kat met verlamde slokdarm

27-03-2012 16:08 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Dit wordt mijn eerste topic en ik hoop dat jullie me misschien wel kunnen helpen.

We komen net terug van het dierenziekenhuis waar we hebben gehoord dat onze poes een verlamde slokdarm heeft. Dit betekend dat haar eten 'stil' blijft staan in haar slokdarm en als ze voorover bukt dat het dan naar voren glijdt terug haar bekje in.

De arts raadde ons aan om haar haar eten verhoogd te geven (oftewel op hoofdhoogte) zodat ze niet hoeft te bukken en haar eten automatisch naar haar maag loopt.

Uiteraard kan ik haar bakje op een verhoging zetten, maar ik hoop eigenlijk op een leuk bakje op pootjes , weet iemand misschien waar ik die krijgen kan, ik kan ze zo snel nergens vinden.

Ook hoopte ik dat iemand misschien ervaring had met deze aandoening en dingen weet die haar kunnen helpen. (ze is nu zo zielig aan het piepen en hijgen steeds)
voor honden bestaan er bakken opstandaard die je in hoogte kan verstellen, ook voor kleine hondjes, misschien is dat een oplossing?
Ik heb ook een (deels) verlamde slokdarm, spuitje dan maar?

Bij de dierenwinkel hebben ze bakjes op een standaard voor honden. Ook voor kleine honden die voor je kat kan gebruiken.
Ik heb van die hondenbakjes voor mijn katten. Gekocht omdat me dat fijner leek eten voor ze. Mijn buren hebben namelijk bordjes op de grond staan en dat ziet er niet fijn uit als ze zo moeten eten.

Gewoon bij een dierenwinkel te koop en niet duur.

Deze heb ik, voor kleine hondjes. Ik zie dat je ook verstelbare hebt want weet niet of deze hoog genoeg zijn?

Voerbakjes in houder

Heel veel sterkte voor je kat en ik hoop dat jullie nog even van elkaar kunnen genieten!
Wellicht te simpel gedacht, maar als je een rond bakje hebt (zowel voer als water) kun je dan niet gewoon een PVC pijp kopen bij de bouwmarkt en die op hoogte (laten) zagen? Er bestaan veel verschillende maten in doorsnede dus dat zou moeten lukken. Ik zou de bakjes er los in willen laten hangen en dan de pijp met PVC-lijm vastzetten op een plexiglas (oid) ondergrond, zodat het blijft staan. Succes!
quote:marlous1981 schreef op dinsdag 27 maart 2012 20:10 voor honden bestaan er bakken opstandaard die je in hoogte kan verstellen, ook voor kleine hondjes, misschien is dat een oplossing?

Dit was ook mijn eerste gedachte. Hopelijk vind je snel een oplossing. Houd in ieder geval goed contact met de dierenarts. Het leven mag geen lijden worden voor je beestje.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven