Kat braken/diarree

10-07-2012 11:07 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds eergisteravond is mijn kat begonnen met braken, dat heeft hij zo'n 7 keer gedaan, zat veel haar en voer in. Veder geen bloed.

Dat hield na 1 avond op, alleen is er diarree/zachte ontlasting voor in de plaats gekomen.

Hij poept ook ipv op zijn bak, in de badkuip.

Veder eet en drinkt hij goed, maakt een gezonde speelse indruk, is alleen iets aanhankelijker.

Nu hebben wij even een hond in huis gehad, om te kijken hoe mijn kat er op reageert, (niet goed) en vanaf dat moment is het begonnen, we dachten dus eerst aan stress. Maar ook heeft hij sinds vorige week andere brokken. En gaat hij sinds vorige week weer naar buiten.

Ik zit er sowieso aan te denken de dierenarts te bellen, maar wil graag ervaringen/meningen van anderen horen!
Nu een afspraak maken bij de dierenarts, mijn glazen bol is stuk, dus ik zou nu maar advies aan de dierenarts vragen.
Beter bel je de DA, het zou een gedeelte stress kunnen zijn van alle veranderingen, nieuw voer moeten de meeste katten sowieso aan wennen.

Maar verder is de enige die weet of er iets mis de DA.

Sterkte ermee iig.
quote:lovelycomplex schreef op 10 juli 2012 @ 11:07:

Hallo,

Sinds eergisteravond is mijn kat begonnen met braken, dat heeft hij zo'n 7 keer gedaan, zat veel haar en voer in. Veder geen bloed.

Dat hield na 1 avond op, alleen is er diarree/zachte ontlasting voor in de plaats gekomen.

Hij poept ook ipv op zijn bak, in de badkuip.

Veder eet en drinkt hij goed, maakt een gezonde speelse indruk, is alleen iets aanhankelijker.

Nu hebben wij even een hond in huis gehad, om te kijken hoe mijn kat er op reageert, (niet goed) en vanaf dat moment is het begonnen, we dachten dus eerst aan stress. Maar ook heeft hij sinds vorige week andere brokken. En gaat hij sinds vorige week weer naar buiten.

Ik zit er sowieso aan te denken de dierenarts te bellen, maar wil graag ervaringen/meningen van anderen horen!7 keer! ehm..
Heb je al gebeld?
Hij had net veel bloed bij de ontlasting, dus ben ik naar de dierenarts gesjeest.

Gelukkig blijkt er niet veel aan de hand te zijn. hij heeft een pasta meegekregen zodat zijn darmen weer rustig worden.

Die heeft hij net onder veel gekrab (auw!) gekregen.

Maar een hele opluchting, ik begon toch wel een klein beetje paniekerig te worden toen ik het bloed zag.

Arm beestje, hopelijk gaat het snel weer beter met hem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven