Katten naar buiten?
zaterdag 3 augustus 2013 om 20:23
Ik twijfel zo. Ik heb 2 katers van 3 jaar oud. Een is een zo goed als witte langharige kruising (half ragdoll en daar lijkt hij ook op) en ander is een enorme volbloed Maine Coon met stamboom. Beiden zijn gecastreerd en gechipt.
We wonen aan het water met alleen aan de voorkant verkeer (rustige straat). Aan de achterkant is een groot recreatiegebied. Geen probleem dus zou je zeggen. Maar beide zijn nogal opvallende en imposante katten. De witte maak ik me niet zo'n zorgen over want die is schuw genoeg maar de Maine Coon gaat ben ik bang op iedereen af en overal naar binnen. Hij is echt enorm (8kg maar heel heel slank en dus enorm lang) maar gaat bij elke vreemde direct op schoot. Ik ben dus bang dat hij meegenomen wordt. Wat denken jullie?
We wonen aan het water met alleen aan de voorkant verkeer (rustige straat). Aan de achterkant is een groot recreatiegebied. Geen probleem dus zou je zeggen. Maar beide zijn nogal opvallende en imposante katten. De witte maak ik me niet zo'n zorgen over want die is schuw genoeg maar de Maine Coon gaat ben ik bang op iedereen af en overal naar binnen. Hij is echt enorm (8kg maar heel heel slank en dus enorm lang) maar gaat bij elke vreemde direct op schoot. Ik ben dus bang dat hij meegenomen wordt. Wat denken jullie?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
zaterdag 3 augustus 2013 om 20:28
zaterdag 3 augustus 2013 om 20:29
zaterdag 3 augustus 2013 om 20:30
wij hebben vier katten die niet buiten komen.
Twee zwerfkatten die we sowieso niet buiten willen hebben want die komen nooit meer terug.
Bij ons lijken ze het ook niet te missen. Er wil nog wel eens een pootje op het dakterras gezet worden en dan schrikken ze zelf zo dat ze weer naar binnen rennen.
Wat wij willen doen bij een nieuw huis is van een stuk tuin een kattenren maken, Zodat ze via een raam of deurtje daar naar toe kunnen
Als ze de behoefte niet hebben zou ik het niet doen. Zeker niet met van die dure beesten
Twee zwerfkatten die we sowieso niet buiten willen hebben want die komen nooit meer terug.
Bij ons lijken ze het ook niet te missen. Er wil nog wel eens een pootje op het dakterras gezet worden en dan schrikken ze zelf zo dat ze weer naar binnen rennen.
Wat wij willen doen bij een nieuw huis is van een stuk tuin een kattenren maken, Zodat ze via een raam of deurtje daar naar toe kunnen
Als ze de behoefte niet hebben zou ik het niet doen. Zeker niet met van die dure beesten
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
zaterdag 3 augustus 2013 om 20:35
quote:ronniemitchel schreef op 03 augustus 2013 @ 20:29:
[...]
Maar dan wel fijn in je eigen tuin.Jij bent van de antikattenbrigade? Och, mijn katten spelen vooral in eigen tuin, maar ik sluit niet uit dat er wel eens eentje poept in de tuin van een ander. Net zoals ik hier ook wel eens vreemde katten in mijn tuin heb. Als je je daar druk om moet maken...
[...]
Maar dan wel fijn in je eigen tuin.Jij bent van de antikattenbrigade? Och, mijn katten spelen vooral in eigen tuin, maar ik sluit niet uit dat er wel eens eentje poept in de tuin van een ander. Net zoals ik hier ook wel eens vreemde katten in mijn tuin heb. Als je je daar druk om moet maken...
zaterdag 3 augustus 2013 om 20:36
Ze willen heel graag. Ik had hiervoor een Maine Coon dame die vaak naar buiten ging en dan voor 10 minuten. Ze vond het heerlijk. Vroeg erom en liep dan een rondje, at wat gras en kwam zich dan weer melden dat ze naar binnen wilde. Ze was ook schuw buiten en sloop door het gras. Je zag haar bijna niet. Heeft ook niemand ooit last van gehad.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
zaterdag 3 augustus 2013 om 20:38
zaterdag 3 augustus 2013 om 20:41
Nee ik heb ze al vanaf nest. De eerste zomer vond ik ze nog te jong en teveel kitten, vorige zomer waren we amper thuis en waren we met andere dingen bezig en nu deze zomer valt me op dat vooral de Maine Coon allerlei capriolen uithaalt om naar buiten te sneaken.
zaterdag 3 augustus 2013 om 20:42
Ik zou het niet doen. Raskatten worden wel degelijk gestolen en in het buitenland doorverkocht, alhoewel jij, wonende in een rustige buurt daar misschien weinig kans op hebt. Maar iemand in de buurt zou ook je kat kunnen kapen als het een vriendelijk sociaal beestje is die overal naar binnen loopt.
Katten die niet gewend zijn om naar buiten te kunnen kan je prima binnen houden. Of ik zou idd een ren voor ze maken o.i.d.
Katten die niet gewend zijn om naar buiten te kunnen kan je prima binnen houden. Of ik zou idd een ren voor ze maken o.i.d.
zaterdag 3 augustus 2013 om 20:45
zaterdag 3 augustus 2013 om 20:46
quote:himalaya schreef op 03 augustus 2013 @ 20:42:
Waarom raster je niet (een deel van) je tuin af zodat je katten veilig buiten kunnen?
Dit dus, als je wel bang bent dat ze worden meegenomen.
Edit: geen optie dus..
Die van mij lopen overdag wel buiten, maar zijn oud en gaan nauwelijks achter het huis weg, toch vinden ze het erg fijn naar buiten te kunnen.
Lekker rommelen in de tuin, achter vliegen aan, heerlijk luieren in de schaduw van de planten en in het voorjaar juist languit in de zon op de tuintafel etc.
Waarom raster je niet (een deel van) je tuin af zodat je katten veilig buiten kunnen?
Dit dus, als je wel bang bent dat ze worden meegenomen.
Edit: geen optie dus..
Die van mij lopen overdag wel buiten, maar zijn oud en gaan nauwelijks achter het huis weg, toch vinden ze het erg fijn naar buiten te kunnen.
Lekker rommelen in de tuin, achter vliegen aan, heerlijk luieren in de schaduw van de planten en in het voorjaar juist languit in de zon op de tuintafel etc.
zaterdag 3 augustus 2013 om 20:57
Bij ons is ooit mn Gijsje dus mn kat (russisch blauw) gestolen uit de voortuin. Verschrikkelijk.
Ik kan me er nog steeds zooooo kwaad om maken.
Vanaf dat moment was het klaar. Mijn katten blijven dus omheind buiten.
Dan maar een Alcatraz in de tuin, maar ik heb wel altijd mijn katten bij me zonder die nare angst van auto's, kattenhaters en ander ongemak.
Ik kan me er nog steeds zooooo kwaad om maken.
Vanaf dat moment was het klaar. Mijn katten blijven dus omheind buiten.
Dan maar een Alcatraz in de tuin, maar ik heb wel altijd mijn katten bij me zonder die nare angst van auto's, kattenhaters en ander ongemak.
zaterdag 3 augustus 2013 om 21:10