Kat valt hond aan

13-09-2017 15:11 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik vroeg me af of iemand zoiets al eens bij de hand heeft gehad. Het probleem is dat we een grote kater hebben wonen 3 huizen verder die mijn hond al een aantal keer heeft aangevallen. 2 x bij dierenarts geweest met flinke krabbels op ze neus. Mijn hond is aangelijnd en hou ik strak. Als ik hem loslaat dan weet ik zeker dat hij de kat bijt en dat is niet de bedoeling. Nu heb ik dit dus bij de eigenaars van de kater aangekaart maar hun lieve beestje zou dit nooit doen... in hoeverre sta ik in mijn recht de rekening van de dierenarts bij hun te verhalen? Het gaat om kleine bedragen maar ben het goed zat dat mijn hond last heeft van hun kater. Weet niet zo goed wat nou tedoen. Misschien hier iemand met een oplossing.
Fee-de-Goede schreef:
13-09-2017 17:18
Ik zou gewoon eerst de bidon enof paraplu proberen voordat ik honden los ga laten of ze rotschoppen ga geven. En dat ligt wel aan wat een dier voor schade aan kan richten.

Ik weiger dan weer 'gewapend' met allerlei attributen mijn hond uit te laten omdat een ander een kutkat heeft.
Star² schreef:
13-09-2017 18:07
Ik weiger dan weer 'gewapend' met allerlei attributen mijn hond uit te laten omdat een ander een kutkat heeft.
Ach ja ieder zijn manier. Mijn manier is het alleen niet.
Star² schreef:
13-09-2017 15:49
Ja, Hier ook zo eentje in de straat. Als je op zijn stoep loopt, valt hij gewoon aan. Hangt letterlijk in je benen.
Hier ook zon exemplaar, met twee honden die errrrg van katten houden niet handig. Ik heb mijn honden nooit los in de wijk en ze hebben bij mij nooit een kat te pakken gehad (bij vorige eigenaren wel).
Ik heb het laten filmen en bij de eigenaar aangebeld. Aangegeven dat ik er alles aan doe om te voorkomen dat zijn overlast gevende kat in leven blijft, maar als hij mijn honden aanvalt en zich zowat in hun bek werpt dat er grenzen zijn aan wat mogelijk is.
Ik snap dat hij zijn kat niet 24/7 binnen houdt, maar dat ik geen gedoe wilt hebben met zijn kat. Ze snapten het volledig. En raar maar waar ik heb het beest al weken niet gezien. Maar hij achtervolgde ons 100den meters door de wijk en viel ook gewoon aan. En we moeten elke dag langs dat huis....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet eerlijk dat je je hond kort houdt zodat hij zich niet kan verdedigen. Laat hij die kat maar bijten. Moet hij maar niet aanvallen. Ik zou dat beest gewoon wegtrappen. Zou ik ook bij een hond doen die mijn hond aanvalt. Ik bescherm mijn honden gewoon. En valse dieren horen niet los te lopen dus die mensen moeten dat valse kreng bij zich houden. En ik had ook allang aangifte gedaan bij de politie.

Draai het eens effe om, een hond die een kat aanvalt! Dan zit iedereen op zijn achterste poten. Dat mag ook niet.
paabs schreef:
13-09-2017 15:48
Zou de hond zeker niet los laten, ik zou ze liever niet willen leren dat ze achter katten aan mogen rennen.
Maar andersom wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven