kat doet vreemd
zondag 2 oktober 2011 om 11:48
Ik heb een kat van 10 jaar oud. Gisteren is ze naar buiten geweest en kwam een paar uur later nogal 'verdwaasd' terug. In eerste instantie dacht ik dat ze misschien ergens heel erg van geschrokken was, maar ze bleef 'vreemd' doen. Ze eet en drinkt wel goed, daarom heb ik nog geen dierenarts ingeschakeld, maar ze spint niet meer, dat doet ze altijd zodra je haar aanhaalt, maar nu piept ze meer een beetje. We kunnen haar wel gewoon oppakken, dus heb verder ook niet het idee dat ze pijn heeft, maar ze loopt heel sloom, spint niet, speelt niet, komt niet bij je zitten. Al met al vreemd gedrag voor haar. Mijn vriend denkt dat ze van de schutting is gevallen en misschien niet goed terecht is gekomen en misschien een hersenschudding ofzo heeft. Zou dit kunnen? Heeft iemand hier ervaring mee?
zondag 2 oktober 2011 om 12:11
Bedankt voor jullie reacties. Ze haalt wel gewoon adem zonder rare geluiden. Verder reageert ze wel als ik bijv een elastiek door de kamer schiet, ze rent er alleen niet achteraan zoals ze normaal zou doen, maar kijkt het alleen na. Ze slaapt wel veel. Misschien moet ik idd morgen toch maar even langs de dierenarts gaan. Ik ben wel blij dat ze iig gewoon eet en drinkt.
zondag 2 oktober 2011 om 12:14
zondag 2 oktober 2011 om 12:17
zondag 2 oktober 2011 om 12:18
Ja, dat zou zeker kunnen dat ze ergens vanaf gevallen is of misschien toch geraakt door een auto.
Eén van mijn katten is het vorig jaar gelukt om uit een doucheraam (met een openingsruimte van nog geen 10 cm) van twee hoog naar beneden te vallen. Snap nog steeds niet hoe die dikkerd dat voor elkaar heeft gekregen. Zelfde symptomen als jouw kat nu. Omdat ik wist wat er was gebeurd, ben ik zelf wel naar de dierenarts gegaan, maar niets aan de hand. Behalve rust.
Sterkte want kan me voorstellen dat je je zorgen maakt
Eén van mijn katten is het vorig jaar gelukt om uit een doucheraam (met een openingsruimte van nog geen 10 cm) van twee hoog naar beneden te vallen. Snap nog steeds niet hoe die dikkerd dat voor elkaar heeft gekregen. Zelfde symptomen als jouw kat nu. Omdat ik wist wat er was gebeurd, ben ik zelf wel naar de dierenarts gegaan, maar niets aan de hand. Behalve rust.
Sterkte want kan me voorstellen dat je je zorgen maakt
zondag 2 oktober 2011 om 12:40
maandag 3 oktober 2011 om 09:44
Ik kom net bij de dierenarts vandaan en het was zo iets anders dan ik dacht! Mijn kat heeft keelontsteking en daarbij 40 gr koorts, vandaar dat ze zo sloom en vaag is. Ze heeft een pijnstil injectie en een antibiotica injectie gekregen en ik heb antibiotica tabletten mee gekregen en als het goed is moet ze er nu heel snel vanaf zijn. Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties en het meedenken!!
maandag 3 oktober 2011 om 13:41
quote:denona12 schreef op 03 oktober 2011 @ 09:44:
Ik kom net bij de dierenarts vandaan en het was zo iets anders dan ik dacht! Mijn kat heeft keelontsteking en daarbij 40 gr koorts, vandaar dat ze zo sloom en vaag is. Ze heeft een pijnstil injectie en een antibiotica injectie gekregen en ik heb antibiotica tabletten mee gekregen en als het goed is moet ze er nu heel snel vanaf zijn. Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties en het meedenken!!
Gelukkig is het "maar" een keelontsteking.
Mijn, inmiddels overleden, kat had dat ook. Het eerste wat de DA vroeg was: "Hij praat zeker veel?"
Dat deed hij idd, daardoor hoorde we dat het niet goed was, met zijn bekje open zonder geluid.
Gelukkig is het "maar" een keelontsteking.
Mijn, inmiddels overleden, kat had dat ook. Het eerste wat de DA vroeg was: "Hij praat zeker veel?"
Dat deed hij idd, daardoor hoorde we dat het niet goed was, met zijn bekje open zonder geluid.
“Don’t look back – you’re not going that way.”