kaarten maken.

28-02-2012 18:27 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
hay allemaal,

ben sinds december vorig jaar begonnen met kaarten maken en ze worden steeds mooier. maar mijn inspiratie raakt een beetje op... zijn hier mensen die ook kaarten maken.

dinen die je hier kunt plaatsen:

tips

trucs

foto's

ideetjes

kritiek ( maar niet te hard!)
macaroni-kaarten zijn helemaal de trend van 2012
quote:banaanaap schreef op 28 februari 2012 @ 18:38:

macaroni-kaarten zijn helemaal de trend van 2012??
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik zit net macaroni te eten maar zie er nog geen kaart in (oke beetje flauw). Maar blijven die dingen als ze nog hard zijn wel goed plakken dan aan het kaartje? Helemaal als je bedenkt door welke machines ze allemaal moeten bij de post.
@ tess, dat heb je goed bedacht kreeg gister een kaart van me nichtje van 5, maar ik haalde hem eruit en er zat alleen maar lijm op en de macaroni schepljes in de enveloppe.
Ik doe dit ook wel eens maar dan is het wel werkgerelateerd .

Maar wat voor kaarten maak je, 3 d, piramide kaarten, gebordeurde ( ik weet niet of ik het zo goed schrijf), kralen, pallette kaarten ??

Je kan de ook een paar foto kopie's maken en die vervolgen opbouwen in een 3 d kaart of piramide, is orgineel en je heb nog wat meer knutselwerk.
O ja en dan heb je natuurlijk ook nog de theezakjes kaarten waarmee je alle vormen kan gaan maken, tekening kaarten, plakkaarten , schilderkaarten enz
Wasco kaarten zijn er ook nog.......
@ vogelbekdier, ik maar gewone kaarten met papier maar de meeste zijn 3 D
Waarom probeer je dan niet een piramde kaartjes? Het zelfde idee alleen werk je dan trap gewijs, zoals een piramide. Of zoals ik zei met foto kopieen, eigen gemaakte 3 vanuit een tekening, plaatjes uit tijdschriften enz Of probeer je een van de andere kaarten die ik op noemde ... Heb je wat variatie en kan je ook mee expermineteren.

Van papier, kan je natuurlijk verschillende soorten papier door elkaar gebruiken bij hobby zaken, zijn vaak wel het mooiere papier te vinden.

Of veel verschillende soorten papier in kleine stukjes scheuren zodat je weer een mooi motiief kan maken zodat je het mozaiek idee krijgt.

Of eerst patronen maken op je kaarten en deze invullen met papier. Of stempels er bij gebruiken,verf zoals ecoline.

Wasco op een oude strijkijzer en dan over het papier heen gaan krijg je ook een leuk effect.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar misschien krijg je zo meer ideeen.
Ik ben al jaren verslingerd aan het maken van wenskaarten. Op het moment zijn de scrapkaarten helemaal in. Kijk anders eens op hobbyjournaal.nl
@ Gemini6, waar koop jij al je kaart spullen?
volgens mij is het hier dood...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven