Jouw huissleutel

30-10-2017 16:00 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ga samenwonen met mijn vriend in zijn huis. We regelen alles op papier dus vanaf 1 november is het ook mijn huis. Toen mijn vriend er alleen ging wonen kregen zijn vader en broer de huissleutel. Sinds wij samen zijn merk ik dat zijn broer altijd zonder aan te bellen binnenkomt, hij gebruikt zijn sleutel ook echt. Hier zijn nooit afspraken over gemaakt overigens, echt een mannenhuis dus.

Ik vind echter dat, nu ik er kom te wonen, zijn broer niet zomaar binnen hoeft te komen. We hebben een deurbel dus die kan hij gewoon gebruiken. M.a.w. heeft hij die sleutel dus helemaal niet nodig, want we willen allebei (vriend is het met me eens) dat hij hem toch niet gebruikt. Daarnaast woont hij op 1,5 uur rijden van ons dus is hij ook niet de persoon waar we de sleutel gaan halen als we onszelf buiten sluiten.

Verder vind ik het vooral handig dat mijn tante een sleutel krijgt want zij komt 1x in de week ons huis poetsen en het is dan natuurlijk wel handig dat ze binnen kan.

We hebben dit nu aangegeven in de familie, maar ik heb nu heel de schoonfamilie tegen me gekregen. Want door mij willen we nu deze sleutel terug. Mijn vriend staat achter me alleen vindt het nu wel vervelend dat zijn familie er zo'n punt van maakt.

Hoe hebben jullie de sleutels verdeeld? Is het echt 'nodig' dat broers of zussen zonder reden een sleutel krijgen?
retrostar schreef:
30-10-2017 18:04
Ik zou het ook nooit doen. Het is toch verleidelijk om de sleutel te gaan gebruiken om eens flink binnen rond te gaan neuzen.
Zoals de waard is....
Vertel je zwager, waar de hele familie bijstaat, dat jij er erg van houdt om in huis bloot rond te lopen. En dat jullie het liefst sex hebben op de keukenvloer.
Dat je je daar niet gemakkelijk bij voelt als je weet dat hij ieder moment binnen kan lopen.

Kijken wat hij daar voor reactie op heeft!
forsyth schreef:
30-10-2017 18:12
Hoezo?
Rondkijken in je privézaken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Klessebessie, je hebt helemaal gelijk dat jullie de sleutel teruggevraagd hebben.
Naast mijzelf en mijn vriend hebben ook mijn schoonouders een sleutel, maar dat is inderdaad in geval van buiten sluiten. Als ze hier op bezoek komen bellen ze altijd aan.
Zijn jullie hier samen over begonnen? Zoja, niet handig. Hoe dan ook, nu toch gewoon even door de zure appel heen bijten en voet bij stuk houden dat jullie die sleutel nodig hebben voor de schoonmaakster.
Eh maak gewoon 1 sleutel voor je tante bij. Klaar. Leg broer uit dat hij aan moet bellen.
you go girl
Mijn broer en vader hebben een sleutel, maar zullen altijd even bellen of appen voor ze langskomen. Is dat geen optie? Wel een sleutel, maar ff appen van tevoren?
retrostar schreef:
30-10-2017 18:16
Rondkijken in je privézaken.
Wat is er zo boeiend/interessant dat ze zouden willen rondneuzen in je huis?
Echt nog nooit in mijn hoofd opgekomen. We hebben ook iedere zomervakantie iemand die in ons huis logeert, en de buren passen geregeld op de kat. Zou niet weten wat er voor interessants te vinden is...

Waarom schiet de schoonfamilie zo in de aanval TO, weet je dat? Hoe hebben jullie de sleutel teruggevraagd? Op basis van je OP lijkt het niet te gaan om het maken van een extra, dure sleutel, anders had je dat al wel in de OP beschreven.
Andersom schreef:
30-10-2017 17:08
Van mijn ouders hun huis heb ik nog altijd een sleutel en die gebruik ik ook. Als ik wel eens aanbel vragen ze of ik de sleutel kwijt ben. Meestal heb ik mijn bezoek per App of telefoon aangekondigd. En in geval van nood kan ik er altijd in. Zo waren vorig jaar samen ziek en heel blij dat ze niet open hoefden doen.

Ik ben bijna 27 jaar 'uit huis' maar ouders vinden dat je ouderlijk huis altijd je thuis blijft. Mijn ouders zijn verbaast dat bij hun buren de kinderen moeten aanbellen sinds zij de deur uit zijn.
Dat je ouderlijk huis je ouderlijk huis blijft houdt niet in dat je / alle ouders nog net zo ( willen ) leven als toen de kinderen nog thuis woonden. Kun je je eindelijk weer eens met je ouwe lellen en vellen op klaarlichte dag op de keukentafel laten nemen, staan je kinderen ineens binnen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als hij écht een sleutel wil, moet hij die van schoonvader maar gebruiken.

Hier een veiligheidsslot waar maar 4 sleutels van zijn.
1 voor man, 1 voor mij, 1 voor zijn moeder, 1 voor mijn ouders.

De catsit krijgt mijn sleutel op moment van vertrek.

Voor die paar keer op een jaar dat broers en zussen hier komen, bellen ze maar aan.
Of passeren ze maar langs onze moeders. En dan zullen ze toch een verdomd sterke reden moeten hebben om de sleutel te krijgen.

Ik heb een sleutel van mijn ouders voor noodgevallen.
Die ligt ergens in een kast. Heb hem eigenlijk nooit mee als ik naar hen ga.

Sleutel van schoonmoeder is terug bij haar beland nadat ze voor de derde keer haar sleutel was kwijtgeraakt.
Extra sleutels zijn daar nu allemaal op.
Als het ooit echt moet en belangrijk lijkt, bellen we desnoods wel de politie of meppen we een raam in.
(Ook geen van de andere kinderen heeft een sleutel. Wonen te ver.)
HIer heeft niemand een sleutel enkel als wij met vakantie gaan ligt er een bij de buren.
Heb zelf ook geen sleutels van broers en zussen hun huis. Als we komen dan spreken we af van wanneer.
DIe broer kon zijn sleutel gaan inleveren zijn broer gaat nu samenwonen en nu lggen de kaarten anders. Dat hebben ze te accepteren. Natuurlijk ben jij nu de gebeten hond maar het is de taak van je vriend om dit tegen zijn broer te zeggen.
retrostar schreef:
30-10-2017 18:04
Ik zou het ook nooit doen. Het is toch verleidelijk om de sleutel te gaan gebruiken om eens flink binnen rond te gaan neuzen.

Belachelijk en wat denk je dan te vinden wat ze in de kasten hebben liggen. Of ben je ook geinteresseerd in wat ze op de bankrekening hebben staan.
En wat nou als ze stiekum toch een cameraatje verborgen hebben hangen. En je staat erop.
Jeetje wat irritant. Ik zou die sleutel gewoon terugeisen en zeggen dat zwager normaal moet doen. Ik vind de reactie van je schoonfamilie heel bijzonder. Niet aan jezelf gaan twijfelen hoor!

Hier heeft niemand van de familie een sleutel en die krijgen ze ook niet. Een paar goede vrienden die op 5-10 minuten fietsen wonen hebben onze reservesleutels, verder krijgt niemand die.
MarindaH schreef:
30-10-2017 18:13
Ik zou me niet zo druk maken om die sleutel. Laat zwager in z'n oren knopen dat ie de bel gebruikt. En maak er eentje bij voor je tante, daar hebben jullie vast wel geld voor.

Niet zo kinderachtig doen hoor, ik vind dit echt geen situatie om op je strepen te gaan staan.

Overigens heb ik een sleutel van het huis van mn ouders, maar ik bel altijd aan. Krijg altijd de vraag of ik soms m'n sleutel vergeten ben ;)
Heb jij een eurootje of 100-120 over voor zo'n sleutel?
Bij ons hebben buren en vriendin die in de buurt woont een sleutel. Zie het nut er niet van in om iemand die 1,5 uur verderop woont een sleutel te geven, die gaat niet de plantjes doen ofzo.

De schoonvader van een vriendin van mij had de sleutel van zijn huis waar zij bij in ging wonen. Hij deed ongevraagd allemaal klusjes in huis en kwam op de meest bizarre tijdstippen binnenwandelen. Echt super irritant lijkt me dat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven