Kat eet plant op... Help
dinsdag 22 februari 2011 om 18:26
Hoi
Kort gezegt: mijn kat eet mijn plant op en begin ervan te balen! Je gaat het nu echt zien aan de plant. Wie weet wat ik hieraan kan doen. Ik schijn namelijk niet zoveel indruk meer te maken als ik boos ben en als ik opsta en er naar toe ga schiet ze even weg om vervolgens een minuut later weer te gaan knabbelen!
dus wie weet een oplossing.
groetjes Adios
Kort gezegt: mijn kat eet mijn plant op en begin ervan te balen! Je gaat het nu echt zien aan de plant. Wie weet wat ik hieraan kan doen. Ik schijn namelijk niet zoveel indruk meer te maken als ik boos ben en als ik opsta en er naar toe ga schiet ze even weg om vervolgens een minuut later weer te gaan knabbelen!
dus wie weet een oplossing.
groetjes Adios
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
dinsdag 22 februari 2011 om 18:32
Nou, ik heb geen planten die er aantrekkelijk uitzien voor katten, dus geen geritsel en veel blaadjes. Wij hebben dat soort planten op de gang moeten zetten....
Bossen bloemen werden ook omver gemept.
Ook als we katten gras neer zetten, dan gaan ze liever aan de planten vreten.
Nu heb ik 2 kleine planten, daar blijven ze redelijk vanaf... Maar er zitten al knaag gaatjes in een paar bladen...
Dus uitproberen...
Bossen bloemen werden ook omver gemept.
Ook als we katten gras neer zetten, dan gaan ze liever aan de planten vreten.
Nu heb ik 2 kleine planten, daar blijven ze redelijk vanaf... Maar er zitten al knaag gaatjes in een paar bladen...
Dus uitproberen...
dinsdag 22 februari 2011 om 18:32
dinsdag 22 februari 2011 om 18:34
Afleren is helaas zinloos, want hij moet dit doen, omdat hij gras nodig heeft om zijn maag te irriteren, zodat hij kan overgeven en dus zijn haarbal kwijt kan. Verbieden/straffen is dus geen goed idee.
Zet de plant dus weg waar hij niet bij kan en koop kattengras voor hem, zoals mijn voorgangers ook zeggen.
Zet de plant dus weg waar hij niet bij kan en koop kattengras voor hem, zoals mijn voorgangers ook zeggen.
dinsdag 22 februari 2011 om 18:41
quote:adios schreef op 22 februari 2011 @ 18:26:
als ik opsta en er naar toe ga schiet ze even weg om vervolgens een minuut later weer te gaan knabbelen!
Dan heb je nog mazzel, die van mij is binnen 10 seconden al weer bezig.
Katten zijn niet op te voeden wat dit soort dingen betreft.
Mijn oplossing is geen planten meer (of vazen met bloemen, want dat is nog leuker )
als ik opsta en er naar toe ga schiet ze even weg om vervolgens een minuut later weer te gaan knabbelen!
Mijn oplossing is geen planten meer (of vazen met bloemen, want dat is nog leuker )
dinsdag 22 februari 2011 om 18:42
quote:ika35 schreef op 22 februari 2011 @ 18:41:
[...]
Mijn oplossing is geen planten meer (of vazen met bloemen, want dat is nog leuker )Let dan wel op dat je kat zijn haarballen wel goed blijft uitkotsen of geef hem haarbalpasta.
[...]
Mijn oplossing is geen planten meer (of vazen met bloemen, want dat is nog leuker )Let dan wel op dat je kat zijn haarballen wel goed blijft uitkotsen of geef hem haarbalpasta.
dinsdag 22 februari 2011 om 19:26
Die van mij blijft gewoon overal aan krabben wat ik ook doe, behalve dan natuurlijk aan haar krabpaal. Ik heb het opgegeven om haar dat af te leren. Ze lijkt 't soms ook wel te doen om aandacht te krijgen, terwijl ze al zat aandacht krijgt...
Ik weet wel dat ze in de dierenwinkel een middeltje hebben dat je op je meubels kunt spuiten. Die geur vinden ze niet lekker en ze schijnen dan niet meer te krabben. Nu weet ik niet of je dat middel ook op de plant zou kunnen spuiten... en of de kat dat spul wel binnen mag krijgen als ze alsnog aan de plant gaat knabbelen.
Ik weet wel dat ze in de dierenwinkel een middeltje hebben dat je op je meubels kunt spuiten. Die geur vinden ze niet lekker en ze schijnen dan niet meer te krabben. Nu weet ik niet of je dat middel ook op de plant zou kunnen spuiten... en of de kat dat spul wel binnen mag krijgen als ze alsnog aan de plant gaat knabbelen.
wat je water geeft, groeit
dinsdag 22 februari 2011 om 19:36
quote:chocokat schreef op 22 februari 2011 @ 19:26:
Die van mij blijft gewoon overal aan krabben wat ik ook doe, behalve dan natuurlijk aan haar krabpaal. Ik heb het opgegeven om haar dat af te leren. Ze lijkt 't soms ook wel te doen om aandacht te krijgen, terwijl ze al zat aandacht krijgt...
Nee het is geen aandacht vragen, maar het kan wel verveling zijn of markeergedrag.
Geen goed idee, want dat spul kunnen ze beter niet binnenkrijgen.
Nee het is geen aandacht vragen, maar het kan wel verveling zijn of markeergedrag.
Geen goed idee, want dat spul kunnen ze beter niet binnenkrijgen.
dinsdag 22 februari 2011 om 19:45
dinsdag 22 februari 2011 om 20:01
Hoi
kattegras....check!!!
Ik ga het morgen meteen kopen. wat voor plant het is weet ik eigenlijk niet, dus of hetgiftig is weet ik ook niet. Maar waarschijnlijk niet want anders had ze allang iets gehad!
bedankt voor de tips!
groetjes
kattegras....check!!!
Ik ga het morgen meteen kopen. wat voor plant het is weet ik eigenlijk niet, dus of hetgiftig is weet ik ook niet. Maar waarschijnlijk niet want anders had ze allang iets gehad!
bedankt voor de tips!
groetjes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
woensdag 23 februari 2011 om 10:58
zo kattegras is gekocht. Ze hadden alleen een doosje die nog moest kiemen/groeien. Moet nog even geduld hebben dus. Kan pas gebruikt worden als het 7-10 cm hoog is en geen idee hoe lang dat gaat duren. Meestal schiet kiemgroente enz de grond uit dus ik denk dit ook wel!
groetjes
groetjes
woensdag 23 februari 2011 om 13:10
wij hebben alle planten maar weg gedaan.. was niets meer mee te beginnen met dat geknaag van onze katten. 1 plant bewaard, die had van die lange sprieten die we hebben geknipt in de hoop dat hij in de slaapkamer weer rustig begint te groeien.. zal toch ook kattengras kopen, wie weet kunnen er daarna weer planten in de vensterbank..
woensdag 23 februari 2011 om 15:20
Van de drie potten met planten die ik in huis heb willen ze steevast aan eentje knagen, die heeft van die mooie lange harde sprieten, de rest vinden ze niet interessant. Die ene plant staat dus ook boven op de kast (en nog proberen ze er bij te komen).
Kattengras vinden ze helemaal geweldig. En als je het in een pot met potgrond zet dan gaan ze nog eens heel lang mee ook (regelmatig wat water geven).
Enige nadeel dat ze dan midden in de pot gaan zitten en alles plat drukken...
Kattengras vinden ze helemaal geweldig. En als je het in een pot met potgrond zet dan gaan ze nog eens heel lang mee ook (regelmatig wat water geven).
Enige nadeel dat ze dan midden in de pot gaan zitten en alles plat drukken...