Jumbo (en andere supermarkten)
vrijdag 25 oktober 2013 om 11:50
Mijn vaste C1000 supermarkt, op 1 minuut loopafstand, is binnenkort twee weken dicht en gaat daarna open als Jumbo. Ik had de stille hoop dat ik dan straks goedkoper boodschappen kan doen, maar ik hoorde van wat mensen dat Jumbo heel duur is. Dat verbaast me, want ze adverteren toch met laagste prijs garantie.
Wie heeft al eens zo'n transformatie van C1000 naar Jumbo meegemaakt, en hoe bevalt het? Wat vinden jullie in het algemeen de fijnste supermarkt? Wij hebben hier een Dekamarkt, die is wel goedkoop maar ik vind het personeel niet aardig. De AH is volgens mij het duurst, maar het personeel is daar wel heel aardig en beleefd. Gewoon een gezellige winkel. Helaas is het een heel klein filiaal, met een beperkt aanbod dus ik kom er alleen af en toe voor sommige artikelen (kaas, wijn, vlees in kleine verpakkingen). Dan hebben we ook nog een Plus, maar die zit in een niet zo fijne wijk en er hangt een heel ongezellige sfeer. (Haha, ik hecht nogal aan sfeer en vriendelijk personeel ).
Wie heeft al eens zo'n transformatie van C1000 naar Jumbo meegemaakt, en hoe bevalt het? Wat vinden jullie in het algemeen de fijnste supermarkt? Wij hebben hier een Dekamarkt, die is wel goedkoop maar ik vind het personeel niet aardig. De AH is volgens mij het duurst, maar het personeel is daar wel heel aardig en beleefd. Gewoon een gezellige winkel. Helaas is het een heel klein filiaal, met een beperkt aanbod dus ik kom er alleen af en toe voor sommige artikelen (kaas, wijn, vlees in kleine verpakkingen). Dan hebben we ook nog een Plus, maar die zit in een niet zo fijne wijk en er hangt een heel ongezellige sfeer. (Haha, ik hecht nogal aan sfeer en vriendelijk personeel ).
vrijdag 25 oktober 2013 om 12:47
De C1000 is toch ook helemaal niet goedkoop? Ze hebben weleens leuke aanbiedingen met 1+1 gratis maar voor de rest is het niet goedkoop.
Jumbo vind ik wel fijn. Zelf ga ik vaker naar de Nettorama. En als ik in de randstad ben, naar de Hoogvliet. Nettorama en Hoogvliet verkopen allebei A merken en ze zijn veeeeel goedkoper.
Jumbo vind ik wel fijn. Zelf ga ik vaker naar de Nettorama. En als ik in de randstad ben, naar de Hoogvliet. Nettorama en Hoogvliet verkopen allebei A merken en ze zijn veeeeel goedkoper.
vrijdag 25 oktober 2013 om 12:50
Alleen een Jumbo in het dorp hier. Ik ga daar echter alleen naar toe als ik weinig tijd heb of maar weinig nodig heb. Vind hem vrij duur en weinig goede acties of b-merken. Ga dan liever een paar dorpen verder naar de Lidl. Vind het fruit en de groenten slecht bij onze Jumbo en koop daar liever geen vers spul.
vrijdag 25 oktober 2013 om 12:56
Hier zie het verschil goed
http://www.nettorama.nl/
Netto is de goedkoopste, dan volgt Jumbo, dan c1000 en dan Appie
http://www.nettorama.nl/
Netto is de goedkoopste, dan volgt Jumbo, dan c1000 en dan Appie
vrijdag 25 oktober 2013 om 12:57
Ik heb een voorkeur voor Jumbo, veel exotische producten. AH zit weliswaar dichter bij maar daar grijp ik te vaak mis, vakken niet gevuld, iets is uit het assortiment. Ik koop verder maar weinig bij een supermarkt, groenten en fruit zijn er over het algemeen slecht, die haal ik liever op de markt, vlees komt van een goede slager of van de poelier, vis haal ik bij de visboer en kaas bij de kaasboer, de fabriekskaas van de supermarkt moet ik niet, brood komt uit de bbm of van het Vlaamsch Broodhuys.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 25 oktober 2013 om 12:57
Van C1000 naar Jumbo is een grote verbetering. C1000 is gewoon belachelijk duur.
Zelf ga ik liever naar de appie omdat ik eigenlijk nooit a merken koop en dan is ah veel goedkoper.
Ook vind ik dat jumbo bijna geen aanbiedingen heeft.
Ik ben nu met de bunus aanbiedingen en huismerk bij ah goedkoper uit.
Zelf ga ik liever naar de appie omdat ik eigenlijk nooit a merken koop en dan is ah veel goedkoper.
Ook vind ik dat jumbo bijna geen aanbiedingen heeft.
Ik ben nu met de bunus aanbiedingen en huismerk bij ah goedkoper uit.
vrijdag 25 oktober 2013 om 13:03
vrijdag 25 oktober 2013 om 13:48
Ik vind het een vervelende supermarkt. Dat ze goedkoper met A-merken zijn dan de C-1000 zal best kloppen, al merk ik daar hier niet veel van. Maar ik koop meestal in aanbiedingen (twee voor de prijs van 1, dat soort dingen) Die aanbiedingen heeft Jumbo bijna niet. Dan ben je uiteindelijk toch duurder uit.
Let trouwens even op als ze echt gaan ombouwen. De C-1000 verkoopt dan uit. Daar kun je leuk scoren.
Let trouwens even op als ze echt gaan ombouwen. De C-1000 verkoopt dan uit. Daar kun je leuk scoren.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
vrijdag 25 oktober 2013 om 14:10
Onze aldi hier is absoluut niet gezellig , maar wel goedkoop dus daar doe ik het voor! Ik doe bij de Aldi en de Jumbo boodschappen...
Jumbo is goedkoper dan c1000, het is alleen zo vervelend voor de ondernemers die verplicht hun winkel ( op eigen kosten) moeten ombouwen naar Jumbo. En de verkoopprijzen zijn lager, maar de inkoop niet, dus de ondernemers gaan er op achteruit.
Jumbo is goedkoper dan c1000, het is alleen zo vervelend voor de ondernemers die verplicht hun winkel ( op eigen kosten) moeten ombouwen naar Jumbo. En de verkoopprijzen zijn lager, maar de inkoop niet, dus de ondernemers gaan er op achteruit.
vrijdag 25 oktober 2013 om 14:14
Lidl heeft wel goedkope koffie, goudmerk, is nu in de aanbieding zelfs voor 5 euro het kilo (2 pondspakken).
Dus als je meteen voor een jaar koopt als je een aanbieding ziet kan je wel wat besparen. Als je makkelijk wil leven ga je gewoon naar de prettigste winkel (Plus).
Dus als je meteen voor een jaar koopt als je een aanbieding ziet kan je wel wat besparen. Als je makkelijk wil leven ga je gewoon naar de prettigste winkel (Plus).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 25 oktober 2013 om 14:19
vrijdag 25 oktober 2013 om 14:28
Bij mij scheelt het vele tientjes per week sinds ik niet meer naar de AH maar naar de Jumbo ga.
Ik moet wel zeggen dat ik niet van veel dingen huismerken neem. Ik koop meestal de hoger geprijsde, kwalitatief hogere producten.
Ik kocht bv. nooit easyshopper.
Wat ik wel vind van de Jumbo is dat er soms slecht bijgevuld wordt en je erg goed op de data op de verpakking moet letten, veel dingen op of tegen de datum aan.
Ik moet wel zeggen dat ik niet van veel dingen huismerken neem. Ik koop meestal de hoger geprijsde, kwalitatief hogere producten.
Ik kocht bv. nooit easyshopper.
Wat ik wel vind van de Jumbo is dat er soms slecht bijgevuld wordt en je erg goed op de data op de verpakking moet letten, veel dingen op of tegen de datum aan.
vrijdag 25 oktober 2013 om 14:34
Bij mijn opa en oma in een klein dorp is de C1000 ook Jumbo geworden, zij zijn helemaal niet blij, volgens hun is het nu duurder. Het is de enige supermarkt, dus ze kunnen doen wat ze willen qua prijs.
In mijn woonplaat is de Jumbo wel de goedkoopste, maar er is dan ook vrij veel concurrentie.
Ik vind het wel jammer dat de schappen bij de Jumbo soms (lang) leeg zijn. Zo was er 2 weken geleden geen knijpflesje bloemenhoning. Vorige week nog niet. Daar kan ik niet zo goed tegen haha.
In mijn woonplaat is de Jumbo wel de goedkoopste, maar er is dan ook vrij veel concurrentie.
Ik vind het wel jammer dat de schappen bij de Jumbo soms (lang) leeg zijn. Zo was er 2 weken geleden geen knijpflesje bloemenhoning. Vorige week nog niet. Daar kan ik niet zo goed tegen haha.
vrijdag 25 oktober 2013 om 14:47
Volgens mij koop ik best veel A-merken. De Perla koffie van AH vind ik bijvoorbeeld best OK, maar Senseo is toch een stuk lekkerder. Pasta en rijst van huismerken vind ik ook veel minder lekker dan een A-merk, net als sappen en limonade. Ik koop wel wijn van het AH huismerk, prima te drinken, en frisdranken. Mijn goede voornemen is om binnenkort eens naar de Lidl te gaan (4 km verderop), en kijken wat ik daar aan basisspul en groente/fruit kan krijgen. Volgens mij kan ik nl wel iets besparen op de boodschappen, zonder dat we minder lekker eten.
vrijdag 25 oktober 2013 om 15:22
De Jumbo bij ons in de buurt is zeker een heel stuk goedkoper dan de c1000 en de AH. Ik kom eigenlijk alleen nog maar bij de Jumbo en de Lidl (liggen naast elkaar).
Daarnaast heeft de Jumbo waar ik naartoe ga ook een uitgebreider assortiment dan de c1000 en de AH die bij mij in de buurt zitten.
Ik vind het een fijne winkel.
Laatst was ik bij de Jumbo in mijn ouders' woonplaats, maar die was een stuk duurder dan de Jumbo in mijn woonplaats. Ligt met een hoop producten dus ook aan de vestiging blijkbaar terwijl andere acties landelijk gelijk zijn.
Daarnaast heeft de Jumbo waar ik naartoe ga ook een uitgebreider assortiment dan de c1000 en de AH die bij mij in de buurt zitten.
Ik vind het een fijne winkel.
Laatst was ik bij de Jumbo in mijn ouders' woonplaats, maar die was een stuk duurder dan de Jumbo in mijn woonplaats. Ligt met een hoop producten dus ook aan de vestiging blijkbaar terwijl andere acties landelijk gelijk zijn.
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
vrijdag 25 oktober 2013 om 15:26
Ik zweer bij de AH. Niet eens zozeer om het assortiment maar vooral om het personeel. Gewoon netjes en niet van die paupers die alleen met elkaar praten en niet eens normaal ABN spreken.
De winkel zelf ziet er ook altijd prima uit, in welke AH ik ook kom. Andere winkels hebben zo'n goedkope uitstraling.
En ik doe vaak mijn boodschappen online bij ze. Ideaal.
Verder ga ik graag naar Eko Plaza. Want zelfs bij de AH is het assortiment niet ruim genoeg suiker- en glutenvrij. Brood haal ik bij de echte bakker.
De winkel zelf ziet er ook altijd prima uit, in welke AH ik ook kom. Andere winkels hebben zo'n goedkope uitstraling.
En ik doe vaak mijn boodschappen online bij ze. Ideaal.
Verder ga ik graag naar Eko Plaza. Want zelfs bij de AH is het assortiment niet ruim genoeg suiker- en glutenvrij. Brood haal ik bij de echte bakker.