kat plast op mat

woensdag 1 september 2010 om 19:53
mijn 2e katten-issue van vandaag ( ) :
ik heb 4 katten waarvan 1 of misschien meer sinds een tijdje op de mat plast. wordt er stapelgek van.
het was eerst een kokos-mat. kwam er achter dat het door de kokosgeur kon komen dus vervangen. helpt niet.
ik heb speciaal antiplas-stress spul gekocht. helpt niet.
feliway. helpt niet. nu heb ik een of andere geur waar ze niet van houden. helpt niet. heb nu 1 van de bakken maar bij de mat gelegd al ben ik daar niet zo blij mee (staat beetje raar en boven ruimte zat)
wat nu?? kurk in hun reet steken?
ik heb 4 katten waarvan 1 of misschien meer sinds een tijdje op de mat plast. wordt er stapelgek van.
het was eerst een kokos-mat. kwam er achter dat het door de kokosgeur kon komen dus vervangen. helpt niet.
ik heb speciaal antiplas-stress spul gekocht. helpt niet.
feliway. helpt niet. nu heb ik een of andere geur waar ze niet van houden. helpt niet. heb nu 1 van de bakken maar bij de mat gelegd al ben ik daar niet zo blij mee (staat beetje raar en boven ruimte zat)
wat nu?? kurk in hun reet steken?
woensdag 1 september 2010 om 19:57
Aluminium folie op mat leggen?Schijnt te helpen maar bij mijn katten ook niet.Had ook 4 katten,waarvan er eentje binnen pieste.Alles geprobeerd,werd steeds erger.Toen alle katten apart gezet,om erachter te komen welke het was....
Deze kat op marktplaats gezet,met de reden waarom.Ze is gehaald door een schat van een man en vrouw,waar ze nooit binnen doet.Schijnbaar kon ze niet tegen de stress van 3 huisgenoten............
Deze kat op marktplaats gezet,met de reden waarom.Ze is gehaald door een schat van een man en vrouw,waar ze nooit binnen doet.Schijnbaar kon ze niet tegen de stress van 3 huisgenoten............
woensdag 1 september 2010 om 20:05

woensdag 1 september 2010 om 20:13
quote:zakdoekjeopviva schreef op 01 september 2010 @ 20:05:
Verhaal van daffy heb ik ook gehad, die kat wilde gewoon niet samen met andere katten leven.
Kan de geur in je vloer getrokken zijn? Dat de katten het zelf nog ruiken en hun plekje gaan verversen? Zelf maakte ik het altijd schoon met cloor of citronella, misschien dat je dat kan proberen.Chloor trekt toch juist katten aan?
Verhaal van daffy heb ik ook gehad, die kat wilde gewoon niet samen met andere katten leven.
Kan de geur in je vloer getrokken zijn? Dat de katten het zelf nog ruiken en hun plekje gaan verversen? Zelf maakte ik het altijd schoon met cloor of citronella, misschien dat je dat kan proberen.Chloor trekt toch juist katten aan?

woensdag 1 september 2010 om 20:16
Ik heb mijn deurmat vervangen door een houten plaat waarop ik vinyl heb verlijmd. Werd er gek van.... Wel lastig als het buiten regent.... maar daar heb ik buiten onder het afdakje een mat voor liggen. Mijn kater doet het omdat hij nerveus wordt van buurkatten die aan de buitenkant bij de voordeur gaan zitten.
woensdag 1 september 2010 om 20:20
Ik las net ook vluchtig je andere topic. Begrijp ik dat je katten niet naar buiten/binnen kunnen wanneer ze zelf willen?
Ligt die deurmat op de plek waar jij ze altijd naar buiten laat? Misschien is het plassen op de deurmat dan uit frustratie dat hij/zij niet naar buiten kan/kunnen.
Toevoeging:
Inmiddels heb ik nóg een ander topic van je gelezen, over je zieke kat . Is dat misschien degene die op de deurmat plast?
Ligt die deurmat op de plek waar jij ze altijd naar buiten laat? Misschien is het plassen op de deurmat dan uit frustratie dat hij/zij niet naar buiten kan/kunnen.
Toevoeging:
Inmiddels heb ik nóg een ander topic van je gelezen, over je zieke kat . Is dat misschien degene die op de deurmat plast?
woensdag 1 september 2010 om 20:36
Ben je al eens naar de dierenarts geweest om zijn/haar nieren te checken? Plassen buiten de kattenbak kan duiden op nierproblemen.. Geen enorm drama overigens, kunnen ze hartstikke oud mee worden, als ze maar aangepast voer krijgen...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 1 september 2010 om 21:31
Mijn overleden kat deed dat ook toen hij nog leefde. Ik had mn kattenbakken ook boven staan, maar nadat hij ik 1 kattenbak beneden had neergezet is het niet meer voorgekomen. Hij kon achteraf moeilijk traplopen. Last van zn gewrichten.
Ik vond het wel heel smerig om die kattenbak in mn gang te hebben staan. Vooral als er bezoek binnen kwam. Maar alles voor het beestje.
Ik vond het wel heel smerig om die kattenbak in mn gang te hebben staan. Vooral als er bezoek binnen kwam. Maar alles voor het beestje.
woensdag 1 september 2010 om 21:41

donderdag 2 september 2010 om 00:40
Een deurmat is een klassieke plasplaats voor veel katten, want het markeert de overgang tussen binnen en buiten, dus als ze hun territorium af willen zetten naar een buurkat plassen ze daar en ook als ze zelf naar buiten willen.
Mat weghalen dus en voorlopig geen andere mat neerleggen, tot je weet welke kat het doet en waarom hij het doet.
Mat weghalen dus en voorlopig geen andere mat neerleggen, tot je weet welke kat het doet en waarom hij het doet.

donderdag 2 september 2010 om 09:54
quote:viva1973 schreef op 01 september 2010 @ 20:20:
Toevoeging:
ja idd. weet alleen niet zeker of zij de enige is.
heb trouwens 1 van de bakken maar beneden gezet...
ben er niet erg blij mee maar dat helpt wel volgens mij...
waarom ze het doet? heb het gevraagd en wacht nog op antwoord.... weet niet of het met haar ziekte te maken heeft.
lijkt me niet, ze is namelijk nog niet ziek. (eet nog goed, functioneerd nog normaal enz)
Toevoeging:
ja idd. weet alleen niet zeker of zij de enige is.
heb trouwens 1 van de bakken maar beneden gezet...
ben er niet erg blij mee maar dat helpt wel volgens mij...
waarom ze het doet? heb het gevraagd en wacht nog op antwoord.... weet niet of het met haar ziekte te maken heeft.
lijkt me niet, ze is namelijk nog niet ziek. (eet nog goed, functioneerd nog normaal enz)

donderdag 2 september 2010 om 09:57

donderdag 2 september 2010 om 10:39

donderdag 2 september 2010 om 17:06
-niet naar buiten mogen kan niet, want dat mogen ze al een hele tijd niet meer (dit speelt nu sinds een paar weken)
-zelfde geldt voor ziek zijn, ze loopt al een hele tijd te 'klooien' en weet nu wat het is (heeft niks met sproeien te maken)
al kan het wel zijn dat ze door het ziek zijn wat meer stress heeft en daardoor plast/sproeit.
meds: als je goed leest zie je dat ik dus al een bak daar neer hebt gezet wat overigens helpt.
-zelfde geldt voor ziek zijn, ze loopt al een hele tijd te 'klooien' en weet nu wat het is (heeft niks met sproeien te maken)
al kan het wel zijn dat ze door het ziek zijn wat meer stress heeft en daardoor plast/sproeit.
meds: als je goed leest zie je dat ik dus al een bak daar neer hebt gezet wat overigens helpt.