Katerpies!

04-01-2014 11:04 9 berichten
Hallo allemaal,

Een van onze (nog) ongecastreerde katers heeft toch nog kans gezien in een hoekje te gaan piesen... Te weten: in het wasmachinehok, vlakbij de schone was..... Als je de gang van het wasmachinehok inloopt ruik je nu een pieswalm. Hoe krijg ik nu die meur uit m´n was en het hok??

Alvast bedankt!!!
Alle reacties Link kopieren
Je schone was opnieuw wassen, dat hok flink schoonmaken en voortaan de deur dicht doen indien mogelijk?
Schoonmaken uiteraard maar ook iets gebruiken waardoor de geur weggaat anders blijft het een aantrekkelijk plekje om weer te gaan piesen.

Dit bv werkt als een tierelier:

http://www.ecodor.nl/Nieu ... urkatten-kattenurine.html
Ooh dat is wel een heel groot plaatje.

En ik heb geen aandelen hoor Wel een kat die af en toe naast de bak plast en ik zweer er bij.
De was laten weken in biotex( wij ruiken na een wasbeurt niets meer maar de katten wel) daarna op 60 gr wassen.
Volgens mij helpt het om je was met azijn te wassen en daarna nog een keertje wassen met wasmiddel. Voor de rest; boenen, boenen, boenen en veel deo/luchtverfrisser erop spuiten.
Azijn inderdaad! Ook om je washok mee schoon te maken.

Bepaalde schoonmaakmiddelen zijn voor de poes hier een reden om er een eigen geurtje overheen te doen. Chloor bijvoorbeeld, dat is bij onze poes een soort grote wegwijzer: 'hier plassen aub'.
quote:thistle schreef op 04 januari 2014 @ 13:31:

Chloor bijvoorbeeld, dat is bij onze poes een soort grote wegwijzer: 'hier plassen aub'.

Niet alleen bij jouw poes, dat is bij alle katten zo. Chloor, bleek en ammonia nodigen katten uit te piesen.

Inderdaad plasplek schoonmaken met een enzymatisch schoonmaakmiddel zoals Ecodor, dat breekt de geurstoffen in de urine af zodat ook een kat de pies niet meer ruikt. Daarna plasplek blokkeren zodat je kat er voorlopig niet meer kan plassen. Was kun je doen met Biotex, dat is ook enzymatisch.

En je kater vertelt je dat het tijd is voor castratie denk ik. Kan al met 12 weken, dus hoppa.
Bedankt voor de tips!!! Ik had de was en het hok al flink geboend, maar dat bepaalde schoonmaakmiddelen plassen juist uitlokken wist ik niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven