Jassen/schoenen onder trap
zondag 4 mei 2025 om 10:45
Hoi,
In mijn huis heb ik vrij veel open ruimte onder de trap in de gang. Die ruimte wil ik gebruiken voor mijn jassen, schoenen, tassen, dat soort zaken.
Nu zit ik te denken aan een van twee opties:
- uitschuifbare 'laden', zoals:

- deuren met open ruimte en planken, zoals:

Maar ik kom er niet helemaal uit met welke optie ik de ruimte optimaal benut / wat praktisch het meest handig is. De ruimte is niet heel breed, vooral hoog en diep. Iemand hier die wil meedenken?
In mijn huis heb ik vrij veel open ruimte onder de trap in de gang. Die ruimte wil ik gebruiken voor mijn jassen, schoenen, tassen, dat soort zaken.
Nu zit ik te denken aan een van twee opties:
- uitschuifbare 'laden', zoals:

- deuren met open ruimte en planken, zoals:
Maar ik kom er niet helemaal uit met welke optie ik de ruimte optimaal benut / wat praktisch het meest handig is. De ruimte is niet heel breed, vooral hoog en diep. Iemand hier die wil meedenken?

Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
maandag 5 mei 2025 om 19:48
Dat is een heel goed idee. En een stang maakt het ook mogelijk om bijvoorbeeld zoiets op te hangen, om meer spullen te kunnen opbergen (mutsen, handschoenen, dat soort):toulouse_74 schreef: ↑05-05-2025 08:56Er bestaan ook uitschuifstangen. Dan heb je op die plek geen schuiflade maar een stang die je uittrekt. Zo kom je ook bij de achterste jassen.
Zoiets:
https://www.amazon.nl/Uitschuifbare-Kle ... B09BPXD8LV

woensdag 7 mei 2025 om 10:23
Ik ben gisteren langs het huis gereden om de maten op te nemen.
Die zijn iets anders dan ik dacht, omdat ik rekening moet houden met een steunbalk.
De ruimte die ik effectief kan gebruiken is:
- 103 cm breed
- 85,5 cm diep
- 264 cm hoog, schuin aflopend tot 157 cm hoog
Mijn dikste jas neemt opgehangen ongeveer 50 cm breedte/diepte in beslag, dus met een uitschuifbaar rek, kan ik veel jassen kwijt en twee kasten naast elkaar maken van +- 50 cm breed. Ik ga maar eens met de schets aan de slag
Die zijn iets anders dan ik dacht, omdat ik rekening moet houden met een steunbalk.
De ruimte die ik effectief kan gebruiken is:
- 103 cm breed
- 85,5 cm diep
- 264 cm hoog, schuin aflopend tot 157 cm hoog
Mijn dikste jas neemt opgehangen ongeveer 50 cm breedte/diepte in beslag, dus met een uitschuifbaar rek, kan ik veel jassen kwijt en twee kasten naast elkaar maken van +- 50 cm breed. Ik ga maar eens met de schets aan de slag

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in