:( Kat weg :(

22-02-2012 21:24 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kat is nu al vanaf vrijdagavond weg... En ik begin me nu echt zorgen te maken Hebben jullie nog tips? Ik heb al:



-Dierenarts gemeld, hij staat op vermist.

-Amivedi aangemeld.

-Op facebook en twitter gezet

-Rondgelopen met brokjes en schaaltjes



Het is een 2 jarige gecastreerde kater, samen met zijn broer hier gekomen. We wonen in een gehucht met drie straten en daaromheen weilanden. Ik kan me niet voorstellen dat hij kan verdwalen, maarja...



Had me voorgenomen vanavond in het donker/rustig te gaan lopen en roepen ( ), maar nu waait het zo hard, kan mezelf niet eens verstaan... En nu zit ik binnen me heel erg op te vreten Waar is hij nou Zal hij ergens in een schuurtje vast zitten? Hoe kom ik daar dan achter?
Hè bah! Ik had t laatst, gelukkig kwam ie wel terug. Wat vervelend dit, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is hij weggeweest HelpBrand?
Alle reacties Link kopieren
Is ie gechipt?
Alle reacties Link kopieren
He wat naar! Moet er niet aan denken dat 1 van mijn katers niet meer binnen komt..

Inderdaad, is je kat gechipt? Verder maar mensen in de omgeving (buren, of gezien de grootte van je dorp alle inwoners? ) vragen hun ogen open te houden, hun schuren of andere afgesloten ruimtes even te checken of hij daar misschien naar binnen is geslopen en er niet meer uit komt.



Voor nu:
Twee dagen en een nacht. Normaal is ie nooit langer dan een half uur/uurtje weg. Dus dit was wel reden om me zorgen te maken. Geen idee waar hij geweest is, maar hij kwam weer opdagen.

Maar sinds vrijdag is aanzienlijk langer, kan me voorstellen dat je je flink zorgen maakt!
Alle reacties Link kopieren
foto's op lantaarnpalen hangen, bij winkels flyers ophangen. Voer buiten neerzetten, kattenluikje maken als je dit nog niet hebt, en duimen....
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Bij de foto's en flyers wel een tel nummer zetten hahahaha
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Als je echt in zo'n klein gehucht woont, bij alle bewoners een flyer door de bus en vragen of ze een keer extra in de schuur/garage willen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Voer buiten: check. Hij kan altijd naar binnen, mocht hij terug komen: check. Hij is niet gechipt. Winkels zijn hier niet Lantaarnpalen wel, dus ik ga denk ik maar flyeren ja.



Blegh wat stom Zijn broertje is ook van de leg... En ik en vriend eigenlijk ook wel...
Alle reacties Link kopieren
Hij is trouwens wel vaker een paar dagen niet gesignaleerd, maar nu maakt 'ie het wel erg bont
Alle reacties Link kopieren
Het zou best kunnen dat ie ergens per ongeluk opgesloten zit in een schuur of garage. Heb je al bij je buren uit de drie straten gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
Mosterd, had je vorige post niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
misschien zoekt ie gewoon de vrijheid. Ik heb ooit een konijn gehad die net zolang bleef emmeren om te ontsnappen aan alles en uit elke kooi. Het was een dagtaak van hem.

Uiteindelijk is het hem gelukt, adios dan maar ondankbaar mormel
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Voel met je mee, is zo ruk als je kat niet thuis komt. Schrale troost, heb het met twee verschillende katers gehad. Echt dagen weg en dan doodleuk aan komen lopen en leuk doen alsof er niets aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik kan me je zorgen goed voorstellen, hier ook een kater (1,5 jaar) die nogal eens de hort op gaat. Ik ben hem eens van vrijdag tot maandagavond kwijt geweest, bleek 'ie binnen te zijn geslopen bij één van de buren die toevallig een weekendje weggingen.... Heb dagen door de buurt gelopen op zoek naar het insluipertje, wat was ik blij toen 'ie zich uiteindelijk meldde! Tips heb ik niet echt, neem aan dat je alle afgesloten schuurtjes etc. al bekeken hebt, toch? En Amivedi, heb je daar al contact mee gehad? Ik hoop voor je dat 'ie zich snel meldt en je kan stoppen met piekeren...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen aan de flyers denk ik
Alle reacties Link kopieren
Over die vrijheid, hij kan altijd naar buiten en is ook vrij veel buiten (behalve als het koud en nat is dan is de verwarming zijn grootste vriend )

Hij kent de omgeving dus, neem ik aan, goed en loopt niet weg omdat ie vrijheid wil. 's Avonds ligt ie ook het liefst op schoot en 's ochtends likt ie onze melkkopjes leeg



Ben zelfs al met de natvoerschoteltjes (die zijn heilig) door de straten gegaan, normaliter komt ie dan krijsend op me af, maar nee...
Alle reacties Link kopieren
Ooww wat rot! Bijna een jaar geleden kwam een van onze katten savonds ook niet meer terug. Dagen gezocht, alles ingeschakeld wat maar ingeschakeld kon worden, geflyerd, etc etc.. Maar helaas nooit meer teruggezien :'(



Sterkte! Ik hoop dat die van jullie weer opduikt!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... Daar denk ik nog maar even niet aan. Als hij dood gevonden wordt wordt hij als het goed is naar de dierenarts gebracht. Wil het dan toch wel weten..
Alle reacties Link kopieren
De mijne is na 4 maanden Levend en wel gevonden, dus alles kan.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
volgens mij ben je al op de goede weg. ik zou inderdaad buiten eten laten staan zodat hij in ieder geval kan eten en zorgen dat hij altijd naar binnen kan via het luikje. Misschien is het nog beter om vlak voor het luikje het voer te zetten?



flyeren op de lantarenpalen is een goed idee! vraag ook of ze je bellen als ze hem alleen gezien hebben, dit verminderd misschien je bezorgdheid een beetje..
Alle reacties Link kopieren
Ik weet van een andere forumster dat haar kat wel eens opgesloten zat in een schuur bij een boerderij dus ik zou zeker als je kan de boerderijen af gaan om te checken.



Sterkte zeg, ik zal zo voor je duimen dat het goed komt. Als ik je kan helpen dan zeg je het maar.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 februari 2012 @ 22:13:

Ik weet van een andere forumster dat haar kat wel eens opgesloten zat in een schuur bij een boerderij dus ik zou zeker als je kan de boerderijen af gaan om te checken.



Sterkte zeg, ik zal zo voor je duimen dat het goed komt. Als ik je kan helpen dan zeg je het maar. Lief Ik begin met de flyers (enige centrale punt hier is de school, geen winkels ofzo), dus die hang ik bij het schoolplein op. Dan heb ik denk ik groot gedeelte wel bereikt. Mss is ie wel ergens aangehaald en zit ie lekker te chillen, al lijkt me dat stug Het is in eerste instantie niet de liefste kat zeg maar
He wat rot. Er zijn al een heleboel tips gegeven zie ik... maar één ding schiet me nog wel te binnen. Is je kater op latere leeftijd gesteriliseerd (vondeling of zo)? Mijn ouwe lievelingskater werd tenminste pas met een jaar of twee geholpen, en zijn geslachtsdrift raakte hij daarna niet meer kwijt. Dus ieder jaar in februari kon hij zomaar een paar weken wegblijven... op zoek naar dames . Op zich wel handig... krolse dames waren blij, kater was blij... en er kwamen geen onbedoelde jonkies van. Maar ik heb me wat in de rats gezeten om dat beest (uiteindelijk is ie keurig bij ons in huis veertien geworden),



Sterkte ermee, ik duim voor je dat ie snel terug komt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven