Kat poept naast se bak!

29-08-2018 18:47 15 berichten
Mijn kat is 11 jaar en nu zeker al een half aan het klungelen. Eind vorig jaar had ze een anaalklierontsteking waar ze voor behandeld is. Toen kreeg ze ineens diarree. Meerdere malen hiervoor bij de dierenarts geweest. Ontlastingsonderzoek ook gestest op giardia, bloedonderzoek, echo. Alleen kwam er uit dat ze een snelwerkende schildklier had. Hier heb ik eerst voer gekregen. Dit hielp, waardes gingen heel mooi naar beneden. Maar de diarree zou ook op moeten houden, wat niet gebeurd. Nu heeft ze sinds een week of drie tabletjes voor de schildklier en weer ander voer. De dierenarts weet het zo langzamerhand ook niet meer. Ze wil me misschien nog doorsturen naar een dierenkliniek. Nu heeft mijn lieverd al een keer of vier deze week op de mat gepoept. Echt dunne poep. Ze eet verder wel goed en drinkt ook goed. Heeft iemand een idee. Ga morgen weer bellen met da en laat ze me maar doorsturen. Ik ben teneinde raad.
Alle reacties Link kopieren
Kan de instap van de bak te hoog zijn door atrose? Staat de bak op een plek waar die niet rustig naar de bak kan gaan?

Ik zou naar de dierenkliniek gaan voor verder onderzoek.
Misschien zolang even een extra bak plaatsen? Als ze diarree heeft, red ze het misschien niet, of het kan zijn dat ze de bak niet weer in wil als er al iets in ligt. Dat lost het probleem nog niet op, maar misschien wel het naast de bak poepen.
Mijn katten hebben ook een tijdje naast de bak gepoept. Dit was ook vlak nadat ze beiden een bacterie kregen die darmproblemen opleverde. De dierenarts gaf aan dat ze de bak associeerden met pijn en moeilijk poepen etc en daarom niet meer op de bak wilden. Ik heb toen ergens anders een 2e bak gezet waar ze gebruik van maakten. Toen ze weer helemaal beter waren heb ik die weer weggehaald en gingen ze weer op de oude bak.
Die van mij hadden trouwens wel giardia en zelfs na medicatie hielden ze nog een tijdje diaree aan. Na een week of 2 was dat helemaal weg.
zijn*
Ik ga morgen wederom met de da bellen. Zat ook al te denken aan de kattenbakvulling. Gebruik sinds een tijdje kattenbakvulling van houtsnippers. Ga morgens eens met de da overleggen. Ben erg ongerust of het toch niet iets ernstigst kan zijn, waar misschien overheen gekeken is. Ze is mijn best vriendinnetje en kan echt nog niet missen😢
Stampertje12 schreef:
29-08-2018 19:32
zijn*
ik denk dat er 'de' moet staan :P
Probeer die 2e bak gewoon en zet 'm niet in de buurt van de andere.
Cafetière schreef:
29-08-2018 19:59
Probeer die 2e bak gewoon en zet 'm niet in de buurt van de andere.
Ga het proberen.
Ik zat ook te denken of het kan komen dat ik haar in de ruimte waar de bak staat haar wel eens haar tabletje heb gegeven, wat ze echt niet leuk vindt? Ik heb nu de bak anders neer gezet en vanavond kan ik bij iemand nog een tweede bak ophalen en ik ga straks de da maar weer bellen.
Eerst het medische probleem aanpakken voor er aan een gedragsprobleem wordt gedacht. Diarree hoort niet en als je eerst voer hebt geprobeerd en nu pilletjes hebt voor de schildklier, moet die onderhand toch ook weer normaal functioneren. Ik zou een fatsoenlijk ontlastingonderzoek doen, om te beginnen, dat wil zeggen de ontlasting van drie dagen verzamelen en door het lab laten onderzoeken. Een snaptest op Giardia niet niet betrouwbaar. Neem naast Giardia ook tritri, gisten, coccidiose en bacterieën mee.

Daarnaast is het op deze leeftijd niet uitgesloten dat ze artrose heeft en daardoor niet goed op de bak kan komen en/of de juiste poephouding kan aannemen.
Net weer bij de da geweest en deze dacht dat ze buiten de bak poepte omdat ze dacht dat de kat misschien buikkrampen had door de diarree en daardoor de bak met pijn associeert. Ik heb nu Trovet Unique Proteïne voer op basis van hert voorgeschreven gekregen plus nog Metrobactin tabletjes dit om toch evt bacteriën te bestrijden en haar maag en darmen wat rustiger te maken. As maandag moet ik even weer contact opnemen over hoe het gaat. Als het aan gaat slaan moest dit al zeer snel merkbaar zijn. Anders toch doorverwijzing naar een dierenkliniek. Ik hoop zo dat het gaat helpen. Keep my fingers crossed!
Cinderella76 schreef:
30-08-2018 10:24
Net weer bij de da geweest en deze dacht dat ze buiten de bak poepte omdat ze dacht dat de kat misschien buikkrampen had door de diarree en daardoor de bak met pijn associeert.
Ik heb nu Trovet Unique Proteïne voer op basis van hert voorgeschreven gekregen plus nog Metrobactin tabletjes dit om toch evt bacteriën te bestrijden en haar maag en darmen wat rustiger te maken. As maandag moet ik even weer contact opnemen over hoe het gaat. Als het aan gaat slaan moest dit al zeer snel merkbaar zijn. Anders toch doorverwijzing naar een dierenkliniek. Ik hoop zo dat het gaat helpen. Keep my fingers crossed!
Dat was bij ons dus ook het probleem.

Hopelijk lukt het met de 2e bak en de medicatie!
Zowaar het vermoeden dat deze voeding en medicatie al zijn vruchten af begint te nemen. Nog niet weer buiten de bak gepoept. Maar nu lijkt ze helemaal niet te poepen. Of dit is bedrog. Maar ik ben voorzichtig al ietsje blij. Even verder afwacht en. Maandag moet ik weer bellen met da over voortgang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven