverd. Heb zo veel en wil zo veel dat ik niet weet waar ik moet beginnen en nu doe ik al een hele tijd niks

Vind het o.a. leuk om met papier te werken, heb zilversmeden en art-clay gedaan enne nog veel meer. Probeer vanalles uit.
Not my circus. Not my monkeys.
Ik herken dat ook wel hoor, geen tijd en te lang achter de computer blijven plakken enzo...

Was voor mij ook wel de stap om materiaal aan te kopen... Als je wilt beginnen ben je gewoon veel geld kwijt.

Nu heb ik voordelig een mooie startersset gekocht en kun je dus elke keer je materiaal een beetje aanvullen. Heb je niet in één keer zo megaveel kosten.
Erg leuke schilderijtjes Lotte!

Snjókorn falla, á allt og alla
Dank je wel snjokorn!

Maar dat wat jij maakt, vind ik dan weer erg knap.

Hoe werkt dat; knippen, snijden?
Ik maak (of heb) kopietjes van het voorbeeld. Dat plak ik op dik papier en dan snijd ik het uit. De eekhoorntjes had ik van een collega gekregen, onderstaande heb ik uit een tijdschrift (was een fotootje van een waxinelichtjeshouder... flink uitvergroten en snijden maar):

Superleuk Snjokorn!!!

Ziet er echt super uit! Helemaal die met die kat zo vlak boven die lamp!
quote:Marels schreef op 17 juni 2012 @ 16:13:

Superleuk Snjokorn!!!

Ziet er echt super uit! Helemaal die met die kat zo vlak boven die lamp!Dank je wel. Geeft ook een grappige schaduw op het plafond zo met die lamp erachter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven