Kat aanhankelijk op badkamer

19-02-2020 16:52 41 berichten
Hoi,
Ik heb al wat zitten googlen, maar kan niet direct iets vinden over t volgende;
Ik heb twee katten, altijd wisselend in hiërarchie (wat normaal is).

1 van mijn katten is sinds ik zwanger ben een stuk aanhankelijker - wat normaal is. Echter slaat ze een beetje door op de badkamer. Zodra ik de badkamer oploop springt ze luid spinnend de w.c op, aandacht zoekend. Ze kijkt mij practisch onder de douche vandaan. Wanneer ik zelf op de w.c zit komt ze ook luidspinnend op schoot (heel gezellig ;). Ze klimt tegen mij op, spinnend en melkend.
In de rest van het huis is ze rustiger, komt ze ook gelijk op schoot maar met ander gedrag op de badkamer.

Iemand enig idee? Het is niet vervelend, maar gewoon bijzonder
Geen idee, maar ik zou de hele dag in de badkamer gaan zitten :D
de aardstralen in je badkamer zijn Feng Shui ofzo :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
19-02-2020 17:00
Geen idee, maar ik zou de hele dag in de badkamer gaan zitten :D
Ik ook :$ Heerlijk, knuffelen met m’n katjes.

Verder geen idee, sorry! Lijkt wel of ze zich daar veiliger voelt dan normaal. Of misschien maakt ze zich zorgen dat je verdrinkt als je doucht. ;-D
¡Apagando las luces!
Haha ja aandoenlijk is het wel! Zit soms zo lang op de wc nu dat mijn benen slapen.
Alle reacties Link kopieren
Onverdeelde aandacht? Alleen jij en kat en geen stoorzenders?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
19-02-2020 17:09
Onverdeelde aandacht? Alleen jij en kat en geen stoorzenders?
Het is altijd alleen ik en mijn kat (die ander loopt gewoon los rond, komt ook in de badkamer wanneer er de ander aan t kroelen is) Verder woont er niemand in huis
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen verstand van katten, maar heb wel 2 peuters. Zie het maar alvast aan wennen dat je niet meer alleen naar de wc kan, ik heb hier ook bijna altijd publiek :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Dat doen die van mij ook;) al ben ik dan niet zwanger. In de huiskamer/slaapkamer zijn ze gewoon "normaal" aanhankelijk, maar als ik naar de badkamer ga is het idd ook op schoot springen als ik op de wc zit, spinnen, harde kopjes geven, op mn schouders/rug kruipen, langs mn benen lopen en kopjes geven. Onder de douche vandaan kijken is me ook niet vreemd. Geen idee waarom ook, vind t wel gezellig en lief;).
Maartje2016 schreef:
19-02-2020 17:15
Ik heb geen verstand van katten, maar heb wel 2 peuters. Zie het maar alvast aan wennen dat je niet meer alleen naar de wc kan, ik heb hier ook bijna altijd publiek :facepalm:
Dit wilde ik ook schrijven. :rofl:
Maartje2016 schreef:
19-02-2020 17:15
Ik heb geen verstand van katten, maar heb wel 2 peuters. Zie het maar alvast aan wennen dat je niet meer alleen naar de wc kan, ik heb hier ook bijna altijd publiek :facepalm:
:proud: Nou dan ben ik vast voorbereid.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat komt ook altijd de badkamer in als ik er sta s' ochtends.
Lief :cat:
Alle reacties Link kopieren
Eén van mijn katten gaat altijd in de douche zitten als ik me sta op te maken. Dan zit ze me constant aan te kijken. Zijn hobbelt ook altijd mee naar de wc (ook midden in de nacht), gaat op de rugleuning van mijn bureaustoel zitten als ik op mijn stoel zit en gaat op mijn puzzel liggen als ik wil gaan puzzelen (en op de krant als mijn vriend de krant wil lezen). En ik geniet daar echt van, vind het heerlijk.

Ik heb wel eens gelezen dat er dieren zijn die sterker op je reageren als je zwanger bent. Het kan best zijn dat ze je in de gaten wil houden om te kijken of alles goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij gaat s nachts liggen tukken op de mat in de badkamer omdat ze de aanloop (van plassend volk) gezellig vindt en meesneakt naar een slaapkamer als ze kans ziet.

Alle reacties Link kopieren
Ze voelt je zwangere hormonen denk ik. Mammmmmmaaaaaa !! daar wil je bij zijn!

Alle reacties Link kopieren
Gebruik je toevallig veel bleek in de badkamer? Katten zijn gek op bleek.
...
Djessy, nee ik gebruik bleek zo nu en dan.

Ik denk toch dat het inderdaad met de hormonen te maken heeft, waarom het dan op de badkamer meer toeneemt zal dan maar een bijzonder raadsel blijven. Grappig te lezen dat meerdere katten dat doen.
Dat ze sterk reageren op hormonen wist ik al wel, dat zie ik al een poosje bij haar terug. Ach, ik klaag niet.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die t raar vind dat de katten in de badkamer lopen?
Alle reacties Link kopieren
cloudwalker schreef:
19-02-2020 18:39
Ben ik de enige die t raar vind dat de katten in de badkamer lopen?
Ja
Alle reacties Link kopieren
cloudwalker schreef:
19-02-2020 18:39
Ben ik de enige die t raar vind dat de katten in de badkamer lopen?
Ja.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Same here (al ben ik niet zwanger)
cloudwalker schreef:
19-02-2020 18:39
Ben ik de enige die t raar vind dat de katten in de badkamer lopen?
Yep. Vast geen katten thuis?
Mijn katten gingen ook altijd mee naar de wc. Als ik ging douchen zaten ze op de badrand achter het gordijn. Dan zag ik alleen schimmen zitten. Heel grappig. En na het douchen vonden ze het leuk om in het natte bad te zitten.
cloudwalker schreef:
19-02-2020 18:39
Ben ik de enige die t raar vind dat de katten in de badkamer lopen?
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Qiyara schreef:
19-02-2020 18:44
Yep. Vast geen katten thuis?
3 stuks! Maar ze komen absoluut niet in de badkamer! Ook niet op de slaapkamers trouwens...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven