Kattenluik in slaapkamerdeur
maandag 15 juni 2020 om 08:55
Ik was eigenlijk op zoek naar het kattenkletsyopic, maar deze kon ik niet vinden. Dan stel ik mijn vraag toch maar zo.
Wij slapen sinds kort op zolder en de katten waren al gewend op bed te kunnen liggen. Maar we kunnen de deur niet openhouden, omdat de warmte enorm opstijgt in huis. Nu wil ik dus een kattenluik zetten in de slaapkamerdeur.
Maar welk kattenluik moet ik hebben? De meeste zijn te diep (buitendeur). En het liefst zonder magneet, zodat ik 's nachts geen *kadoeng kadoeng* hoor als ze er doorheen gaan.
Zijn er meer mensen die dit hebben gedaan, welk kattenluik raden jullie aan?
Wij slapen sinds kort op zolder en de katten waren al gewend op bed te kunnen liggen. Maar we kunnen de deur niet openhouden, omdat de warmte enorm opstijgt in huis. Nu wil ik dus een kattenluik zetten in de slaapkamerdeur.
Maar welk kattenluik moet ik hebben? De meeste zijn te diep (buitendeur). En het liefst zonder magneet, zodat ik 's nachts geen *kadoeng kadoeng* hoor als ze er doorheen gaan.
Zijn er meer mensen die dit hebben gedaan, welk kattenluik raden jullie aan?
maandag 15 juni 2020 om 09:01
maandag 15 juni 2020 om 09:04
maandag 15 juni 2020 om 09:10
Wij hebben geen deur voor de trap. Deze komt uit in de woonkamer, heel mooi, maar niet echt praktisch met warmte en klimaat in huis. Dus vandaar dat in zowel winter als zomer de zolder het warmste is. We hebben beneden vloerverwarming, die je dus snachts ook niet uitzet. Vandaar dat het snachts, ook in de winter, allemaal opstijgt.
maandag 15 juni 2020 om 09:19
Ik vroeg me eigenlijk af hoeveel warmte zo’n klein gat door zou laten (ervan uitgaande dat je huis/tuin/keukenkatten hebt en geen Bengaalse tijgersMuurbloempje92 schreef: ↑15-06-2020 09:01Ik zat dus wel te denken aan een luik, om het netjes af te werken. En omdat het wel iets van warmte tegenhoudt.
Een gat is ook wel netjes af te werken, met latjes inderdaad, goed idee! , maar het blijft wel een gat in de deur. Dus dat kan altijd nog als ik niks kan vinden.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
maandag 15 juni 2020 om 09:55
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... den/627472
Deze kan in deuren tot max 5cm dikte.
De wat slechtere reviews gaan over het slotje wat niet geheel naar behoren werkt. Dat lijkt mij geen punt bij jullie.
Deze kan in deuren tot max 5cm dikte.
De wat slechtere reviews gaan over het slotje wat niet geheel naar behoren werkt. Dat lijkt mij geen punt bij jullie.
"I love not Man the less, but Nature more..."
maandag 15 juni 2020 om 09:56
Er zijn wel binnendeur luikjes hoor.
https://petsplace.nl/petsafe-dierenluik ... E#301=9279
https://petsplace.nl/petsafe-dierenluik ... E#301=9279
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 15 juni 2020 om 10:02
Je zou ook nog een stuk stevig tafelzeil (maar dan dikker) of rubber aan een strip kunnen maken dat ze bij kasten en lichte deuren wel eens gebruiken om te bevestigen (kom even niet op de naam).
Edit: pianoscharnier.
Edit: pianoscharnier.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.