Kat is snachts een draak!

20-07-2012 16:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds een jaar een ontzettend lieve lapjeskat,ze is aanhankelijk en gaat overdag ook veel naar buiten( we wonen 2 hoog maar doen deur voor haar open).

Maar de laatste tijd is ze snachts echt een draak,normaal slaapt ze heerlijk aan ons voeteneind en worden we niet wakker van haar maar de laatste week os het elke nacht raak; rond 3 uur begint ze aan het behang te krabben,zet ze haar nageltjes in onze benen en springt ze over het bed. Opsluiten in de zitkamer heeft weinig zin,ze ramt dan keihard tegen de deur waardoor je ook wakker wordt en ze heeft van de week zelfs poepjes gedaan in de plantenbak, eten heeft ze ook nog genoeg dus dat is ook niet het probleem....negeren helpt ook niet want ze gaat maar door,zo erg dat mijn vriend nu soms bij haar gaat liggen in de zitkamer op de bank zodat ik rustig door kan slapen achter dichte slaapkamerdeur,heb haar van de week ook middenin de nacht buiten gezet met haar bak brokjes maar dit is toch niet de oplossing om elke nacht te doen en savonds al buiten zetten vind ik wel erg lang...

Ik ben 33 weken zwanger,zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?Dat ze toch een soort verandering aan voelt komen of is dat heel gek?!

Zijn er hier mensen met tips hoe we de nachten beter door kunnen komen?Ik heb m'n nachtrust echt hard nodig momenteel en straks met een kleintje kan je dit ook niet gebruiken natuurlijk!

Haar wegdoen is geen optie,ze hoort bij ons en we zijn buiten dit gedrag zo dol op haar!

Ze is trouwens gesteriliseerd dus krolsheid kan het denk ik niet zijn..?
In een bench in de kelder of schuur geen optie?
Helaas,bovenhuis met alles op 1 etage en denk dat ze dan helemaal gek wordt en we de nachtrust volledig kunnen shaken...
Ik heb ook een kat die snachst een draak is, hij kan zelf de deuren opendoen, maar niet de mijne want heb de klink omhoog gezet.

Dus dat is de hele nachts krabben en miauwen...

resultaat is nu dat ik hem elke nacht buiten zet.
Dan pleurde ik ze een paar dagen in de auto beneden op de parkeerplaats.

Zou er keigek van worden.

Heb zelf 3 katten,en die hebben ook wel eens nukken,maar ik heb gelukkig nooit dit gedrag gehad.

Succes.

En ik geloof niet in dat ze veranderingen aan voelen komen,hoewel er natuurlijk wel meubels verschoven(voor box ofzo) zullen worden en deuren dicht gaan(babykamer) waar ze eerst wel mocht komen,dus er is wel onrust in huis zeg maar.
[quote]pearle schreef op 20 juli 2012 @ 16:39:

Ik heb ook een kat die snachst een draak is, hij kan zelf de deuren opendoen, maar niet de mijne want heb de klink omhoog gezet.

Dus dat is de hele nachts krabben en miauwen...

resultaat is nu dat ik hem elke nacht buiten zet.[/quote]

Leuk voor je buren,een schijtende kat snachts in hun tuin?
toen mijn kat dat ineens ging doen ging ik haar overdag wakker houden, nu slaapt ze 's avonds weer
Afgezien van je zwangerschap, zijn er dingen veranderd in huis, in gewoontes, in de kattenbak? Het is apart dat ze in de plantenbak heeft gepoept. Plast ze wel op de bak?
Het klinkt alsof poes een beetje last heeft van stress.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
"poepjes in de plantenbak"? Dikke stront bedoel je??
Volkomen normaal gedrag. Naar buiten dat beest. Hij wil gewoon jagen. Daar is niks zieligs aan.
Als ze haar ontlasting in de plantenbak doet,zou ik eerst naar dierenarts gaan om iets medisch uit te sluiten. Katten doen niet zomaar hun behoefte buiten de kattenbak!

Katten zijn nachtdieren. Spelen jullie overdag genoeg met haar? misschien een speelkameraadje erbij nemen?
Als dit vanuit het niets zomaar gebeurt lijkt het me dat er iets aan de hand is. Je zou een kattendeskundige om hulp kunnen vragen. De kat iedere nacht buiten "pleuren" lijkt me niet de beste oplossing.
Ik had ook z' on kat, horendol werd ik ervan.
Mijn kat mauwde altijd heel veel en heel hard 'snachts. Terwijl hij genoeg te eten, te drinken en te spelen had.

Negeren is de beste manier. Even doorzetten en niet in nacht 3 ineens wel aandacht geven, want dan kan je weer van voor af aan beginnen. Na 1,5 week uit laten mauwen en niet reageren was het over.
Niets zinnigs te melden maar hier is een vertaling voor kattentaal.

http://www.youtube.com/watch?v=u_vlbexyGr0
Onze kat was een tijdje terug opeens snachts heel erg wakker, ging rondjes over ons heen lopen en hard miauwen. Toen dat 2 nachten achter elkaar gebeurde hebben we een kleine plantenspuit tussen ons in gelegd en de kat met de plantenspuit bestraft. Het duurde een paar dagen, maar sindsdien geen last meer van gehad.
Pfff, ik kan mij voorstellen dat je daar helemaal gestoord van wordt en dat zeker nu niet kan gebruiken. Als het geen medische oorzaak heeft zou ik het beest toch echt afzonderen 's nachts in de keuken of badkamer of desnoods een bench. En anders maar weer buiten mits dat niet voor overlast voor de buurt zorgt! Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven