Kat blijft op zelfde plek plassen:(

28-11-2013 09:09 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie kan mij helpen.

Sinds mijn kat een ongelukje in de hal heeft gehad blijft hij deze plek gebruiken als wc. Ik moet elke dag de plek schoonmaken en heb al diverse dingen geprobeerd het op te lossen.

Het is volgens mij de geur die er blijft hangen en die de kat doet denken dat hij daar mag en kan plassen. ondertussen de hoek al schoongemaakt met azijn, glassex, peper gestrooid, kaneel gestrooid en heb aluminiumfolie weg gelegd maar niks helpt. Hebben jullie een idee wt ik kan gebruiken of kan strooien om de geur met succes te verwijderen.
Als het in de hal is, kun je zijn voerbak dan niet een tijdje op die plek zietten?

Geen kat gaat naast zijn voerbak plassen.

Bij deze tip heb je wel een kans dat je probleem zich verplaatst.
Ik lees mee,hier hetzelfde probleem!
Bij mij hielp het om citroensap op de plek te strooien. En om als hij aanstalten maakte die plek te gebruiken hem weg te jagen.
Is kat wel geholpen? Mijne deed dat ook in z'n jonge, ongecastreerde jaren.
Biotex groen kan je eens proberen. Dat heeft bij ons gewerkt.
Goed schoonmaken die plek en dan cat away sprayen ( te koop dieren winkel) Of voerbak plaatsen, katten plassen inderdaad niet naast hun eten!

Succes!
Ha dames, nog wat extra informatie. Hij is vorig jaar al geholpen en doet het verder ook nergens anders. Heb eten al verhuist naar die plek en toch blijft hij er plassen (smerig zou je zeggen maar hij vind het blijkbaar prima). Citroensap durf ik niet te spuiten omdat dat denk ik de vloer uitbijt.
Ben je al bij de dierenarts geweest? Mijn kater deed het ook een tijdje. Hij bleek last van zijn blaas te hebben en na verder onderzoek ook iets met zijn hart.

Het zou kunnen zijn dat hij probeert je te vertellen...

En anders, kan de kattenbak niet daar staan?
Kun je geen kattenbak kwijt op die plek?
Normaal moet het weg zijn als je het goed schoongemaakt hebt.

Verder kun je proberen zijn eet/drink bak daar neer te zetten of wat anders wat hem 'lief 'is, maar niet zijn kattenbak om zijn behoefte te doen, dan gaaat ie het juist daar doen.

Als er iets staat wat hem lief is, zal hij daar zijn behoefte niet meer doen probeer dat maar eens.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
zet een kattenmand op die plek. dat is wat hier helpt op het moment.

en je kan ook 2 kattenbakken neerzetten, eentje boven en een beneden.
Cat away spray halen dus.
Voerbakje op die plek zetten. Katten houden van de geur van schoonmaakmiddelen, daar plassen ze zo weer over heen.
Met de pepermolen over de plek heen
Je moet spul gebruiken met de juiste enzymen om de geur af te breken. Een kat heeft een veel sterker reukvermogen dan jij en ruikt dus gewoon nog dat hij daar geplast heeft. En doet het dan weer op die plek.

Het spul dat annapalona noemt kan helpen, net als ecodor of groene zeep of biotex of soda. Als het opgedroogd is, de plek sprayen met een alcoholoplossing.
De belangrijkste reden voor een kat om naast de bak te gaan plassen is een medisch probleem! Dus controle van de urine zou ik echt even doen anders is het letterlijk dweilen met de kraan open.

Plasplekken moet je schoonmaken met een enzymatisch schoonmaakmiddel (Ecodor, Urine Off) anders blijft je kat het ruiken en dat is dan genoeg prikkel om weer op die plek te plassen.

Als er geen medische reden is om naast de bak te plassen, dan is het meestal dat de kat iets niet goed vindt aan de kattenbak, zoals te weinig bakken, te vieze bakken, vervelend kattengrit of andere katten die hem hinderen op de bak te gaan.
Is er iets gebeurt bij de kattenbak? Dat je stofzuiger erlangs ging dat ie erop zat? Onze kater is daar vroeger zo van geschrokken dat hij pas weer op de bak ging toen we hem verplaatst hebben.
schoonmaken en er iets anders neerzetten..misschien tijdelijk een plant of box of wat dan ook.. hielp hier wel
Dank dames, ik ga straks iets van cat off halen bij de dierenwinkel.

Zover ik kan nagaan is er niets schokkends gebeurt, thuissituatie is ook verder niet veranderd en los van die plek in de gang doet hij het nergens anders. Ik heb het idee dat hij geprikkeld wordt door de geur die er blijft hangen en daardoor denk, 'oja hier kan ik plassen want heb ik al eerder gedaan'. Ben paar weken geleden ook bij de dierenarts geweest maar urine was ook schoon en kattenbak wordt netjes elke dag uitgeschept en wekelijks volledig schoongemaakt. Hopelijk gaat de spray helpen maar dank voor het meedenken en overige tips blijven welkom natuurlijk.
Ik heb laatst gehoord van een medewerker uit een dierenwinkel dat katten juist gek zijn op citroengeur of andere lekkere schoonmaakmiddelen en dus lekker door blijven piesen. Hij gaf als tip om de plek met biotex schoon te maken. En peper strooien wil ook wel eens helpen meende hij. Het schijnt te helpen !
Misschien moet je eerst jezelf tegen komen, voordat je het kunt zijn
Als eerste plas inleveren bij de dierenarts. Om te kijken of hij geen blaasontsteking of iets dergelijks heeft.

Plek schoonmaken met Biotex groen dit breekt urine geur af. Er zijn nog meer speciale schoonmaakmiddelen maar Biotex groen kan je zo kopen bij bijna elke supermarkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven