kat begint aan 2de jeugd?

06-07-2011 15:37 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn lieve kat van 18 jaar oud is recent weer thuisgekomen. Ivm onze emigratie heeft hij 5 maanden bij een vriendin gewoond. Nu dus eindelijk weer bij ons.

Het gaat heel goed, de vliegreis ging zonder problemen, hij eet en drinkt normaal, ziet er goed uit.

Maar nu iets geks...

Kat heeft nooit gesnapt hoe hij moet klimmen, is in NL nooit ergens in geklommen, kwam de tuin niet uit omdat hij dan over een schutting zou moeten klimmen. Kat heeft al jaren niets meer gevangen, geen vogeltje niets. Lag eigenlijk vooral te slapen en had geen interesse in vogeltjes oid.

Maar nu, 2 weken geleden was hij in de voortuin, wij dachten namelijk daar kan hij niet uit. Staat namelijk een schutting omheen en een heg (in het midden van de heg zit ook een hek, dus doorheen is geen optie). Kat is dus wel over de schutting geklommen en is 5 uur zoek geweest. Uiteindelijk wel zelf thuisgekomen gelukkig.

Vandaag heeft hij een vogel gevangen, geen kleintje, nee een ekster!!! Geen flauw idee hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen maar hij leek er erg mee in zijn sas. Nu ligt hij steeds te loeren in het gras.... Het lijkt wel alsof er een andere kat in hem ontwaakt is..

Iemand hier ervaring mee, bejaarde kat die ineens aan 2de jeugd begint. Moet ik me hier zorgen over maken? Of is hij gewoon blij en gelukkig?

Floortje
Hij lijkt mij heel gezond als ik het zo lees. Zeker als hij dat op die leeftijd nog kan doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
geen verstand van katten

maar hoe is het met je zwangerschap????
Mijn kat is ook net 18 jaar geworden, maar hij heeft er de kracht niet meer voor hoor. Hij doet wat hij het beste kan: slapen! Voor klimmen heeft hij geen puf mee, vogels boeien hem niet en muizen vangen doet hij echt niet. Hij is wel heel lief hoor, die ouwe sok.

Dus ik zou zeggen: geniet maar van die 2e jeugd, kan geen kwaad. Hij geniet er duidelijk ook van.
Elodita zwangerschap gaat erg goed. Ruime 16 weken nu en een duidelijk zichtbare buik! Baarmoeder staat wel wat hoog navel-2 maar de metingen op de echo zijn niet super afwijkend, loopt ietsje voor maar dat zijn vooral de benen. Manlief en ik zijn allebei lang dus dat zal het wel zijn. Ik voel me verder echt prima, nee ik mag niet klagen.

kroepoek. Verder slaapt hij ook alleen maar hoor! Lief is hij ook, echt een knuffelbeest!
Die vriendin hè, die op je kat gepast heeft. Zou die, eh... misschien je kat eh.. niet zo goed verzorgd hebben als je gehoopt had.

En is oude kat gestorven en heeft vriendin in paniek een nieuwe aangeschaft die sprekend op de ouwe lijkt.

Maar die, zeg maar 12 jaar jonger is.

Of zo.....
quote:morrigana schreef op 06 juli 2011 @ 16:00:

Die vriendin hè, die op je kat gepast heeft. Zou die, eh... misschien je kat eh.. niet zo goed verzorgd hebben als je gehoopt had.

En is oude kat gestorven en heeft vriendin in paniek een nieuwe aangeschaft die sprekend op de ouwe lijkt.

Of zo.....
quote:morrigana schreef op 06 juli 2011 @ 16:00:

Of zo.....

Of ze heeft hem te weinig eten gegeven waardoor hij zichzelf noodgedwongen heeft aangeleerd om te klimmen en vogels te vangen
Het lijkt me niet dat je je hier zorgen over moet maken. Misschien hebben ze meer met het beestje gespeeld zodat ie wat actiever werd, of heeft ie ander voer gehad, waar hij het goed op doet. Het lijkt me alleen maar een heel goed teken.
Andere samenstelling van het (buitenlandse) kattenvoer?
"quote: morrigana schreef op 06 juli 2011 @ 16:00 :

Of zo....."

Ik dacht precies hetzelfde !
Common sense is not so common.
Voltaire
Perel, hij heeft exact hetzelfde voer dus dat kan het niet zijn.

Happygirl, geloof niet dat ze extra met hem gespeelt hebben. Hij is daar niet buiten geweest (bovenwoning) dus misschien is hij gewoon extra blij weer naar buiten te kunnen? Voer is ook daar hetzelfde geweest.

Morrigana, hihi nee kat is hetzelfde. Hij is gechipt dus dat kan het niet wezen

Pruttel geloof dat ze vooral overbezorgd waren dus neem aan dat hij goed te eten heeft gehad
Een opleving?

Ik had zo'n kat die op die leeftijd nog extreem actief was. Hij rende regelmatig het huis rond. Leek dan wel 2 ipv 18. En ineens was het over en was 'ie niet meer dan een zielig hoopje oude kat. (sorry :()
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik weet niet waarnaartoe jullie zijn geëmigreerd, maar wat ik wel eens heb gehoord is dat oudere mensen die wat stijver zijn en wat moelijker bewegen in het nederlandse klimaat, koud en vochtig vaak, in landen waar de temperatuur aangenaam is, en waar de lucht droger is, zich een stuk prettiger voelen en makkelijker uit de voeten kunnen.

Misschien is dat met jouw oudje ook wel het geval.
Klinkt als een happy cat, fijn dat je er nog een tijd plezier van/mee kunt hebben!!!
goed te horen Floor!

ga zo door, straks 20 weken echo, ook weer even spannend maar met name leuk!
Perel, we zijn naar scandinavie verhuist. Wel droger hier en nu ook warmer alleen in de winter natuurlijk niet.

Droomz ook als zielig oud hoopje zullen wij nog heel veel van hem houden hoor!

Elodita, 20 weken echo doen ze hier niet, maar dan wel weer met 18 weken. Dus over 2 weken al! Alleen is dat ook gelijk mijn termijn echo (ja andere protocollen hier) dus ik hoop dat we eruit komen qua termijn. Ik wil namelijk niet een week vooruit gezet worden want dat klopt echt niet qua cyclus en eerdere echo's! Ga dus maar eigenwijze verloskundige uithangen vrees ik...
ze meten vast het cerebellum om de termijn op vast te stellen, die is erg betrouwbaar tot laat in de zwangerschap

ik zou de Scandinavische gezondheidszorg zeker wel vertrouwen! daar komt altijd veel en goed onderzoek vandaan, dus stel jezelf niet al te eigenwijs op....
Elodita, hihi nee hoor dat zal ik niet doen. Tot op heden lukt het prima om me over te geven aan de zorg hier.

Maar ehm die termijnberekening gaat dus niet van het cerebellum uit, dat dacht ik namelijk eerst ook. Nee ze meten BPD, AC, HC en FL en dan daar het gemiddelde van... En dan kom ik dus wel 1 week verder uit.....

Ach we zien het wel!
Wat heerlijk voor je kat! Misschien is het de frisse berglucht wel .
Toen ik de titel van je op las dacht ik gelijk oh oh, klinkt als overactieve schildklier. Ik heb ook zo'n oud wijf rondlopen hier en zij speelt als een kitten af en toe. Maar zij heeft een vrij ernstige schildklierafwijking. Weegt ook nog maar 2 kilo. Valt jouw kat ook af? Als hij echt gewicht verliest moet je dit toch in je achterhoofd houden.

Het is met een bloedtestje zo vast te stellen of poes daar last van heeft of niet.

Verder, geniet er vooral van! En van alle prooi ....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven