:( Kat weg :(
woensdag 22 februari 2012 om 21:24
Onze kat is nu al vanaf vrijdagavond weg... En ik begin me nu echt zorgen te maken Hebben jullie nog tips? Ik heb al:
-Dierenarts gemeld, hij staat op vermist.
-Amivedi aangemeld.
-Op facebook en twitter gezet
-Rondgelopen met brokjes en schaaltjes
Het is een 2 jarige gecastreerde kater, samen met zijn broer hier gekomen. We wonen in een gehucht met drie straten en daaromheen weilanden. Ik kan me niet voorstellen dat hij kan verdwalen, maarja...
Had me voorgenomen vanavond in het donker/rustig te gaan lopen en roepen ( ), maar nu waait het zo hard, kan mezelf niet eens verstaan... En nu zit ik binnen me heel erg op te vreten Waar is hij nou Zal hij ergens in een schuurtje vast zitten? Hoe kom ik daar dan achter?
-Dierenarts gemeld, hij staat op vermist.
-Amivedi aangemeld.
-Op facebook en twitter gezet
-Rondgelopen met brokjes en schaaltjes
Het is een 2 jarige gecastreerde kater, samen met zijn broer hier gekomen. We wonen in een gehucht met drie straten en daaromheen weilanden. Ik kan me niet voorstellen dat hij kan verdwalen, maarja...
Had me voorgenomen vanavond in het donker/rustig te gaan lopen en roepen ( ), maar nu waait het zo hard, kan mezelf niet eens verstaan... En nu zit ik binnen me heel erg op te vreten Waar is hij nou Zal hij ergens in een schuurtje vast zitten? Hoe kom ik daar dan achter?
woensdag 22 februari 2012 om 21:30
He wat naar! Moet er niet aan denken dat 1 van mijn katers niet meer binnen komt..
Inderdaad, is je kat gechipt? Verder maar mensen in de omgeving (buren, of gezien de grootte van je dorp alle inwoners? ) vragen hun ogen open te houden, hun schuren of andere afgesloten ruimtes even te checken of hij daar misschien naar binnen is geslopen en er niet meer uit komt.
Voor nu:
Inderdaad, is je kat gechipt? Verder maar mensen in de omgeving (buren, of gezien de grootte van je dorp alle inwoners? ) vragen hun ogen open te houden, hun schuren of andere afgesloten ruimtes even te checken of hij daar misschien naar binnen is geslopen en er niet meer uit komt.
Voor nu:
woensdag 22 februari 2012 om 21:31
woensdag 22 februari 2012 om 21:34
woensdag 22 februari 2012 om 21:37
woensdag 22 februari 2012 om 21:42
Oh ik kan me je zorgen goed voorstellen, hier ook een kater (1,5 jaar) die nogal eens de hort op gaat. Ik ben hem eens van vrijdag tot maandagavond kwijt geweest, bleek 'ie binnen te zijn geslopen bij één van de buren die toevallig een weekendje weggingen.... Heb dagen door de buurt gelopen op zoek naar het insluipertje, wat was ik blij toen 'ie zich uiteindelijk meldde! Tips heb ik niet echt, neem aan dat je alle afgesloten schuurtjes etc. al bekeken hebt, toch? En Amivedi, heb je daar al contact mee gehad? Ik hoop voor je dat 'ie zich snel meldt en je kan stoppen met piekeren...
woensdag 22 februari 2012 om 21:45
Over die vrijheid, hij kan altijd naar buiten en is ook vrij veel buiten (behalve als het koud en nat is dan is de verwarming zijn grootste vriend )
Hij kent de omgeving dus, neem ik aan, goed en loopt niet weg omdat ie vrijheid wil. 's Avonds ligt ie ook het liefst op schoot en 's ochtends likt ie onze melkkopjes leeg
Ben zelfs al met de natvoerschoteltjes (die zijn heilig) door de straten gegaan, normaliter komt ie dan krijsend op me af, maar nee...
Hij kent de omgeving dus, neem ik aan, goed en loopt niet weg omdat ie vrijheid wil. 's Avonds ligt ie ook het liefst op schoot en 's ochtends likt ie onze melkkopjes leeg
Ben zelfs al met de natvoerschoteltjes (die zijn heilig) door de straten gegaan, normaliter komt ie dan krijsend op me af, maar nee...
woensdag 22 februari 2012 om 21:48
woensdag 22 februari 2012 om 22:03
volgens mij ben je al op de goede weg. ik zou inderdaad buiten eten laten staan zodat hij in ieder geval kan eten en zorgen dat hij altijd naar binnen kan via het luikje. Misschien is het nog beter om vlak voor het luikje het voer te zetten?
flyeren op de lantarenpalen is een goed idee! vraag ook of ze je bellen als ze hem alleen gezien hebben, dit verminderd misschien je bezorgdheid een beetje..
flyeren op de lantarenpalen is een goed idee! vraag ook of ze je bellen als ze hem alleen gezien hebben, dit verminderd misschien je bezorgdheid een beetje..
woensdag 22 februari 2012 om 22:13
Ik weet van een andere forumster dat haar kat wel eens opgesloten zat in een schuur bij een boerderij dus ik zou zeker als je kan de boerderijen af gaan om te checken.
Sterkte zeg, ik zal zo voor je duimen dat het goed komt. Als ik je kan helpen dan zeg je het maar.
Sterkte zeg, ik zal zo voor je duimen dat het goed komt. Als ik je kan helpen dan zeg je het maar.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 22 februari 2012 om 22:17
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 februari 2012 @ 22:13:
Ik weet van een andere forumster dat haar kat wel eens opgesloten zat in een schuur bij een boerderij dus ik zou zeker als je kan de boerderijen af gaan om te checken.
Sterkte zeg, ik zal zo voor je duimen dat het goed komt. Als ik je kan helpen dan zeg je het maar. Lief Ik begin met de flyers (enige centrale punt hier is de school, geen winkels ofzo), dus die hang ik bij het schoolplein op. Dan heb ik denk ik groot gedeelte wel bereikt. Mss is ie wel ergens aangehaald en zit ie lekker te chillen, al lijkt me dat stug Het is in eerste instantie niet de liefste kat zeg maar
Ik weet van een andere forumster dat haar kat wel eens opgesloten zat in een schuur bij een boerderij dus ik zou zeker als je kan de boerderijen af gaan om te checken.
Sterkte zeg, ik zal zo voor je duimen dat het goed komt. Als ik je kan helpen dan zeg je het maar. Lief Ik begin met de flyers (enige centrale punt hier is de school, geen winkels ofzo), dus die hang ik bij het schoolplein op. Dan heb ik denk ik groot gedeelte wel bereikt. Mss is ie wel ergens aangehaald en zit ie lekker te chillen, al lijkt me dat stug Het is in eerste instantie niet de liefste kat zeg maar
woensdag 22 februari 2012 om 22:19
He wat rot. Er zijn al een heleboel tips gegeven zie ik... maar één ding schiet me nog wel te binnen. Is je kater op latere leeftijd gesteriliseerd (vondeling of zo)? Mijn ouwe lievelingskater werd tenminste pas met een jaar of twee geholpen, en zijn geslachtsdrift raakte hij daarna niet meer kwijt. Dus ieder jaar in februari kon hij zomaar een paar weken wegblijven... op zoek naar dames . Op zich wel handig... krolse dames waren blij, kater was blij... en er kwamen geen onbedoelde jonkies van. Maar ik heb me wat in de rats gezeten om dat beest (uiteindelijk is ie keurig bij ons in huis veertien geworden),
Sterkte ermee, ik duim voor je dat ie snel terug komt!
Sterkte ermee, ik duim voor je dat ie snel terug komt!