Kaarsevet

01-12-2011 12:16 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Shit...mijn nieuwe kandelaar heeft op mijn notenhouten salontafel allemaal kaarsenvet gelekt!



Hoe kan ik dit het beste verwijderen? Ik weet in kleding e.d. met toiletpapier strijken, maar op een tafel? Als ik dit met iets scherps verwijder, krijg ik krassen....Wie heeft er een goed tip??
Gewoon strijken met keukenpapier tussen de strijkbout en de tafel, dat werkt het beste vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Draai met een glas rondjes over het oppervlak tot het vet is verdwenen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 01 december 2011 @ 12:17:

Gewoon strijken met keukenpapier tussen de strijkbout en de tafel, dat werkt het beste vind ik.MAar kijk uit met lak.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
U kunt kaarsvet uit een kleed of van een tafel verwijderen door er met een ijsklontje over te wrijven zodat het hard wordt en gemakkelijk af te schrapen is. Daarna legt u er keukenrol of een keukenhanddoek over om de rest te absorberen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Kaarsvet is lang niet zo lastig te verwijderen als je denkt. Laat het kaarsvet eerst hard worden. Daarna peuter je met je nagels of een lepel zoveel mogelijk weg. Vervolgens leg je er een paar laagjes absorberend (keuken- of vloeipapier) op. Zet hierop een strijkbout (niet te heet). Door de warmte worden de kaarsvetrestanten zacht en geabsorbeerd door het papier, de vlek zou dan weg moeten zijn. Is er toch nog iets van een vlek te zien? Dan nawrijven met een schoon doekje met een beetje wasbenzine of spiritus. Kaarsvet op gladde oppervlakken even verwarmen met een föhn en opdeppen met keukenpapier.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Succes! Komt vast goed.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik haal het van mijn geoliede houten tafel met de krabber die bij de vriezer geleverd zat om aangekoekt ijs zonder schade te verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Aha, bedankt!! Ik ga eerst voorzichtig krabben en daarna met de strijkbout (wordt die ook nog eens gebruikt...
Alle reacties Link kopieren
Mocht voorzichtig krabben nog nodig zijn dan zou ik dat eerst met iets van hout proberen, dan heb je de minste kans op krassen.

Bijvoorbeeld zo'n houten spateltje dat je bij een gourmetstel krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven