Kater zoek, iemand tips?

07-08-2013 22:54 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas is de kater van mijn ouders sinds vanmorgen vroeg 4 uur zoek. Hij is nooit lang weg, het is al een oud beestje, maar nu dus wel en we vrezen het ergste...

We hebben al dierenambulance en asiels gevraagd en ingelicht, amivedi, mijn moeder heeft vanmiddag en vanavond in de buurt gezocht en geroepen. Ook bij mensen aangebeld en gevraagd of ze in schuren willen kijken. Is dit alles wat we kunnen doen? Als hij er morgen nog niet is gaan we briefjes ophangen, maar Miss heeft iemand hier nog een gouden tip? Ik hoop het!
Vannacht nog een rondje doen in de buurt, als het heel stil is op straat en roepen en met brokjes rammelen. Zaklamp meenemen, zodat de ogen oplichten als hij bijv. ergens in de bosjes of onder een auto zit verstopt

Ik hoop dat hij terug komt, sterkte!
.
Je kunt facebook en andere social media inzetten.

Zet hem ook op www.mijndieriszoek.nl

Hopelijk hebben ze hem snel terug!
Geen tip, wel even sterkte wensen! En geef de moed nog niet op, wij hebben een ouwe bes die zich soms ineens als een jonge kitten gaat gedragen. Misschien wijkt hij gewoon een keer af van zijn vaste gewoonte om snel terug te zijn?
Ik zoek baas is toch een site voor asieldieren, niet voor vermiste katten dacht ik?
.
Dank voor de tips! Die van de nacht en brokjes en zaklamp is een goeie.. Gaan we nog doen. Ik hoop ook dat ie gewoon de kolder in z'n kop heeft en morgen weer vrolijk aan komt lopen...
Hai,

Onlangs was hier ook een topic over. Ik zou kijken op katvermist.com. Zeer veel bruikbare tips. Ik heb mijn kat na 2,5 maand (vanaf midden augustus dus erg heet tot 1 november) terug gevonden. Geef de moed niet op! Veel succes
Flyeren! Dat is de manier waarop veel mensen hun dier terugkrijgen. En zet de kat ook even op www.mijndieriszoek.nl
quote:Soulcats schreef op 07 augustus 2013 @ 23:01:

Ik zoek baas is toch een site voor asieldieren, niet voor vermiste katten dacht ik?ja, verkeerde link.
kijk alle kasten na, ik ben mijn kat ook 2 dagen kwijt geweest, bleek ik zelf opgesloten te hebben in kast, En dat stomme beest bleef rustig liggen wachten tot ik weer open zou doen. Hoorde hem dus de 2de dag pas miauwen.

Tja ik had die kast in het voorbijgaan dicht gedaan, en een paar uur later miste ik de kat pas, hij was wel vaker een paar uur uit het zicht.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn kater is ook een keer 3 dagen weggeweest (doet dit anders nooit) ? Na 2 avonden rondzoeken met zaklamp en stress, stond hij de volgende morgen aan de deur. Niet vermagerd of verwilderd (want in gedachten was hij al verongelukt :-) )

Heb vertrouwen en maak je zorgen als hij over een paar dagen nóg niet terug is.
Nog 'n paar stevige borrels nemen, dan komt ie morgenochtend wel terug
Dat 's nachts gaan roepen is een goede tip. Ik heb zo ook een keer mijn kater terug gevonden. Al dagen overdag gezocht en geroepen, tot ik de tip kreeg om hem 's avonds laat of 's nachts te roepen als het rustig op straat was, dus weinig geluiden. Zo heb ik hem terug gekregen!
Al gevonden?
Idd heel laat nog even een rondje. Uur of 4 als het ff kan. Dan is het het stilst en zijn ze minder bang. Mocht ie ergens opgesloten zitten hoor je hem ook beter dan overdag. En idd iets lekkers meenemen. Klikklakken met blikje werkt hier beter dan brokjes rammelen.
Is hij gechipt? Niet opgeven hoor! Onze kat werd na 2 maanden levend terug bezorgd door de dierenambulance. :-D

Vraag aan de postbode of iemand anders die veel in je buurt loopt om op te letten.

Wie weet zit hij wel ergens opgesloten bij mensen die op vakantie zijn gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven