Kat met ondergewicht
vrijdag 14 december 2012 om 13:10
Ik ben gister met mijn kat van 5 jaar naar de dierenarts geweest omdat ik me een beetje zorgen maakte. Viel me laatste week ineens op dat ze wel erg magertjes werd. Nu is ze sowieso al wel een kleine slanke kat, maar nu met aaien over haar rug voelde ik toch wel knokkels en de ribben erg goed.
De dierenarts heeft haar onderzocht en kon op zich niks geks vinden. Wat ik vermoed is dat ze een beetje last heeft gehad van stress.
We zijn in sept op vakantie geweest en toen heeft ze ergens anders gelogeerd en vrij snel hierna zijn wij verhuisd naar een grotere woning. Is op zich wel een beetje een stresskipje, beetje schuchter naar nieuw bezoek, flinke hartslag als we naar de dierenarts gaan etc
Maar goed, nu de vraag:
Bij de dierenarts heb ik dus wat blikjes Hill's a/d gekregen om haar gewicht weer beetje omhoog te krijgen (ze zat eerst net boven de 3kg en nu 2,4
). Dierenarts adviseerde om andere brokken te kopen die voedzamer zijn en lekkerder ruiken dan die ik nu heb. Nu wissel ik nog wel eens af. en vraag me dus af welke ik dan het beste kan nemen.
Ik heb ook nog een andere kat, van 8+mnd, die geen extra calorieën nodig heeft (weegt 3,5kg), maar die ik wel ook goed voer wil geven.
Welke brokken zijn goed, moet ik 2 verschillende maar kopen voor beide katten? en zo ja dus welke?
Kan ik ene kat nog wat andere dingen geven om weer aan te sterken?
De dierenarts heeft haar onderzocht en kon op zich niks geks vinden. Wat ik vermoed is dat ze een beetje last heeft gehad van stress.
We zijn in sept op vakantie geweest en toen heeft ze ergens anders gelogeerd en vrij snel hierna zijn wij verhuisd naar een grotere woning. Is op zich wel een beetje een stresskipje, beetje schuchter naar nieuw bezoek, flinke hartslag als we naar de dierenarts gaan etc
Maar goed, nu de vraag:
Bij de dierenarts heb ik dus wat blikjes Hill's a/d gekregen om haar gewicht weer beetje omhoog te krijgen (ze zat eerst net boven de 3kg en nu 2,4
Ik heb ook nog een andere kat, van 8+mnd, die geen extra calorieën nodig heeft (weegt 3,5kg), maar die ik wel ook goed voer wil geven.
Welke brokken zijn goed, moet ik 2 verschillende maar kopen voor beide katten? en zo ja dus welke?
Kan ik ene kat nog wat andere dingen geven om weer aan te sterken?
vrijdag 14 december 2012 om 21:39
Het is lastig dat niet duidelijk is waardoor het afvallen komt. Als er geen medische problemen zijn, dan zou ik niet zozeer meer brokken gaan voeren, maar dagelijks extra's ernaast zoals een stukje rauw kipfilet/ rundvlees of vette vis. Ontwormen moet je goed bijhouden, zeker met een kitten erbij, elke 4 maanden. Maar een bloedonderzoek er tegenaan gooien lijkt me zeker wel verstandig. Succes met poes
.