Kat valt hond aan

13-09-2017 15:11 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik vroeg me af of iemand zoiets al eens bij de hand heeft gehad. Het probleem is dat we een grote kater hebben wonen 3 huizen verder die mijn hond al een aantal keer heeft aangevallen. 2 x bij dierenarts geweest met flinke krabbels op ze neus. Mijn hond is aangelijnd en hou ik strak. Als ik hem loslaat dan weet ik zeker dat hij de kat bijt en dat is niet de bedoeling. Nu heb ik dit dus bij de eigenaars van de kater aangekaart maar hun lieve beestje zou dit nooit doen... in hoeverre sta ik in mijn recht de rekening van de dierenarts bij hun te verhalen? Het gaat om kleine bedragen maar ben het goed zat dat mijn hond last heeft van hun kater. Weet niet zo goed wat nou tedoen. Misschien hier iemand met een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Zou de hond zeker niet los laten, ik zou ze liever niet willen leren dat ze achter katten aan mogen rennen.

Maar zou zeker iets meenemen om je hond te beschermen.
Paraplu zou ik mee nemen. Dichte paraplu kan je al veel afschermen. Maar ineens open klappen kan ook werken als schrik reactie. Maar dat kan alleen als je de kat al van te voren aan ziet komen
Alle reacties Link kopieren
Kijk maar uit. Katten zijn veel leniger, sneller en flexibeler dan een hond.

Onze oude buurman had een hond die door toedoen van een kat half blind was... dat wil je ook niet lijkt me
Loop langs die kat en maak een filmpje van zijn gedrag.
Nouschi schreef:
13-09-2017 15:18
Jij hebt jouw hond kort aangelijnd, maar een kat kan bij hem komen en krabben?

Ja, Hier ook zo eentje in de straat. Als je op zijn stoep loopt, valt hij gewoon aan. Hangt letterlijk in je benen.
Ginerva schreef:
13-09-2017 15:43
Jij zou ook een kat schoppen? O_o

Ja. Ik ga me toch niet laten aanvallen? Bijtend en krabbend? Kom op zeg.
Ginerva schreef:
13-09-2017 15:43
Jij zou ook een kat schoppen? O_o
Als deze mijn hond aanvalt, wel ja.
paabs schreef:
13-09-2017 15:48
Zou de hond zeker niet los laten, ik zou ze liever niet willen leren dat ze achter katten aan mogen rennen.

Maar zou zeker iets meenemen om je hond te beschermen.
Paraplu zou ik mee nemen. Dichte paraplu kan je al veel afschermen. Maar ineens open klappen kan ook werken als schrik reactie. Maar dat kan alleen als je de kat al van te voren aan ziet komen
Je kan hem bij de beruchte bosjes alvast gereed houden.
En eens aanbellen bij de eigenaren van de kat.
Als het allemaal zo erg is.

Maar ik zou nooit een dier zomaar een rotschop geven, wat een fijne dierenvrienden zijn er toch.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 13-09-2017 15:52
4.39% gewijzigd
Ginerva schreef:
13-09-2017 15:42
Nee geen katten schoppen O_o

Gwoon hond los laten lopen, dan regelt de natuur de rest.

Echt niet dat ik mijn pup hier in de woonwijk, waar het niet mag en waar verkeer rijdt, los zou laten.
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
13-09-2017 15:43
Jij zou ook een kat schoppen? O_o
Als die kat voor de zoveelste keer zou uithalen naar mijn jonge hond, die netjes aangelijnd op de openbare straat loopt, dan zou ik dan zeker doen. Je laat je hondje toch niet verminken door zo'n draak..
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
13-09-2017 15:51
Dit. En eens aanbellen bij de eigenaren van de kat.
Als het allemaal zo erg is.

Maar ik zou nooit een dieren zomaar een rotschop geven, wat een fijne dierenvrienden zijn er toch.
Nou he, daar sta ik ook van te kijken dat er mensen zijn die een dier zouden schoppen.
Elektrische vliegenmepper vind ik een goed idee. Heel snel afleren.
Ginerva schreef:
13-09-2017 15:53
Nou he, daar sta ik ook van te kijken dat er mensen zijn die een dier zouden schoppen.
Laat jij je dan liever aanvallen? Daar sta ik dan weer van te kijken. Ik had echt pijn de vorige keer toen ik mijn pup moest verdedigen. Ik wil niet weten wat er met de ogen/neus/oren van mijn pup zou kunnen zijn gebeurd als ik niks had gedaan.
Plantenspuit vinden poezebeesten vaak ook niet heel erg leuk...
Alle reacties Link kopieren
TO kan je geen ander rondje lopen? Bv eerst even met de fiets en je hond in de hondenmand achter of voorop en dan een stukje verderop gaan wandelen?
Alle reacties Link kopieren
Ipv kort aangelijnd zou je je hond soepeltjes aangelijnd kunnen houden.
Zelfverdediging van je hond. Probleem zou zichzelf zo op kunnen lossen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Een mens of dier dat mij, mijn kind of mijn dier aanvalt zou ik zeker verdedigen en als het nodig is dus een schop verkopen. Ik zou je hond los laten als je de kat tegen komt zodat hij zich kan verdedigen.

Wij hebben het zelfde gehad in een vorige buurt, maar ik had toen nog 3 honden en de kat ging achter de jongste aan. Een van de andere heeft de kat een keer in zijn aanval uit de lucht geplukt en op de weg gesmeten. Of ze hard beet op de moment en de kat schade had weet ik niet, dood was hij niet want we kwamen hem later nog wel tegen maar van af dat moment lied hij onze handen tenminste met rust.
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
13-09-2017 15:53
Nou he, daar sta ik ook van te kijken dat er mensen zijn die een dier zouden schoppen.
Ik schop met plezier een hond of een kat als ze mij aanvallen.... en dat heb ik ook wel eens gedaan.
Ginerva schreef:
13-09-2017 15:53
Nou he, daar sta ik ook van te kijken dat er mensen zijn die een dier zouden schoppen.
Hond loslaten is véél dieronvriendelijker. Mijn hond had zo'n kat direct vermoord. Maar katten kunnen ook de ogen van je hond eruit krabben. Leuk, de natuur op zn beloop laten.
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
13-09-2017 15:57
Ik schop met plezier een hond of een kat als ze mij aanvallen.... en dat heb ik ook wel eens gedaan.
Met plezier nog wel
Lotus90 schreef:
13-09-2017 15:57
Hond loslaten is véél dieronvriendelijker. Mijn hond had zo'n kat direct vermoord. Maar katten kunnen ook de ogen van je hond eruit krabben. Leuk, de natuur op zn beloop laten.

Dat denk ik ook.
Alle reacties Link kopieren
iverna88 schreef:
13-09-2017 15:55
Plantenspuit vinden poezebeesten vaak ook niet heel erg leuk...
Inderdaad ook een goede. Of nog beter, een waterpistool.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
13-09-2017 15:55
Laat jij je dan liever aanvallen? Daar sta ik dan weer van te kijken. Ik had echt pijn de vorige keer toen ik mijn pup moest verdedigen. Ik wil niet weten wat er met de ogen/neus/oren van mijn pup zou kunnen zijn gebeurd als ik niks had gedaan.
Ik zou echt niet een kat of hond of welk ander dier schoppen, plantenspuit vind ik wel een goede tussenoplossing
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
13-09-2017 15:58
Met plezier nog wel
Met plezier ja.
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
13-09-2017 16:00
Ik zou echt niet een kat of hond of welk ander dier schoppen, plantenspuit vind ik wel een goede tussenoplossing
En dus heb je altijd en overal een plantenspuit op zak?
Ginerva schreef:
13-09-2017 16:00
Ik zou echt niet een kat of hond of welk ander dier schoppen, plantenspuit vind ik wel een goede tussenoplossing

Ik neem geen plantenspuit mee als ik mijn hond ga uitlaten. En ik durf er haast geld op in te zetten als als jij een agressieve kat letterlijk in je benen hebt hangen, dat je misschien wel in een reflex de kat probeert af te schudden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven