Kat ziet spoken; is soms echt knettergek!

15-08-2014 11:59 37 berichten
Ik lig zo nu en dan helemaal in een deuk om mijn kat. Hij rent als een idioot door het huis heen, stoot overal tegenaan, glijdt uit over het laminaat en miauwt alsof er een wereldramp staat te gebeuren.

Hoe hilarisch ik het vind om aan te zien, zo zielig vind ik hem. Hij raakt echt een beetje in paniek. En nu gisteren zat die te kijken naar een hoek in de kamer en heb hem nog nooit zo in paniek gezien als gisteren. Een witte kat die lijkwit wegtrekt, het bestaat Heb hem uiteindelijk maar gewoon opgepakt want dat beest wist niet waar die het zoeken moest.

Nu heb ik geen idee of geesten of wat dan ook bestaan. Houdt mij er niet mee bezig. En als ze bestaan en ze zitten in mijn huis; hartstikke gezellig!

Maar dus even los van dat zweverige geesten gedoe ben ik dus eigenlijk wel benieuwd of meerdere mensen dit herkennen en wat zij denken dat het kan zijn? Ik kijk op dat soort momenten altijd of er iets van vliegjes oid zitten, maar tot nu toe nog niet tegengekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:n93 schreef op 15 augustus 2014 @ 12:31:

Misschien is dat het ook wel. Ouderdom.. wij hebben inderdaad de indruk dat hij ons niet altijd hoort, maar soms schrikt hij dan weer wel van bepaalde geluiden. Ik geloof namelijk wel dat katten meer horen dan wij. Dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn.

Vind het gewoon zo zielig dat die er zo bang van wordt. Het lijkt dan echt alsof er een gruwelijk grote kat achter hem aanzit die hem een koppie kleiner wil maken Zielig als hij echt bang is. Wat je zou kunnen doen (heb ik een keer met oud en nieuw gedaan) is een bange kat wat homeopatische druppels van Bach gegeven. Helpt heel goed. Is de gewone Bach voor mensen. Staat op de beschrijving dat deze druppels ook voor katten mag. Voor de zekerheid heb ik ook toen nog de fabriek gebeld voor meer info dus ik kan je verzekeren dat het verantwoord is (niet een ander merk nemen hoor, ik ken niet zoveel die ook geschikt zijn voor katten). Een flesje is iets van een paar euro dus het is geen rib uit je lijf.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:MarianneDavids schreef op 15 augustus 2014 @ 12:24:

Toen ik mijn poes zaliger pas had woonde ik in een oud huis, daar deed ze ook zo gek, ze keek dan naar een bepaalde hoek naast de schoorsteen en dan ging ze blazen, hoge rug, dikke staart. Toen ik een jaar later verhuisde was het afgelopen.

Mijn hond vliegt de laatste tijd ook zo nu en dan overeind om dan keihard te gaan blaffen in het luchtledige maar die ziet geen spoken, wij zijn de eerste bewoners van dit appartement. Ik wijt het maar aan haar ouderdomsdoofheid, dove mensen horen soms ook geluiden die er helemaal niet zijn, bij honden zal dat ook wel het geval zijn.

Maar dat jullie de eerste bewoners zijn van een appartement zegt toch niks lijkt me? Alsof een geest (als ze zouden bestaan) alleen maar in een huis komt en blijft waar al mensen gewoond of gestorven zijn.

Ik vind het een heel interessant onderwerp namelijk, wat verklaard dergelijk gedrag. Het kan inderdaad een kortsluiting zijn in de hersenen, een aandoening of een gekke bui.

Maar als je het echt een keer bij je kind of dier hebt gezien en je kon het gedrag ook bestuderen op dat moment dan weet je dat het aan de eerdere verklaringen niet kan liggen.

Ik heb het ook wel eens gezien bij het hondje vroeger thuis. Totaal geen blafhond, en vanaf de plek waar ze lag schrok ze omhoog. En maar 'iets' in de gaten houden bij de deur, echt staren. Vervolgens grommen en blaffen. Ja, het intrigeert me.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Ik wet niet wat het zal zijn, maar mijn kitten is op dit moment als een gek aan het rennen door mijn helle huis, springen, rennen en miauwen, alles tegelijk.
quote:Mylene_Valerie schreef op 15 augustus 2014 @ 12:41:

[...]

Zielig als hij echt bang is. Wat je zou kunnen doen (heb ik een keer met oud en nieuw gedaan) is een bange kat wat homeopatische druppels van Bach gegeven. Helpt heel goed. Is de gewone Bach voor mensen. Staat op de beschrijving dat deze druppels ook voor katten mag. Voor de zekerheid heb ik ook toen nog de fabriek gebeld voor meer info dus ik kan je verzekeren dat het verantwoord is (niet een ander merk nemen hoor, ik ken niet zoveel die ook geschikt zijn voor katten). Een flesje is iets van een paar euro dus het is geen rib uit je lijf.

Oh dat is wel echt een hele goede. Ga ik achteraan!

Bij zijn vorige baasjes, vrienden van ons, heeft die letterlijk door zijn (destijds) dominante gedrag de andere kat de dood ingejaagd. Wij grappen hier dus ook wel is dat die kat hem gewoon nu aan het terugpakken is

Ik had alleen gister echt zoiets dat het best wel zielig is.. wij vinden het ook niet leuk om zo bang te zijn dus is voor dat beestje ook niet leuk.
quote:Ikhierhuh schreef op 15 augustus 2014 @ 12:43:

Ik wet niet wat het zal zijn, maar mijn kitten is op dit moment als een gek aan het rennen door mijn helle huis, springen, rennen en miauwen, alles tegelijk. Ja dat is idd normaal, zie vele vorige reacties! Hebben wij ook vaak. Maak ik mij niet druk om. Maar dat die soms zo bang wordt, dat vind ik zo zielig en daarvan ben ik benieuwd of mensen dat herkennen!
Maar goed To wil denk ik geen zweverige discussie

Ontopic: De maltezer vroeger thuis had ook altijd van die dolle buien. Van voor tot achter aan het huis heen en weer rennen, echt hilarisch
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Doet de mijne ook. Deels renneritis, maar hier ook vooral bij wind. Het is een binnenkat, dus het fenomeen wind kent ie niet zo goed en we wonen in een vrij tochtig huis. Zodra het waait is het inderdaad net of hij een spook ziet.
Doen die van mij ook. Krijgen ze opeens een aanval en redden door het huis heen. Eentje gaat dan ook heel hard staart zwiepen en miauwen. En dan een bokkesprong en weer verder rennen. Geen vlooien oid, en ook geen insecten oid die in huis lopen/vliegen. Gebeurt gewoon spontaan.

Of een kwartier lang rondjes achter elkaar aanrennen. Op den duur dan een dikke staart en op hoge poten 'zijwaarts' lopen (Lig hier helemaal slap )

En dan weer rondrennen. Ze vechten niet en raken elkaar niet aan, ze doen gewoon spastisch

Heb ook weleens gehad dat één vd katten een uur lang in de gang zat naar een plekje op de muur te staren. Heb er echt een ladder biijgepakt op den duur, maar er wat echt niets, geen beestje, stof, spinnenweb oid. Was vast een geest
Wind.. ja dat zou ook kunnen!! Goede. Raam stond idd gisteren tijds dat moment open.

En vrouwtje89, ik geloof er niet in, maar ben zeer open minded hoor en kan best wat andere visies van mensen tolereren. Net zoals ik niet gelovig ben, maar nu wel de bijbel lees.

Dus als jij graag jouw zweverige mening kwijt wil, ga je gang! Heb ik geen problemen mee.
Het is ook zielig als ze zo bang zijn. Herken dat van een vroeger katbeest dat we hadden. Gewoon rustig erbij gaan zitten en praten met m...kan die zn verhaal kwijt om t zo maar te zeggen. Zelf relaxed blijven, wat je vast ook doet, maar is idd zielig.
Een van onze katten kan niet meer mee naar mijn ouders huis. Eerder wel maar nadat daar een kat was overleden raakt dat beest compleet over de zeik... ik zeg altijd maar dat ie de geest van dat andere beest ziet. Heb er geen andere verklaring voor.
quote:MarianneDavids schreef op 15 augustus 2014 @ 12:37:

Vergeet niet dat een kat op een paar meter afstand een miertje over een muur of over de grond ziet lopen, wij zien dat niet.ze kunnen ook heel goed horen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven