kattenallergie en luchtreiniger

03-12-2012 19:37 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag een kat als huisdier willen, maar helaas ben ik daar allergisch voor. Nu heb ik gelezen dat een ionische luchtreiniger in huis zou helpen bij mensen met een kattenallergie. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Waarom willen mensen toch altijd dingen die niet gaan?

Als je allergisch bent moet je toch gewoon geen kat nemen?

Of neem een haarloze kat ofzo.
Ik zou zo graag een nootje willen eten maar heb een pinda allergie.

Nu heb ik gelezen dat het helpt om het nootje via je neus in te nemen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Waarom zou je geen dingen mogen willen die niet gaan? Er moet iets te wensen zijn toch.

Ik kan het me goed voorstellen hoor. Ik ben zelf allergisch voor katten én gek op katten.

Bij mij neemt de allergie gelukkig af als ik langer tussen de katten zit. Nu heb ik ze zelf niet in huis en heb ik er heel veel last van als ik ergens kom waar katten zijn. Maar toen ik ze nog wel in huis had was dat maar zelden zo.

Ik kan ook niet wachten tot ik weer ergens kan gaan wonen waar huisdieren wel zijn toegestaan.

Ik hoop voor je dat je inderdaad een manier vindt om met katten te kunnen leven :-)
Niet doen, dat gaat nooit helpen. Het gaat trouwens niet om de haren, maar om de huidschilfers en die zitten overal. Doe het jezelf en de kat niet aan dat je hem na een paar maanden weer weg moet doen. Ik heb helaas ook een kattenallergie en heb dus geen katten meer Jammer, maar wel realistisch.
Wat een gezelligheid weer.

@tequila en Yvonne: bedankt. Ik ga zeker niet zomaar een kat aanschaffen. Zou inderdaad erg zijn als zo'n beestje weer weg zou moeten. En zelf is het ook vervelend om elke dag verkouden/ziek te zijn Ik kwam dit toevallig tegen en vroeg me gewoon af of mensen hier ervaring mee hebben.
Mijn zwager is allergisch, maar zijn vriendin had al een kat. Een oud beestje die ze niet weg wilde doen. Daar hielp het luchtfilter enorm. Wel incl. houten vloer en leren banken, anders blijven de schilfers daar alsnog in zitten.

Het beestje heeft zijn laatste jaren nog lekker uit kunnen zitten.
Ik heb een ionische luchtreiniger, maar geen ervaring i.c.m. katten. Wist ook niet dat dat zou kunnen helpen. Ik weet het niet 100% zeker, maar het lijkt me sterk dat het helpt. Die luchtreiniger staat namelijk op één plek en die kat niet. Of je moet 'm aan de kat binden.
De kat was bij hun trouwens idd wel altijd beneden, boven mocht hij niet komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven