Kat overleden..

16-08-2010 09:05 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond is mijn kat heel plotseling overleden. We zaten op de bank en hij zat lekker op schoot te knuffelen en te knorren. Hij rekt zich een keer uit, springt van de bank af en glijdt uit over de laminaatvloer. Hij loopt nog twee stappen en gaat dan liggen; ik dacht dat er iets met zijn pootje aan de hand was. Maar al snel werd duidelijk dat er iets anders was; hij maakte rare geluiden, z'n tongetje kwam uit z'n mond, hij kwijlde en we voelden dat z'n hartslag eerst heel snel ging en daarna steeds zwakker.

Dienstdoende dierenarts gebeld, meteen daarnaartoe.

Terwijl ik hem in z'n mandje leg om mee te nemen, wist ik eigenlijk al dat we te laat waren. Maarja, je hoopt natuurlijk van niet, dus toch snel naar de dierenarts gereden, maar helaas.. er kon niks meer voor hem gedaan worden..

Gisteravond natuurlijk al erg verdrietig gaan slapen. Maar nu is het weer licht.. en zie ik z'n eet- en drinkbakje staan.. z'n dekentje.. krabpaal..wat kleine plukjes haar op de grond.. Zó raar allemaal. Het was ook zo snel gegaan (heeft bij elkaar 5 minuten geduurd denk ik).

Ook al het eerste gewoonte-momentje gemist; hij kwam 'sochtends altijd even bij ons op bed liggen...

Geen idee wat ik met dit topic verder wil, maar gewoon even van me afschrijven is fijn!
Oh wat erg
Wat vreselijk zeg! Ik heb zelf een kat en ik maak me altijd maar druk. Veel meegemaakt met hem. Dus ik kan me zo goed voorstellen hoe jij je voelt. Je schrijft het zelfs nog vrij nuchter op. Wat moet jij je klote voelen. Heel veel sterkte.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Gecondoleerd. Wat erg voor jullie.
Jeetje wat een schok, is bekend waaraan hij is overleden?
ach gos, arm beestje... wat een schrik. heeft de dierenarts gezegd wat de oorzaak kan zijn?

sterkte
Ahhhh wat verschrikkelijk zeg. Sterkte .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wat vreselijk zeg..

sterkte..
Dankjullie wel, jullie posts doen me goed. Dierenarts kon niks vinden, hij had dan waarschijnlijk al hartproblemen of iets in z'n hersenen. Maar het is zo gek dat hij helemaal niet ziek is geweest ofzo (wel heel fijn natuurlijk). Maar gewoon gegeten, gedronken, geknuffeld. Hij was ook nog jong, maximaal 5 jaar (weet ik niet precies, heb hem overgenomen van mensen die hem niet meer hoefde toen hij 2 jaar was).

Krijg het niet over m'n hart om eet- en drinkbakje op te ruimen, maar die staan er nu ook beetje verloren bij..
Wat zielig... Sterkte hoor!
Gecondoleerd!

Mijn kat is een paar maanden geleden overleden na een kort ziektebed. Ik heb gelijk zijn spullen en met name zijn etens- en drinkbak weggehaald want dat was te confronterend. Wellicht een tip voor jou? En eventueel een mooie foto uitzoeken en ophangen/neerzetten ter nagedachtenis.

wat rot voor poes en jou.

Maar ... Ook al was poes natuurlijk te jong en moest hij nog minimaal 10 jaar bij jou zijn..

Het ging zo snel dat poes er tot dan vast geen weet van had en als een tevreden gelukkige poes is gaan hemelen...
Ja ben ook erg blij dat we net thuis waren, dat we hem niet hebben hoeven 'vinden' (en afvragen hoe lang hij er dan al lag) of dat het niet 'snachts is gebeurd. En doordat we erbij waren weten we ook dat het echt snel is gegaan en hij echt geen tijd heeft gehad om pijn te hebben.

Jesper, dat is misschien inderdaad het verstandigste. Ik ga vandaag het eet- en drinkbakje opruimen. De rest van zijn 'spullen' wacht ik wel nog even mee denk ik.
Het is super verdrietig, maar 2 dingen die ergens troost kunnen bieden; jullie waren erbij, het ging supersnel. Dat laatste is dan vooral prettig voor de kat, voor jullie een schock natuurlijk. Ik heb mijn kat zo ziek zien worden, en het duurde even voordat ze wisten wat het was. Het bleek ongeneeslijk te zijn. Ik had liever dat mijn kat dan ook zo snel er tussen uitpiepte als die van jou. Maar het blijft zwaar klote, als je geliefde huisdier er niet meer is.
Wat een jonkie nog, heel veel sterkte.

Wel fijn dat je niet het gevoel hebt gehad dat de kat erg geleden heeft.
wat afschuwelijk
ik weet dat je er nog niet aan moet denken maar de asiels puilen uit van de lieve katten die een goed thuis verdienen, en een andere kat in huis helpt echt. je zal je oude kat echt niet vergeten?
lieve Spoken,

lees net dit topic en vind het heel erg voor je.

ik wil je de komende tijd ontzettend veel sterkte wensen.
Ja, daar ben ik ook blij om, dat het zo snel ging. En dat hij iets ervoor nog kwam knuffelen. Alleen als ik dit wist, had ik hem natuurlijk de hele dag vastgehouden enzo.

Maar ik zou idd niet willen ruilen met een kat die langer ziek is. Enige reden is dus dat ik dan zelf beter afscheid kan nemen, eigenlijk egoistisch dus. Zoals het nu is gegaan, is het beste voor de kat geweest.
Heel veel sterkte! en een dikke knufel
Sterkte
Meds, dat zou inderdaad kunnen (over een tijdje). Als ik nog een nieuwe kat wil, kies ik er weer voor om er één te nemen die het bij mij beter heeft dan waar hij zat (dus asiel of van iemand die hem 'niet meer hoeft' ofzo).
Geef hem hier ook nog een mooi plekje;

De Regenboogbrug - I.M.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven