Kat ineens kaal plekje

30-01-2018 21:55 9 berichten
Zit ik net lekker de kat (bijna 2jr) over z'n buik te kriebelen terwijl hij op schoot ligt, voel ik ineens een ander plekje.. een stukje kaal. Cm bij een cm ongeveer, op z'n borst, beetje aan de zijkant.

Afbeelding

Zondag heb ik hem nog gekamd, toen was er niks aan de hand. Gisteren is me ook niets opgevallen.
Hij is qua gedrag niet anders, rent en vliegt heen en weer, speelt lekker, miauwt af en toe eens en ploft dan lekker op schoot om knorrend in slaap te vallen.
Eten en drinken doet ie ook goed.

Wel is hij nogal 'lomp' (liefdevol bedoeld hoor ;) ), komt dan aanrennen en vliegt over de bank op de tafel en vergeet aan het eind van de tafel te remmen zeg maar. Dus hij is qua spelen best ruig.
Zal hij ergens aan zijn blijven hangen? Ik ben vandaag overdag niet thuis geweest dus weet niet wat hij de hele dag gedaan heeft. Kan in de slaapkamer, kinderkamers en de woonkamer de hele dag.

Moet ik hiermee naar de dierenarts morgen? Als ik aan de plek voel reageert hij niet eens, pijn lijkt hij in ieder geval niet te hebben..
Ik zou de DA morgen eens bellen, en overleggen wat die ervan zegt.
Hij krabt of bijt er ook niet aan?
Nee hij zit er totaal niet aan. Heeft net 2 uur op schoot liggen dutten voor ik er achter kwam. Ik kan er ook aan zitten zonder ook maar enige reactie..
Alle reacties Link kopieren
Het ziet r een beetje uit als een kaal plekje dat mijn kat ook gehad heeft. Kwam door overmatig wassen, misschien door jeuk of stress. We hebben toen bij de DA een zalfje en uiteindelijk pilletjes gehad en uiteindelijk was het over en heeft hij er daarna ook geen meer gehad.
Peach0909 schreef:
30-01-2018 22:05
Het ziet r een beetje uit als een kaal plekje dat mijn kat ook gehad heeft. Kwam door overmatig wassen, misschien door jeuk of stress. We hebben toen bij de DA een zalfje en uiteindelijk pilletjes gehad en uiteindelijk was het over en heeft hij er daarna ook geen meer gehad.
Wassen doet hij altijd wel veel ja.. zaten er pas nog over te geinen, dat hij na ieder hapje eten altijd een uitgebreide poetsbeurt doet ;-) morgen in ieder geval even de DA bellen!
Mijn poes had kale plekjes omdat ze allergisch reageert op vlooien. Zij gaat elke dag buiten. We hadden haar product gegeven dat niet goed werkte volgens de dierenarts.
Een van mijn katten had op een gegeven moment een hele kale buik omdat ie zich overmatig waste. Na een ander soort vlooienpipet ging dat weer over trouwens. Maar daar zat nog wel een soort licht dons van haartjes overheen, dat zie ik op jouw foto niet.
Als je de dierenarts belt krijg je waarschijnlijk gewoon het verzoek om langs te komen. Ik persoonlijk zou het nog een paar dagen aankijken, zeker omdat zijn gedrag verder gewoon okee is.
Mijn andere kat komt soms thuis met flinke schrammen en halen overal - raakt blijkbaar nogal eens in gevechten verzeild - en dat kijk ik ook altijd aan, houd het wel goed in de gaten dat het niet gaat ontsteken etc. Is tot nog toe altijd vanzelf over gegaan. Ik zeg niet dat het zoiets kan zijn natuurlijk, maar meer om aan te geven dat je niet altijd direct naar de dierenarts hoeft te hollen.
Nothing happens for a reason
Dat is ook zo Juliet. 't Is onze eerste kat dus ik ben nogal snel van het 'zorgen maken'. Maar ik merk verder inderdaad niets aan hem. Ligt lekker naast me te knorren.

Hij verhaart wel een beetje, misschien dat dat irriteert?

Nou ik kijk het inderdaad nog wel even aan dan. Fijn, die tips :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven